فیلم ابرقهرمانی «انتقامجویان» به عنوان فیلم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا انتخاب شد.

به گزارش خبرآنلاین، رابرت داونی جونیر، کریس همسورث، مارک روفالو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسن و ساموئل ال. جکسن از جمله بازیگران این فیلم به کارگردانی جاس ودون هستند.
 

«انتقامجویان» اولین فیلمی است که ابرقهرمانان قصه‌های مصور انتشارات مارول شامل آیرون من، تور، هالک، کاپیتان آمریکا و ... را گرد هم آورده است.


این فیلم 28 آوریل در ترایبکا روی پرده می‌رود و اکران عمومی آن از چهارم مه آغاز می‌شود.


ابرقهرمانان قصه‌های مصور انتشارات مارول در «انتقامجویان» حضور دارند

کمدی «پنج سال نامزدی» به کارگردانی نیکلاس استولر با بازی جیسن سیگل فیلم افتتاحیه یازدهمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا است که 18 تا 29 آوریل برگزار می‌شود.

رابرت دنیرو بازیگر آمریکایی از بانیان جشنواره ترایبکا است که در واکنش به حادثه 11 سپتامبر راه‌اندازی شد. ترایبکا نام محله‌ای نزدیک محل سابق برج‌های دوقلو در نیویورک است.

کن لوچ با «روح 45» بازمی‌گردد
فیلمساز بریتانیایی مستندی بلند با موضوع تغییر چشم‌انداز سیاسی اجتماعی بریتانیا در سال 1345 و پس از جنگ جهانی دوم را مقابل دوربین می‌برد.
 

کن لوچ در مستند «روح 45» که هم‌اکنون در حال تولید است بریتانیای پس از جنگ را مورد بررسی قرار می‌دهد و اینکه چگونه روح نوعی جدید از سوسیالیسم به آن دوران شکل داد، طوری که حتی امروز هم در بریتانیا بازتاب دارد. 


لوچ در این فیلم از تصاویر آرشیوی همین طور عکس‌ها، نوارهای صوتی و گفت‌و‌گو با چهره‌های معاصر استفاده می‌کند. «روح 45» با پشتیبانی صندوق فیلم موسسه فیلم بریتانیا ساخته می‌شود و «فیلم 4» و «چنل 4» هم در ساخت آن مشارکت دارند.
 

فیلم‌های لوچ بیشتر با مسائل اجتماعی سر و کار دارند. او سال 2006 برای فیلم «باد بر مرغزار می‌وزد» برنده جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شد و سال 1990 برای «دستور کار پنهان» و سال 1993 برای «بارش سنگ‌ها» جایزه هیئت داوران این جشنواره را برد.

«قوش»، «زمین و آزادی»، «ترانه کارلا»، «نام من جو است»، «نان و گل‌های رز»، «شانزده سالگی شیرین»، «این یک دنیای آزاد است»، «در جستجوی اریک» و «جاده ایرلندی» از دیگر ساخته‌های لوچ است.
 

داردن رئیس داوران بخش سینه‌فونداسیون جشنواره کن شد
ژان پی‌یر داردن کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده بلژیکی ریاست هیئت داوران بخش فیلم‌های کوتاه و سینه‌فونداسیون شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن را به عهده خواهد داشت.


ژان پی‌یر و برادرش لوک داردن یکی از آشناترین چهره‌های کن هستند. آن‌ها سال 1999 با «رزتا» و سال 2005 برای «کودک» برنده جایزه نخل طلای کن شدند.


برادرن دارن سال 2008 با «سکوت لورنا» جایزه بهترین فیلمنامه را از کن گرفتند و پارسال هم با «پسری با دوچرخه» جایزه بزرگ هیئت داوران را دریافت کردند.


کریم اینوز نویسنده و کارگردان برزیلی که پارسال با فیلم «صخره نقره‌ای» در بخش دو هفته کارگردانان کن حضور داشت، آرسینه خانجیان بازیگر ارمنی-کانادایی که بیش از همه برای بازی در فیلم‌های آتوم اگویان مانند «ستایش» و «آرارات» شهرت دارد، امانوئل کاریره فیلمنامه‌نویس، نویسنده و کارگردان فرانسوی («سبیل»، «خوشحالم مادرم زنده است») و یو لیک-وای فیلمبردار و کارگردان هنگ کنگی دیگر داوران بخش فیلم‌های کوتاه و سینه‌فونداسیون هستند.


داوران این بخش در بخش مسابقه رسمی کن برنده جایزه نخل طلای بهترین فیلم کوتاه را انتخاب و سه جایزه به ارزش 20، 15 و 10 هزار دلار به بهترین فیلم‌های به نمایش درآمده در بخش سینه‌فونداسیون اعطاء می‌کنند.


بخش سینه‌فونداسیون را ژیل ژاکوب رئیس فعلی جشنواره کن سال 1998 راه‌اندازی کرد. برگزارکنندگان این بخش با هدف کشف فیلمسازان جدید هر سال بین 15 تا 20 فیلم کوتاه و نیمه‌بلند به کارگردانی دانشجویان فیلمسازی از سراسر جهان را انتخاب می‌کنند.


گروهی از فیلمسازان مانند نادین لبکی که پارسال فیلم «الان کجا برویم؟» را در بخش نوعی نگاه جشنواره کن داشت، با حضور در بخش سینه‌فونداسیون به شهرت رسیدند.


نانی مورتی فیلمساز ایتالیایی ریاست هیئت داوران بخش مسابقه اصلی شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن را به عهده دارد که 16 تا 27 مه برگزار می‌شود.


ورایتی / 28 مارس / ترجمه: علی افتخاری

5858
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =