مهر نوشت:

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید براینکه برخلاف برخی شایعات در مورد مشکلات امنیتی ایمیل ملی " ایران دات آی آر"، این سرویس دهنده الکترونیکی کاملا امن است، از استقبال کاربران اینترنتی برای استفاده از این پست الکترونیکی خبر داد.
کاربران متقاضی دریافت سرویس از پست الکترونیکی "ایران" با مراجعه به این سایت و ثبت درخواست خود با عبارت "There is a problem with this website's security certificate" که مربوط به اشکال در گواهینامه امنیتی این وب سایت است روبرو می شوند که مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات در این باره تاکید کرد که این پیغام امنیتی به هیچ عنوان برای کاربرانی که می خواهند برای استفاده از ایمیل ایران ثبت نام کنند مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

سعید مهدیون در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ایمیل ایرانی "ایران دات آی آر" در حال کار و فعال است و مشکلی از بابت دسترسی به این پست الکترونیکی برای کاربران وجود ندارد، در مورد مشکل موجود در امنیت این سایت با توجه به پیغامهای امنیتی که برای ورود به آن به کاربران داده می شود، اظهار داشت: این موضوع طبیعی است که کمپانی مایکروسافت هیچ علاقه ای ندارد که جز خودش شرکت و یا کشوری دیگر به این عرصه وارد شود و رشد کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که تمامی نرم افزارها و سیستم عاملها به صورت انحصاری در اختیار مایکروسافت است طبیعی است که با راه اندازی ایمیل ایرانی و هرگونه پست الکترونیکی ممانعت به عمل بیاورد اما این پیغام به هیچ عنوان مربوط به ضعف امنیتی ایمیل ملی نیست و تنها موانعی است که کمپانی انحصاری مایکروسافت برای توسعه این بخش به کار می بندد.
مهدیون با تاکید براینکه این پیغام امنیتی به هیچ عنوان برای کاربرانی که می خواهند برای استفاده از ایمیل ایران ثبت نام کنند مشکلی ایجاد نخواهد کرد اضافه کرد: استقبال کاربران ایرانی از پست الکترونیک ملی روز به روز افزایش می یابد به نحوی که حتی در بازه زمانی که دسترسی به ایمیل های خارجی با مشکل مواجه شده بود، مراجعه کاربران به این پست الکترونیکی افزایش یافت.
به گزارش مهر، ایمیل ملی "ایران" از شهریورماه 90 به صورت رسمی از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان یکی از سازمانهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت خود را آغاز کرد؛ به نحوی که این سازمان با ارسال پیام کوتاهی به برخی از مشترکان موبایل از آغاز به کار این سرویس ایمیل درگاه ملی خدمات الکترونیکی ایران را خبر داد و از کاربران اینترنت خواست برای ایجاد و ثبت پست الکترونیکی ایرانی به درگاه IRAN.IR مراجعه کنند.
این سرویس دهنده می تواند بدون هیچگونه محدودیتی به هر تعداد تقاضا برای دریافت پست الکترونیکی پاسخ دهد. پس از ایمیل ایران، پست الکترونیکی فارسی چاپار با نام " chmail " نیز با حمایت شورایعالی اطلاع رسانی و بدون نیاز به اعلام هویت اصلی کاربران ایرانی راه اندازی شد؛ در همین حال شرکت مبین وان که یک شرکت تازه تاسیس متشکل از شرکتهای وان ایتالیا و مبین ایران از زیرمجموعه های شرکت توسعه اعتماد مبین خریدار سهام 50 درصدی شرکت مخابرات ایران است، در آبان ماه امسال ایمیل ایرانی رایگان "کلیک آن" را با قابلیت ارسال پیام کوتاه و فکس راه اندازی کرد.
کارشناسان معتقدند که در صورت به روزرسانی سرویس دهنده های ایمیل داخلی، در شرایطی که دسترسی به سرویس دهنده های ایمیل خارجی با مشکلات متعددی روبرو است این پست های الکترونیکی می تواند راه حل مناسبی برای کاربران اینترنتی باشد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • SD IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    79 1
    فرموده ايد "کارشناسان معتقدند که در صورت به روزرسانی سرویس دهنده های ایمیل داخلی، در شرایطی که دسترسی به سرویس دهنده های ایمیل خارجی با مشکلات متعددی روبرو است این پست های الکترونیکی می تواند راه حل مناسبی برای کاربران اینترنتی باشد" مي شه بگيد 1- كدام كارشناسان 2- كدام مشكلات؟ (به جز قطع وقت و بي وقت پروتكل https توسط مسئولان!)
  • بهزاد IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    59 0
    این مشکل شما چه ربطی به مایکروسافت داره؟ گواهی دیجیتال سایت شما در هیچ جایی ( مراکز معتبر بررسی گواهی مانند وری ساین یا غیره ) رجیستر نشده. نه فقط اینترنت اکسپلورر بلکه همه مرورگرها ایراد می گیرن... امنیت ذاتی ایمیل ملی هم اینطوری قراره برقرار بشه!! کارشناس ارشد فناوری اطلاعات
  • سعید PL ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    7 0
    برای ثبت نام کد ملی هم می خواد مگه چه خبره همون بهتر که خودتون عضو سایتتون شوید!!
  • بدون نام IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    8 0
    من یکی به همون ایمیل خارجی غیر ایمنش اعتماد بیشتری دارم ...
  • بدون نام US ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    5 0
    مرورگر های فایرفاکس Firefox و بقیه هم نمی خواهند ما ایمیل داشته باشیم برای همین اشکال امنیتی میگرند؟! این جواب برازنده شما نیست . مسئولیت پذیر باشید و مشکل را برطرف بفرمایید و الکی از این چیزها نگویید.
  • بدون نام US ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    4 0
    هرزنامه ایمیل ایران هم کار نمی کند و این خیلی بد است. وقتی نمی توانیم آدرس ایمیل یک فرستنده را به عنوان هرز نامه تعریف کنید و مستقیم وارد میل باکس ( صندوق ) شما می شود خیلی بد و ناراحت کننده است.
  • بدون نام US ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    4 0
    SSL ندارد این چه ربطی به این حرف ها دارد!
  • بدون نام IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    6 0
    خودتون برای ایمیل های خارجی مشکل درست میکنید، بعدش میگید : "به نحوی که حتی در بازه زمانی که دسترسی به ایمیل های خارجی با مشکل مواجه شده بود، مراجعه کاربران به این پست الکترونیکی افزایش یافت.". واقعا که!!!!!
  • MHA IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    3 0
    سلام به همگی نکته اول، حرف بهزاد کاملا درسته، دوم اینکه، با محدود شدن پورت ssl، عملا از خارج از کشور نمی تونیم به سرور ایمیل وصل بشیم و چک میل کنیم و فقط به درد استفاده در ایران می خوره! نکته سوم اینکه کلیک آن بعد حدود یک ماه انگار سرویس هاشو تعطیل کرد و الان اگه به آدرس سایتش (www.clickon.ir) مراجعه کنید صفحه ای باز نمی شه! از حرف های جناب مدیر عامل این بر میاد که یا ما رو ساده گیر آوردن یا اینکه خودشون در این حوزه اطلاعاتی ندارند!
  • شوخ طبع IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    6 0
    آقای مهدیون لطفا امنیت اینترنتی را به زبان خودتان برای من تعریف کنید شاید احتمالا معنی امنیت برای من وشما متفاوت باشد
  • الی IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    23 1
    وقتی ایمیل خارجی رو قطع می کنید معلومه که تقاضا برای ایمیل داخلی بیشتر می شه این که افتخار نیست!
    • بدون نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
      5 0
      خداییش اگه ایمیل خارجی رو قطع کنن عمرا طرف ایمیل اینا برم . . .
  • امیر IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    21 1
    اون اروری که ایمیل ملی میده یعنی اینکه امنیت نداره. البته اگر شما میگید امنیت داره قبول فقط لطف کنید این ایمیلای جاسوسه یاهو و جیمیل رو قطع نکنید که ما خیلی دوست داریم ازشون استفاده کنیم تا مورد جاسوسی قرار بگیریم.
    • مصطفی IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      3 0
      خیلی خوب گفتی : دی
  • ناشناس IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
    6 0
    عجب گرفتاری شدیم به خدا . به این آقای کارشناس بفرمایید ما همون ایمیلای جاسوسیو بیشتر دوس داریم . امنیت ندارید دیگه زور که نیست .و به زور می خواید یه چیزیو به همه تحمیل کنید میگید طرفداراش بیشتر شده ول کنید تو رو قرآن
  • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    5 0
    چرا تبادل اطلاعات ( ایمیل ها و ورود به سایت ) در این پایگاه ایمیل رمزنگاری نمی شود؟! چرا از SSL استفاده نمی کنید؟
  • بدون نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    3 0
    این درست نیست که نمی خوایید یه کم خرج کنید و این ایمیل را ایمن کنید
  • محسن IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    1 0
    سعی کنیم با استانداردهایی که در دنیا معتبر است و درست هم هست خودمون رو سازگار کنیم، ما قراره با مردم این دنیا ارتباط برقرار کنیم پس سعی کنیم خودمون رو سازگار کنیم و باید بدونیم این کامپیوتری که امروز جلومون هست و داریم ازش استفاده می کنیم، اون ها برامون دارند می سازند و خودشون هم دارند استانداردهای مربوط به اون رو تعریف می کنند، چرا از دنیا فرار می کنیم، این دنیا فقط ایران نیست.