احمدی​نژاد گفت: رئیس جمهور کف خیابان و نوکر ملت است و گردنش از مو باریکتر است. اگر قرار است کاری بشود، دوکلمه به دیگران بگویید! نگران نباشید برایتان کمپوت هم می آوریم!!

به گزارش خبرآنلاین، گزیده سخنان رئیس جمهور در بخش پایانی پاسخش به سوالات نمایندگان به شرح زیر است: 
 
   * من چند حرف روشن درباره عفاف و حجاب دارم.من می گویم این ملت متمدن​ترین ملت است. مبنای برخورد با مردم باید با مهربانی باشد. ما ازآبروی مردم دفاع کردیم و گفتیم گیر سه پیچ به دختران و پسران ندهیم. این ها بچه های خودمان هستند. همین جوان‌ها جنگ و انقلاب را اداره کردند.
·         آیا می‌شود هر وقت 22 بهمن و انتخابات است، دوربین را روی همه مردم با همه تیپ‌ها برد ، اما بعد از انتخابات به آنها گیر داد؟! این تناقض نیست؟!
·         بگذارید با شما شوخی کنم. کدام یک از ما تا کنون گناه نکرده ایم؟ البته گناه بد است و من با آن مخالفم. اما مگر ما گناه نمی کنیم؟! رئیس جمهور حق اظهار نظر راجع به امور کشور را ندارد؟! آیا باید به او گفت چرا آن حرف را زدی؟
·         گفتند چرا از ایران اسم می بری ؟ این موجب تعصبات قومی شده است! من هم می گویم که باباجان، مشی و تمدن ایران یک چیز دیگری است و ملت ایران در ادامه راه پیامبر هستند. ایران یعنی اسلام شیعه علوی.
·         می​گویید حرف های من باعث تعصبات قومی شده. لابد جنگ هشت ساله هم تقصیر حرف های من بوده؟!
·         اجرای طرح های بزرگ هسته​ای و فضایی کردن ایران، اجرای تمام شعارهای همه دولت​های قبل و کرامت به مردم و هزاران خدمت دیگر، اسمش انحراف است؟! اگر اینگونه است بیشتر مردم ایران و اکثر کسانی که اینجا نشسته اند هم در همین خط اند!
·         از اول گفتم که مشی برخی را قبول ندارم و چیز مخفی ندارم. آمده‌ام که قطار مدیریت کشور را به خط اصلی برگردانم. رهبری هم بارها این را گفته است. اگر سکوت می​کنم علامت تایید اتهامات نیست. اگر برخی بگویند مکتب خراسان و اصفهان و یونان عیبی ندارد؟! من به حکم سوگندی که خورده‌ام کار می کنم. به دلیل یک حرف نباید اینقدر جنجال کنید.
·         والله ما ایرانی هستیم و با صدای بلند می گویم که عظمت ملت ایران را دوست دارم و به آن افتخار می کنم. باید بگویم ایران، نمی توانم بگویم انگلیس! ایران را کنار بگذاریم کجا را بچسبیم! والله خدا هم ایران را دوست دارد! این که دعوای قومی نیست! خود شما هم ایران را دوست دارید، مگر ندارید؟
·         دولت من حتی ضعیف ترین قوانین را اجرا کرده تا به مردم فشار نیاید و بیشترین همکاری را با مجلس داشته است. نمایندگانی که به دولت آمده‌اند، بیش از مجموع وزرا صحبت کرده​اند.
·         به من می گویید قانون گریز! اما این سوال به استناد اصل 88 قانون اساسی انجام شده است. در این اصل آمده که درباره یکی از وظایف من باید از من سوال می کردید. کدام یک از این سوالات راجع به وظایف من بوده؟ اکثرش راجع به اظهارات و اختیارات من است. شما آیین نامه خودتان را هم اجرا نکرده اید.
·         شب عید است، بگذارید کمی شوخی کنیم! می شود از مجلس هم انتقاد کرد؟ اجازه می دهید؟ آقا بگویم؟ می خواهم یک سوال از شما بکنم! مربوط هم هست. به نظر شما چه کسی قانون شمول قانون مدیریت کشوری را پس از تایید شورای نگهبان، اصلاح کرد و مجلس و دیوان محاسبات را از شمول آن خارج کرد؟ چطور قانون خوب است، اما برای غیر از مجلس و دیوان محاسبات؟!
·         آیا با قانون عادی، می توان قانون اساسی را دور زد؟ چطور مصوبات دولت را یک طرفه لغو می کنید؟
·         عصبانی نشوید این یک شوخی است! می توان با فشردن یک شاسی، لیسانس قبول شد؟ آیین نامه است ولی شما آن را اجرا نمی کنید.
·         من مخلص رئیس هستم و مخلص تک تک شما هم هستم. در همین مجلس اعلام شد که ما یک میلیارد تخلف کردیم. 5-6 ماه در ایام تبلیغات انتخاباتی ما فحش خوردیم و چه و چه!! رئیس فخیمه دیوان محاسبات هم هی مصاحبه کرد که دولت الا و بالله تخلف کرده است. اما چنین نبود و بعد از آن حاضر نشدید بگویید که دولت تخلف نکرده است.
·         رئیس جمهور کف خیابان و نوکر ملت است و گردنش از مو باریکتر است.  اگر واقعا جراتی هست و قرار است یک کاری بشود 2 کلمه به بقیه بگوید بعد بفهیم که آقای جوانفکر چه می‌کشد؛ "نگران نباشید ما کمپوت می‌آوریم برایتان و مخلصتان نیز هستیم!! توهین به رئیس جمهور که نشان شجاعت نیست که می خواهید به جنگ من بیایید.
·         شب عید است بگذارید چیزی بگویم که مردم هم شاد شوند. چندین نهاد ناظر بر دولت هستند. خدا را شاکریم که حتی یک مورد تخلف مهم از دولت اثبات نشده است. اما بین خودتان و خدا شده است، یکسری به دستگاه‌های دیگر مثل شهرداری بزنید و ببینید که بودجه شان را چگونه خرج کرده اند؟!
·         شوخی میکنم اما دولت برای شکایت از شما باید به خود شما شکایت کند.
·         شهادت می دهم که مجلس از همه ظرفیت های قانونی و فراقانونی استفاده کرد تا کنترل و نظارت بر دولت داشته باشد و آنچه را که می خواهد در ارجاع اعمال کند.
·         شوخی بس است. وقت کشور مهم است و ما مسئول خدمت به مردم هستیم. دسته بازی و باند بازی دیگر تمام شده و باید روی اصولمان بایستیم. تقوی و عدالت باید در همین کارهای روزمره باشد.
·         توصیه رهبری همیشه بر همدلی و همراهی بوده و هست.
·         برای اینکه خوراک شب عید مردم فراهم شوم، آمدم. سوالات امتحانی که برای من طرح کرده بودید، خیلی سخت نبود. به نظرم طراح سوال با شاسی لیسانس گرفته است! اگر با خودم مشورت می کردید سوالات بهتری می دادم! من به همه سوالات پاسخ داده​ام، حالا شما نمره بدهید. اگر یک ذره از 20 کمتر بدهید، بی انصافی و نامردی است!
 
سخنان رئیس جمهور در حالی پایان یافت که نمایندگان با فریاد قصد پاسخگویی به آن را داشتند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    10 2
    کوچه علی چپ هم خدایی خوب جاییه!
  • بهرام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    7 13
    دکتر جون دمت گرم /خیلی خیلی دوستت داریم
  • مجید IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    شوخی شوخی خوبی بود بزرگوار!!!
  • مردم IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    شب عيد است، گراني است، تورم كمر شكن است، حقوق ها پايين است، شوخي كنيم، بخنديم هِه هِه ها ها هو هو (البته نه به ريش بيچاره ها) خوش ميگذره ديگه! حالا همه با هم بخونيم: همه چي آرومه / ما چقدر خوشبختيم! اگه دوست نداريد اين رو ميخونيم: تو خودت نمره بيستي / تو مثل هيچكسي نيستي! منتشر كنيد خدا رو چي ديديد شايد امروز آقايون ديدن و به داد مردم زير فشار رسيدند و ما هم يه ثوابي برده باشيم خدا رو هم خوش بياد.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    پاسخهاي كوبنده و شجاعانه بود
    • بدون نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
      من بجز فرافکنی از موضع ضعف جواب دیگه ای ندیدم !!!
    • دخو AU ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
      333 5
      کاش میتونستید پخش سوال و جواب در مجلس استرالیا را که هر شب بطور کامل از تلویزیون پخش میشود ببینیید تا بدانید که در اینجا(سرزمین کفر) چطور یک نایب رییس مجلس (بعد از سی سال خدمت در احزاب و دولتها) بخاطر ۵ یا شش هزار دلار برداشت غیر قانونی با بی آبرویی از کار برکنار شد و یکسال بعد هیچ سیاستمداری جرات شرکت در مجلس ختمش را نداشت چون ممکن بود یک وصله ای هم به آنها بچسبد!!
  • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    بابا بیستو بدین دیگه !!!!؟؟؟؟ :))
    • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
      3 2
      20
  • هادي IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    اين از سوال ! اونم از جواب ! با تشكر فراوان از رئيس جمهور محترم كه بسيار موشكافانه كارشناسانه و مسئولانه به تك تك سوالات مطرح شده پاسخ صريح و روشن دادند و جدا ثابت كردند كه با شاسي ليسانس نگرفته اند!!!
  • خاک IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    10 ناپلئونی هم براتون زیاده.
  • بدون نام US ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    414 8
    چرا لاريجاني اينقدر اصرار داشت كه بحث تمام شود؟
  • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    اعتماد به نفست منو كشته به خدا!!!!!!!!!!!
  • امید IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    218 6
    بعد از بی انصافی یک جمله دیگه بکار بردند که سانسور کردید...
  • بدون نام GB ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    292 4
    سایت محترم خبر آنلاین آیا امکان داره که فایل صوتی پاسخهای آقای ریس جمهور را بزارین؟
  • حسن IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    آقای لاریجانی این همه محافظه کاری؟!بد نبود یخرده محکم تر برخورد میکردین ها!!!
  • mohtashami IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    خوشمان آمد............
  • آقا محسن CA ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    305 8
    الان ملت حق ندارن بگن دعوای زرگری راه انداختن اینا؟ این چه وضع سوال جوابه آخه؟
    • بدون نام CH ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
      48 1
      کاملا موافقم... آخه اینام شد سوال؟؟ چرا حجاب اونجوری چرا مشایی اونجوری... بابا مملکت اوضاع اقتصادیش خرابه به والله
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    بالاخره غرور كاذب احمدي نژاد شكسته شد.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    حیف که کمتر از صفر نداریم شب عید برای خودتان یک کارت تبریک بفرستید
  • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    13 0
    آقا ميشود هر وقت 22 بهمن و انتخابات است، دوربين را روي همه مردم با همه تيپ ها برد؟ اما بعد از انتخابات به آنها گير داد. اين تناقض نيست؟ خيلي عالي گفت
  • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    داش محمود و ای ول
  • بدون نام US ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    266 5
    چقد این جمله واسم آشناس: "آقا بگم؟" کجا شنیدم ...
    • بدون نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
      110 3
      آفرین منم متوجه شدم
  • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    مجلس از همه جا قانون گریز تر و تفرقه افکن تره
  • SD IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    79 3
    خبر جان باز مارو سانسور كردي قربونت! آخه چرا بي انصاف؟ فحش دادم؟ بي ادبي كردم؟
  • امید SE ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    297 5
    تنها حرف درست احمدی نژاد درباره حجاب بود. ما هم بارها دیده ایم در تصاویر سایت های رسمی خانم هایی با روسری های در حال سقوط و ناخن لاک زده در راهپیمایی ها و هنگام رای دادن نشان داده میشود ولی در حالت عادی همین افراد توسط نیروهای انتظامی و ... دستگیر میشوند ! این یعنی استفاده ابزاری از بانوان بدحجاب که فقط برای انتخابات و راهپیمایی از آنها استفاده شود و بعد دستگیر شوند. در میان سئوالت علی مطهری آن قسمتی هم که درباره کوروش سخن گفته شد بسیار بی مورد بود . چرا سعی میکنید کورورش را که مورد ستایش اکثر ایرانیان و به گواهی بسیاری همان ذوالقرنین قرآن است، در مقابل اسلام و پیامبر قرار دهید. قرار دادن تاریخ و هویت ملی ما در برابر اسلام هم به ایران ضربه میزند و هم به اسلام نکنید اینکار رو آقای مطهری.
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    232 9
    فقط نظرش راجع به عفاف و حجاب رو قبول دارم
  • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    5 0
    احمدي نژاد با حضور در مجلس حرفش را اثبات كرد : در حال حاضر مجلس در راس امور نيست.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    1 1
    دستشون درد نكنه ! هم نماينده ها هم احمدي نژاد . شب عيدي كلي خديديم دلمون وا شد !!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    1 0
    كمپوت مي آري؟؟؟؟؟؟؟؟از همونا كه واسه جوانفكر مي بري؟!
  • بدون نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    2 1
    بلاخره هر کس یک پاشنه آشیلی دارد پاشنه آشیل سطح اخلاق قانون مداری و مردم سالاری رییس جمهور هم در انتقاد از شخص او نهفته است کافی است از وی انتقاد شود آن وقت همه مرزهای آن در هم می شکند.
  • اکبر IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    7 26
    چرا خبر منو چاپ نکردید؟من فقط گفتم احمدی نزاد کارش بیسته همین -بد گفتم؟
  • بدون نام IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    22 2
    انصافادرباره اینکه حکم رهبری راگوش ندادن گفت من همیشه سرکارم هستم این جواب چه ربطی به سوال داشت؟
  • محسن IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    10 0
    از سیاست خوشم نمیاد. ولی نظرهای که خوندم یکیش بیشتر نظر منو جلب کرد اونم اینکه از خانم های که بی حجاب هستن استفاده میشه بقیش هم دیگه....
  • محمد IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    3 1
    نه سئوالت سئوال بودند نه جواب ها جواب