۰ نفر
۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۰

جبهه ایستادگی ایران اسلامی در ماه‌های پایانی سال 1389 به پیشنهاد و ابتکار عمل محسن رضایی تشکیل شد.

این جبهه شرائط پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و آثار و عوارض بداخلاقی های آن دوران، سوء تعبیر و برداشت‌های اولیه تا حد مقابله با نظام و شکل‌گیری جریان فتنه، بروز جریان‌های انحرافی، وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور، شرائط پرتلاطم منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، وعده نائل آمدن به چشم انداز درافق 1404 و مطالبات نسل جدید و شرائط تحول‌آفرین حوزه‌های علمی، آموزشی و فناوری در سطح جهان را به عنوان ضرورت‌هایی برای تشکیل و اعلام موجودیت خود عنوان کرده است.

جبهه ایستادگی اوایل تابستان امسال فعالیت رسمی خود را برای حضور در انتخابات مجلس نهم آغاز کرد. با وجود آنکه این جبهه در ابتدا به وحدت با سایر جریان‌های اصولگرایی و فعالیت زیر پرچم جبهه متحد اصولگرایان امیدوار بود، اما در نهایت با ارائه لیست مستقل در تهران و شهرستان‌ها فعالیت خود را از جبهه متحد جدا کرد و به عنوان جبهه‌ای مستقل در عرصه رقابت انتخاباتی مجلس نهم ظاهر شد.

در جدول زیر به مهم‌ترین فعالیت‌های جبهه ایستادگی ایران اسلامی از آغاز فعالیت برای انتخابات مجلس نهم تا امروز اشاره شده است:

جبهه ایستادگی ایران اسلامی

بهمن ماه سال 89

انگیزه اولیه برای تشکیل جبهه ایستادگی از سوی محسن رضایی

محسن رضایی: انگیزه تشکیل جبهه ایستادگی از زمان ملاقات 25 بهمن سال 89 بنده با رهبر معظم انقلاب آغاز شد که ایشان بر شفاف کردن در مرزبندی‌ها با دشمنان انقلاب و وابستگان آنها تأکید داشتند و نیز با توجه به اینکه موضع‌گیری بنده را نیز در پس از انتخابات 88 مورد تأیید قرار داده بودند پس از این انگیزه‌ای شد که دوستان خود را به تشکیل جبهه ایستادگی تشویق کردم.

اسفند ماه سال 89

تشکیل جبهه ایستادگی

جبهه ایستادگی ایران اسلامی با حضور شخصیت‌های سیاسی، انقلابی و فرهنگی واحزاب و تشکل‌های ذیل تشکیل و فعالیت‌های خود را آغاز نمود:

جبهه حامیان ولایت، حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی، جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی، جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، جمعیت پیروان حضرت زینب (س)، حزب سبز، حزب نیک اندیشان ایران اسلامی، انجمن بین المللی جنبش ضد صهیونیستی، مجمع اسلامی آرمان ملت ایران، خدمتگزاران ایران اسلامی، حزب اسلامی ایران زمین

27 تیر ماه 90

تکذیب قرابت اعضای جبهه ایستادگی ایران اسلامی به قالیباف

رییس کمیته اطلاع رسانی جبهه ایستادگی هرگونه نزدیکی اعضاء شورای عالی این جبهه به محمدباقر قالیباف را تکذیب کرد. محمود افتخاری تاکید کرد: همه اعضاء شورای عالی جبهه ایستادگی ایران اسلامی از حامیان محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند.

28 تیر ماه 90

اولین نشست خبری جبهه ایستادگی ایران اسلامی

سیدمحمود علوی، رئیس شورای عالی جبهه ایستادگی ایران اسلامی در این نشست به بیان راهبردها و اهداف این جبهه پرداخت. جبهه ایستادگی اصل‌الاصول خود را ولایت‌فقیه و ولایت‌مداری عنوان کرد و حرکت خود را بر اساس اصول اخلاق سیاسی و تقوا، وحدت و برادری و استفاده از موقعیت‌های سیاسی به‌ عنوان ابزاری برای خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

30 تیر ماه 90

تأکید بر حرکت جبهه ایستادگی براساس منشور جامعتین

رئیس شورای عالی جبهه ایستادگی تاکید کرد که تشکل سیاسی متبوعش همواره بر اساس منشور جامعتین فعالیت خواهد کرد. جبهه ایستادگی در خانواده اصولگرایان بازتعریف شده است و خود را خارج از آن نمی‌داند.

18 آبان 90

آغاز به کار سایت جبهه ایستادگی

سایت ایستادگی به منظور اطلاع رسانی اخبار، بیانیه‌ها و مواضع اعضای جبهه ایستادگی آغاز به کار کرد.

25 آبان ماه 90

انتخاب دبیرکل جبهه ایستادگی

شورای عالی جبهه ایستادگی ایران اسلامی به اتفاق آراء حجت‌الاسلام حبیبی را به عنوان دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی انتخاب نمودند.

آرش میراسماعیلی قهرمان جودوی جهان به عضویت شورای عالی جبهه ایستادگی درآمد.

شورای اجرایی جبهه ایستادگی با حضور نمایندگان تشکل‌های عضو تشکیل شد.

9 آذر ماه 90

تشکیل ستاد انتخابات جبهه ایستادگی

انتخابات شورای عالی جبهه ایستادگی ایران اسلامی با حضور دبیران کل تشکل‌ها و سایر اعضاء تشکیل شد و در این جلسه ابوالقاسم رئوفیان مسئول کمیته استان‌های این جبهه به اتفاق آراء به عنوان رئیس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی ایران اسلامی انتخاب شد.

22 آذر ماه 90

نامه جبهه ایستادگی به گروه داوری و نظارت(کمیته هفت نفره اصولگرایان)/ انتقاد از عملکرد کمیته 7+8 در ایجاد وحدت واقعی میان اصولگرایان

اعضاء شورای عالی جبهه ایستادگی بارها آمادگی خود را برای همکاری با آن کمیته اعلام و نماینده خود را نیز معرفی نموده است و نهایت سعی و تلاش خود با اخلاق محوری وصبوری در اهتمام به وحدت اصول گرایان به کار بسته است، این درحالی است که تاکنون بصورت رسمی وآنچه انتظار می رفت با اقبال آن کمیته مواجه نشده است و در فرایند ایجاد ساختارهای انتخاباتی وتصمیماتی که اتخاذ می شود حضور ندارد. جبهه ایستادگی ایران اسلامی با ظرفیتی که درمعرفی نامزدهای اصلح درسطح تهران وشهرستانها دارد همچنان به وحدت اصول گرایان تحت لوای منشور جامعتین می اندیشد و امیدوار است کمیته 8 نفره در این فرصت باقیمانده تا زمان انتخابات رویکرد مشارکت و تجمیع همه گروهای اصول گرا رابکارگرفته واز بروز زمینه های افتراق ممانعت بعمل آورد.

11 دی ماه 90

معرفی نماینده جبهه ایستادگی به کمیته وحدت اصولگرایان

حجت الاسلام علوی، رییس جبهه ایستادگی در نامه‌ای  به آیت الله مهدوی کنی دبیر جامعه روحانیت عبدالحسین روح الامینی را به عنوان نماینده جبهه ایستادگی در 7+8 معرفی کرد.

13 دی ماه 90

نامه جبهه ایستادگی ایران اسلامی به اعضای شورای نگهبان

جبهه ایستادگی ایران اسلامی در نامه‌ای به شورای نگهبان خواست که این شورا راه را بر توطئه‌گران در انتخابات ببندند. جبهه ایستادگی ایران از اعضای محترم آن شورا می‌خواهد که در تمامی مراحل انتخابات اعم از ایام ثبت‌نام و در زمان رسیدگی به صلاحیت و مهلت تبلیغات و ایام برگزاری انتخابات و اعلام نتایج آن با حساسیت کامل و قاطعیت، با این پدیده برخورد نموده و راه را بر این نااهلان ببندد و این توطئه طراحی شده برای ایجاد انحراف در مسیر اصلی نظام اسلامی را در نطفه خفه کند.

14 دی ماه

انتخاب رئیس کمیته بانوان و رئیس کمیته فرهنگی جبهه ایستادگی

شورای عالی جبهه ایستادگی ایران اسلامی با حضور دبیران کل تشکل‌های عضو و سایر اعضا برگزار شد.

در این جلسه اعضای شورای عالی جبهه ایستادگی به اتفاق آراء زهره حقیقی همسر عبدالحسین روح‌الامینی را به عنوان رییس کمیته بانوان و حجت‌الاسلام نیکی ملکی دبیرکل حزب نیک‌اندیشان را به عنوان رییس کمیته فرهنگی این جبهه انتخاب کردند.

26 دی ماه 90

نشست خبری جبهه ایستادگی

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه ایستادگی گفت: رقابت مجلس نهم، رقابتی در شکل‌گیری یک مجلس ملی با یک مجلس دولتی است، زیرا اصحاب قدرت و ثروت با ثروت هنگفت یک طرف قرار می‌گیرند و طرف دیگر اصولگرایانی هستند که باید مردم را نمایندگی کنند. کسانی باید وارد مجلس شوند که از ملت دفاع کنند نه اینکه استاندار تعیین کرده و سعی کنند که انتصاب‌های محلی را در اختیار خود قرار بدهند زیرا مجلس ضعیف دولت ضعیف را شکل می‌دهد.

