سلیمان ذاکر سومین نماینده ارومیه هم پس از قاضی​پور و جهانگیرزاده به سخنان رئیس​جمهور در پاسخ به سوالات نمایندگان تذکر داد.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه جلسه طرح سوال از رییس جمهور، وی در تذکری به هیات رییسه گفت:سوالم من این است که هیات رییسه فهمش از ذیل ماده 97 چیست. مدت طرح سوال 15 دقیقه است. سوال یک کلمه مفرد است. ما یک سوال نکردیم بلکه سوال ها کردیم. ممکن است یک سوال را 10 نفر از رییس جمهور بکنند و همچنین ممکن است یک نفر 10 سوال از رییس جمهور بکند. وی خطاب به لاریجانی گفت:آقای رییس چرا در این‌باره شفاف سازی نشد؟
لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: ما برداشتمان این بود که محتوا چند بند داشته است.
همچنین حجت الاسلام مصباحی مقدم در تذکری گفت: در اصل 88 آمده است رییس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال جواب دهد. رییس جمهور به سوال ها پاسخ ندادند و خلاف آیین نامه بود که ایشان از نمایندگان سوال بکنند. رئیس مجلس باید مانع از این سخنان وی می شد.
نماینده تهران در ادامه با بیان اینکه رییس جمهور سوالات نمایندگان را تحریف کرد گفت: اجرای قانون جزء وظایف رییس جمهور است. مساله عفاف و حجاب مساله صحنه جامعه و حرمت اسلام است. چرا رییس جمهور اینگونه حرف زد.
وی ادامه داد: ایشان در مورد مکتب ایران حرفی نزد. او سوال از مکتب ایرانی را تحریف کرد و در مورد ایران پاسخ داد. کیست که عظمت ملت ایران را درک نکرده باشد. سوال ما از انحراف مکتب ایرانی بود که رئیس جمهور به آن پاسخی نداد.
مصباحی مقدم در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به خانه نشینی 11 روزه رییس جمهور گفت: سوال درباره علت غیبت 11 روزه رییس جمهور و اجرا نشدن حکم حکومتی رییس جمهور بود، اما رییس جمهور گفتند که احمدی‌نژاد و استراحت؟! این چطور پاسخگویی ای است؟
29219
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =