مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری اعلام کرد مطالبات بازنشستگان کشوری مطابق مصوبه جدید هیئت وزیران پیش از پایان اسفندماه جاری پرداخت می‌شود.

گروهی از بازنشستگان که بعد از سال 79 بازنشسته شدند طبق قانون پرداخت پاداش پایان خدمت به بازنشستگان، بابت 30 سال خدمت 30 ماه پاداش گرفتند، اما آنهایی که قبل از سال 79 به بازنشستگی رسیده بودند از دریافت این پاداش محروم شدند.
ایراندخت عطاریان مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری در این باره گفت: بیش از 830 هزار بازنشسته کشوری در انتظار مطالبات خود از سازمان بازنشستگی کشور هستند که مطابق محاسبات صورت گرفته توسط صندوق بازنشستگی کشوری مبلغ ریالی هر یک از بازنشستگان مشمول این قانون محاسبه شده است.
وی افزود: میانگین مطالبات بازنشستگان کشوری بین یک میلیون و 500 تا 2 میلیون تومان است. البته حداقل و حداکثر مطالبات بازنشستگان متفاوت است، به‌شکلی که مبلغ ریالی برخی از بازنشستگان از میزان میانگین اعلام شده بیشتر و رقم تعداد دیگری از بازنشستگان بسیار پائین‌تر است.
به گزارش روابط عمومی سازمان بازنشستگی کشور ،عطاریان به بیان آماری از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: به گفته شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون و امور اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش با 433 هزار نفر، وزارت بهداشت با 121 هزار و 733 نفر، وزارت راه و ترابری با 55 هزار و 384 نفر، وزارت جهاد کشاورزی با 42 هزار و 13 نفر و وزارت کشور با 32 هزار و 754 نفر به ترتیب مشمولان مطالبات ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری هستند.
مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشور با اشاره به تفکیک‌های صورت گرفته توسط صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و مازندران به ترتیب بیشترین مشمولان بازنشسته را برای دریافت مطالبات دارند.
عطاریان افزود: در نهایت پس از طی فرایند اداری در سازمان خصوصی‌سازی با حضور معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان سازمان خصوصی‌سازی قرارداد پرداخت مطالبات بازنشستگان منعقد شد.
مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشور گفت: با این قرارداد مطالبات بازنشستگان کشوری که در حدود 18 هزار و 300 میلیارد ریال است، با طی شدن مراحل اداری و واریز مبالغ فروش رفته بخشی از سبد سهام به حساب صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت آن به بازنشستگان تا پایان اسفند انجام خواهد شد.
وی افزود: این مطالبات مربوط به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری از تاریخ هشتم مهر86 تا مهر 87 است که بر‌اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و زمانبندی تعیین شده طی چند مرحله پرداخت خواهد شد.
45232


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    10 2
    پس تامین اجتماعی ها چی؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      13 0
      متنفرم از این همه تبعیض!
  • بدون نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    11 2
    بازنشسته های تامین اجتماعی که با مصیبت زندگی می کردن و الان بدتر هم شده برن بمیرن دیگه!!!؟ از سال 88 حقوقشون زیاد نشده و عیدی هاشون رو هم ندادن!!! چرا چون ضعیف هستن و صداشون به جایی نمیرسه!!! ولی بازنشسته های کشوری و لشکری باید توی کاخ زندگی کنن!
  • رنجبر IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
    6 0
    اگر بخشنامه پرداخت مطالبات بیاید باور نمیکنیم اگر به حساب هم رفته باشد هنوز مرددیم زمانی که از بانک مطالبات را گرفتیم باز هم شک داریم ازبانک که بیرون آمدیم ای ...خوب جان من تا حالا بارها این خبر را گفته اند از پایینش تا بالاش خوب اگر نمی خواهید مطالبه را بدهید دروغ دیگه چه نتیجه داره ؟!اگر هم می خواهید بدهید بعد از سالها که هنر نکردید خوب بدهید نجاتمون بدید بنا به گفته شما به طلبکارا قول میدیم ما هم دروغ گو دراومدیم !
  • باز نشسته IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
    4 0
    پس تکلیف پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال نود چه می شود ؟ که بطور عادی باز نشسته شده اند
  • شادی IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
    2 1
    در نظرات بالا همه حرف و حدیث ها از مشکلات تامین اجتماعی هاد بود ما که از خدمات درمانی ها هستیو چی بگیم ؟ اگه وام بخواهیم از صندوق فقط 500 هزار تومان میدن اونم یکساله و جیره های غیر نقدی را قطع کردند که حقوقاتون یکسان سازی شده و این در حالیست که بازنشستگان نیروهای مسلح حداقل حقوقشان 628 هزار تومنه و ما فقط 420 تومن دریافت میکنیم میخواستم بپرسم ما کی و با کی یکسان سازی شدیم ؟؟؟؟؟؟؟
  • سیدقاسم حسینی A1 ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    0 0
    بازنشستگان نیروهای مسلح حتما شهروند درجه اول هستند لاکن بازنشستگان کشوری نیستند یا شاید کشوری ها اجناس را به قیمت نازلتری تهیه میکنند!!
  • بدون نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    آقا یعنی سالی یک و نیم تا دو میلیون از مطالباترو پرداخت میکنید اگه میخواین مطالبات 30 سال رو پرداخت کنید یکدفعه همش رو پرداخت کنید تا درمانی باشد برای گوشه ای از زخمهای ما ...
  • محمودج DE ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    متاسفم از اینکه همش وعده وعید است معوقه و مابه التفاوت تعدادی از همکاران. بازنشسته89 فرهنگی در سال 93 پرداخت شد با توجه به سند و چک ارسالی اموزش پرورش در پایان 94 وجهی واریز نشد. مقصر کم لطفی کیست