۰ نفر
۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰

حسن موسوی چلک

 خانواده یک گروه اجتماعی است و این گروه نیازمند منابع و تسهیلاتی برای کارکرد خودش است، اگر جامعه ناتوان در فراهم کردن این منابع و تسهیلات باشد، آن وقت این گروه نمی‌تواند کار خودش را به درستی انجام دهد. وقتی مشکلات اقتصادی زیاد می‌شود، تعداد زیادی از افراد هم بیکار هستند و یا درآمدهایشان کفاف زندگی را نمی‌دهد، قطعا این مشکلات تاثیرات خود را بر روی نهاد خانواده می‌گذارد.افراد قبل از تشکیل خانواده انتظاراتی داشتند و وقتی وارد زندگی می‌شوند و انتظارات آنها با واقعیت‌های زندگی سازگار نیست دچار مشکلات فراوانی می‌شوند.به عنوان مثال فکر می کردند در خانه مستقل خودشان زندگی خواهند کرد اما با افزایش قیمت ‌مسکن امکان تامین خانه‌ای مستقل نیست، در نتیجه افراد با روبرو شدن با مشکلات فراوان ترجیح می‌دهند به دلیل مشکلات به وجود آمده از یک‌دیگر جدا شوند.
در جامعه زمینه شناخت افراد به خوبی فراهم نیست و افراد از روی احساسات و عواطف برای این امر مهم تصمیم گیری می‌کنند. مشکلات اقتصادی نقش بسیار مهمی در امر طلاق دارد. تفاوت‌های فرهنگی و طبقاتی نیز در امر طلاق بسیار موثر هستند مخصوصا برای آقایانی که با خانواده‌های پولدار ازدواج می‌کنند این امر بیشتر رخ می‌دهد.
تا آنجایی که من شنیدم بسیاری از اقتصاددانان نسبت به گرانی های سال بعد هشدار داده اند بنابراین متاسفانه اگر اوضاع اقتصادی به همین صورت باشد نه تنها آمار طلاق افزایش می کند بلکه سایر آسیبها هم رشد می کنند و برای همین باید مسئولان و کارشناسان نسبت به این موضوع حساس باشند.
افزایش قیمت‌ها و بالارفتن خرج زندگی مردم بر اخلاق و معنویات هم اثر گذاشته است و منجر به تغییر ارزش‌ها، هنجارها، روابط زناشویی، طلاق و ازدواج خواهد شد.افرادی که می‌خواستند ازدواج کنند و این روزها قیمت طلا این‌گونه افزایش یافته، باعث می‌شود ازدواج ها کمتر شود و در نتیجه روابط ناسالم در جامعه به وجود می‌آید و ازدواج به تاخیر می‌افتد. همچنین نزاع‌های درون خانواده افزایش می‌یابد. روابط خانوادگی مورد تهاجم قرار می‌گیرد و مردان نمی‌توانند زمانی را با خانواده‌هایشان بگذرانند.
 رئیس انجمن مددکاران ایران
45232

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
    45 1
    پ ن پ افزایش گرانی باعث افزایش ازدواج می شود
  • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
    29 4
    این را پدر عروس خانم ها باید بخوانند تا به مضرات گرانی پی ببرند
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
    48 2
    من 32 سالمه کار ندارم حاضرم با 400 هزار هر کجا که باشه کار کنم !!!بعید میدونم بتونم ازدواج کنم .
    • بدون نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
      19 0
      آبی که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب.من 800 هزار درامد دارم در ماه ولی هر آدم عاقلی می دونه که با 800 هزار در تهران نمی شه زندگی مشترک داشت اگر هم بشه با فقر و بدبختی بسیار شدید و زندگی در چادر امکان پذیر است.بالاخره آدم باید مسئولیت پذیر باشه.بچه دار بشیم خودمون می دونیم چه عاقبتی در انتظارشون است.همون پدر مادرهای ما که ازدواج کردند برای همه کافیه.