محمد احمدی‌بافنده ،مدیر عامل سازمان تاکسیرانی

سازمان تاکسیرانی هر ساله با توجه به میزان تورم و محاسبه هزینه های تاکسیرانان در 2 بخش خوردو و حقوق و دستمزد کار کارشناسی رابرای تعیین نرخ سال آینده تاکسی ها در انواع خدمات تلفنی،‌گردشی و غیره به عمل می آورد و در سال جدید مسئولان نیز با تعیین میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در سال 91 در حال انجام اقدامات قانونی لازم در این زمینه هستند.
در پایان سال 89 و ابتدای تابستان 90 نرخ کرایه تاکسی ها افزایش پیدا کرد اما این مبلغ متناسب با افزایش هزینه های تاکسیرانان نبود و تنها قسمتی از افزایش هزینه سوخت تاکسیرانان را شامل شد برای تعیین نرخ کرایه در سال آینده در اولین گام اقدام به جمع آوری اطلاعات هزینه روزانه رانندگان تاکسی در سال 90 کرده ایم که این هزینه شامل 2 بخش می شود.بخش اول وسایل نقلیه تحت اختیار رانندگان و بخش دوم هزینه های مربوط به شخص راننده در رابطه با برآورد هزینه های رانندگان تاکسی که می توان هزینه های عملیاتی خودرو مثل سوخت روغن وقطعات پرمصرف مثل فیلتر هوا و روغن و غیره اشاره کرد.
از دیگر مواردی که در لیست هزینه مربوط به خودرو قرار می گیرد بیمه وسیله نقلیه (بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث) است که با توجه به هزینه بیمه در سالجاری از شرکتهای بیمه گذار استعلام خواهیم کرد.شهروندان باید به این امر واقف باشند که در 3 ماه اول سال 90تاکسیرانان با وجود مشکلات فراوانی که بر آنها تحمیل شده بود با نرخ سال 89 به جابجایی مسافران اقدام می کردند و همین امر از نظر تامین هزینه های خودرویی و معیشتی آنها رابا مشکلاتی روبرو ساخت.
رانندگان تاکسی همواره از اینکه افزایش نرخ کرایه ها واقعی نبوده گلایه داشته اند به هر حال این مسئله از سالیان قبل مطرح بوده و در حقیقت باید راهکاری برای آن اندیشیده شود که بهترین و موثرترین راهکار اعطای یارانه به تاکسیرانان است که متاسفانه بعد از هدفمندی یارانه ها با وجود قولهایی که مبنی بر ارائه سبدهای حمایتی داده شده بود و عملی نشد و افزایش نرخ کرایه ها باید به نسبت افزایش هزینه های تحمیلی به تاکسیرانان باشد در غیر این صورت ما به تفاوت هزینه ها باید به نحوی به ایشان پرداخت شود.
خوسبختانه در سال 90 اعتراضات مردمی کاهش یافت زیرا مردم از تغییرات نرخ سوخت و مشکلات ایجاد شده در اثر آن برای تاکسیرانان اطلاع داشتند و همین آگاهی به کاهش اعتراضات انجامید شهروندان با مشکلات تاکسی رانان آشنا شده اند و می دانند رانندگان با چه هزینه هایی مواجه هستند و آنان را درک می کنند بنابراین پیش بینی می کنیم مردم مشکلی با افزایش نرخ پیشنهادی این سازمان در سال آینده نداشته باشند.
تاریخ افزایش نرخ سال 91 بر مبنای مصوبه نرخ سال 91 شورای شهر تهران خواهد بود که از طریق رسانه ها و تحویل برچسب طبق روال سالهای قبل انجام خواهد شد تا شهروندان و تاکسیرانان با احترام به قانون نسبت به حق و حقوق خود در این زمینه آگاه و مطلع شوند.اما پیش بینی می کنم که هر پیشنهادی که برای افزایش کرایه تاکسی ها به شورای شهر ارائه شود، مطابق گزارش نرخ تورم توسط بانک مرکزی باشد چون ما به ناچار کسری رانندگان را از محل تورم به شیوه ای جبران می کنیم و در واقع تمام تلاش ها بر این است که جایگزنی برای این کسری مهیا شود.اما این بسیار سخت و هزینه بر است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین GB ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    3 0
    من شرط میبندم اگه کورسی 1000تومن هم بشه هیچکس صداش درنمیاد.
  • امید IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    3 0
    مردم کی با افزایش قیمت مشکل داشتن که این دومی باشه؟!
  • بدون نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    2 0
    عجب !
  • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    3 0
    اصولا ملت ایران با هیچگونه تورم و افزایش قیمتی مشکل ندارند . شما راحت باشد !
  • بدون نام PL ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    3 0
    پدرمونو دراوردید بابا سه ماهی یه بار دارید زیاد می کنید.اگه من و امثال من جزو مردمیم با اففزایش کرایه مشکل داریم.
  • بیتا US ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    2 0
    نه بابا چه مشکلی مگه با بقیه افزایش قیمت ها مشکلی داشتیم، آدم فک میکنه از اصحاب کهفه شب میخوابی صب 50٪ افزایش قیمت داریم خبرآنلاین این نظر منو بده بالا لطفا...
  • محمد IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    3 0
    به خدا ما داریم!!! والله مگه ما چقدر حقوق میگیریم من داتشجو آخه چه گناهی کردم؟ 45000 تومن دارید به ما می دید ، دارین پدرمونو در میارین بابا خسته شدیم از این همه گرونی بی خود...
  • شریف DE ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    2 0
    به مدیرعامل بفرمایید خیلی زیاد فکر میکنه...خسته نباشه..!
  • بدون نام NL ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    2 0
    باز نظر مردم سر کوچه تون رو پرسیدید!!!
  • منصور IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
    5 0
    مگر مردم با این همه گرانی که امانشان را بریده مشکلی دارند که با کرایه تاکس داشته باشند! ریش وقیچی دست شماست حداقل از جانب مردم سخن نگوئید.راستی شما هم تاکسی سوار می شوید؟ فکر نکنم تا موقعی که ماشین سازمانی وبنزین رایگان وجود دارد آدم سوار تاکسی میشود
  • رسول CA ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    1 1
    خدا رو شکر . همه چیر بر وفق مراده . الحمد الله دولت هم اونقدر رایانه ببخشید یارانه میده که اگر کرایه تاکسی ها 100 درصدر هم افزایش پیدا کنه میتونیم به راحتی بدیم. فقط هموطنان عزیز لطف کنن از میزان پول یارانه که دریافت میکنند و اضافه میاد و می برن تو بانک سپرده باز میکنن و سود اونو هم میگیرن خوب یکی کمترشو ببرن سپرده بکنن . مگه چی میشه؟؟
  • TAXI IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    0 0
    کدوم راننده تاکسی را سراغ داری که معیشت زندگیش را از راه تاکسی در می آورد و یکی از بهترین خانها و یلاها و جندین سفر خارجه را رفته باشد چرااینهمه در باره افزایش کرایه تاکسی ها نارحتیت والا به خدا ما نیز خرج زندگی داریم شما فکر کردید تابحال فرق بیمه و مالیلت یک تاکسی با یک ماشین شخصی چقدر است؟ فکر نکنم! مشکل جای دیگر است ماهم مثل شما گرانی امانمون را بریده دیگه چکار می توان کرد