مهر نوشت:

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه از پرداخت وام ضروری تا سقف 1 میلیون تومان به 2.6 میلیون بازنشسته کشوری و تامین اجتماعی خبر داد و گفت: بیمه تکمیلی، بخش دیگری از خدمات جانبی به بازنشستگان است.

 عبدالله عمادی در ارتباط با آخرین آمار بازنشستگان و افراد تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: در حال حاضر 1.5 میلیون نفر بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همچنین آمار بازنشستگان کشوری را نیز 1 میلیون و 100 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: در مجموع 2 میلیون و 600 هزار نفری بازنشسته تامین اجتماعی و سازمان بازنسشتگی در زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارند.

عمادی خاطر نشان کرد: ساز و کار تعیین حقوق و مزایای بازنشستگان نیز مانند کارمندان شاغل در هیئت دولت مطرح و به تصویب می رسد که طبق مصوبه ای از سوی دولت اعلام می شود.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: همچنین مکانیزم های مربوط به نحوه افزایش حقوق بازنشستگان نیز مشخص است.

وی با اشاره به اینکه در کنار افزایش حقوق های سالیانه، برخی خدمات جانبی و رفاهی نیز برای بازنشستگان اعمال می شود، اظهار داشت: بیمه تکمیلی و استفاده از وام های ضروری، بخشی از خدمات جانبی است که برای بازنشستگان در نظر گرفته می شود.

به گفته عمادی، سقف وام قابل پرداخت به بازنشستگان در حال حاضر 1 میلیون تومان است. همچنین در نظر گرفتن سفرهای سیاحتی و زیارتی برای بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی نیز بخش دیگری از خدمات جانبی است که ارائه می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: البته خدمات موجود در این بخش با نیازها و امکانات همخوانی ندارد ولی پیش بینی هایی برای ایجاد 20 خانه مهر در پارک های مخصوص برای بازنشستگان شده است.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه از پرداخت وام ضروری تا سقف 1 میلیون تومان به 2.6 میلیون بازنشسته کشوری و تامین اجتماعی خبر داد و گفت: بیمه تکمیلی، بخش دیگری از خدمات جانبی به بازنشستگان است.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میری IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    31 2
    خب این وام را کی میتوانیم بگیریم؟ 5 سال است من بازنشسته شدم اما هرچی برای وام رفتم گفتند با قرعه کشی انتخاب میشوید و تا بحال که 5 سال گذشته خبری نیست؟بهتر نیست این مسئول بگویند که چطور میتوانیم اقدام برای گرفتن وام کنیم و با چه ضوابطی از حقوقمان کسر میشود و چند ساله است؟
  • شاکری US ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    32 1
    بهتر نیست این وام را به حساب بازنشستگان بریزند و ماهیانه از حقوق ها کم کنند؟
  • بدون نام IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    20 0
    چقدر زیاد واقعا دستتون درد نکنه!
  • بدون نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    18 1
    دستتون درد نکنه! عیدی بازنشسته های تامین اجتماعی که درست و به حق کردین! اینم از وامشون! دیگه چی میخوان؟!!!! (فقط حرف...حرف...حرف...حرف... خسته شدیم از این مسئولین حررراف!)