اعلام ارائه لیست یکسان جبهه ایستادگی با جبهه متحد در صورت توافق

یدالله حبیبی دبیرکل جبهه ایستادگی انقلاب اسلامی در نشست خبری این جبهه گفت: اگر در نهایت به توافق با جبهه متحد اصولگرایان برسیم لیست واحد ارائه خواهیم داد. قصد ما رسیدن به وحدت حداکثری است و اگر به آن اجماع نرسیم لیست مستقل به قوت خود باقی خواهد بود.

5 بهمن ماه 90

اعلام ارائه لیست مستقل ازسوی جبهه ایستادگی

سخنگوی جبهه ایستادگی گفت: جبهه ایستادگی قطعا لیست جداگانه خواهد داد. لیست جداگانه از سوی جبهه ایستادگی به معنای اختلاف این جبهه با جبهه متحد و پایداری نیست. لیست جبهه ایستادگی تنها برای تهران نیست بلکه در سراسر کشور کاندیدا معرفی خواهیم کرد.

تعیین پنج کاندیدای جبهه ایستادگی در تهران

سخنگوی جبهه ایستادگی ایران اسلامی گفت: پنج نفر از لیست 30 نفره جبهه ایستادگی تهران برای انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی انتخاب شده‌اند. بیادی گفت: پنج نفر اول جبهه ایستادگی برای انتخابات مجلس نهم از روحانیون طراز اول هستند و در این میان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی است که در لیست جبهه متحد اصولگرایان نیز حضور خواهد داشت.

9 بهمن ماه 90

انتخاب محمود علوی به عنوان سرلیست جبهه ایستادگی در تهران

حسن بیادی درباره مشخص شدن لیست نامزدهای جبهه ایستادگی برای انتخابات مجلس نهم گفت: 5 نفر اول لیست جبهه ایستادگی در تهران مشخص شده‌اند که نفر اول این لیست حجت‌الاسلام والمسلمین محمود علوی است.

17 بهمن ماه 90

حضور مطهری در لیست جبهه ایستادگی

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی از قطعی شدن حضور مطهری در لیست جبهه ایستادگی و بررسی کاتوزیان و عباسپور در قرار گرفتن در این لیست خبر داد و گفت: آقای مطهری که جزء 5 نفر قطعی لیست ما هستند و آقایان کاتوزیان و عباسپور هم  در لیست ما مطرح شدند و در کمیته بررسی صلاحیت کاندیداهای جبهه ایستادگی در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد.

18 بهمن ماه 90

15 نفر لیست جبهه ایستادگی قطعی شد

سخنگوی جبهه ایستادگی از قطعی شدن 15 نفر از اعضای لیست این جبهه خبر داد و گفت: لیست نهایی جبهه ایستادگی 25 بهمن اعلام خواهد شد.

23 بهمن ماه 90

نفر از لیست تهران جبهه ایستادگی قطعی شد

سخنگوی جبهه ایستادگی گفت: در خصوص لیست 20 نفره تهران به نتیجه رسیدیم و تا چند روز آینده نیز از میان 20 نفر دیگر ده نفر انتخاب و لیست 30 نفره تهران تکمیل خواهد شد.

24 بهمن ماه

رد صلاحیت سرلیست جبهه ایستادگی

در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس نهم، حجت‌الاسلام سید محمود علوی رئیس‌ شورای عالی جبهه ایستادگی که قرار بود سرلیست این جبهه باشد، رد صلاحیت شد.

25 بهمن ماه 90

اعلام لیست 20 نفره جبهه ایستادگی ایران اسلامی

در جلسه شورای عالی جبهه ایستادگی ایران اسلامی پس از  بررسی و تبادل نظراعضاء اسامی 20 نفر از لیست تهران این جبهه نهایی شد. این لیست به شرخ ذیل است:

1- سید محمود علوی

2- امیدوار رضایی

3- سید محمد حسن ابوترابی فرد

4- محسن کازرونی

5- علی مطهری

6- حسین مظفر

7- محمدرضا باهنر

8- علی عباسپور تهرانی فرد

9- حمیدرضا کاتوزیان

10- حسین فدایی آشیانی

11- پرویز سروری

12- محمد سلیمانی

13- غلامرضا مصباحی مقدم

14- بهنام ملکی

15- وهاب عزیزی

16- حبیب الله حبیبی

17- طاهره صاحب الزمانی

18- ایراندخت فیاض

19- لاله افتخاری

20- فرشته محمد علی

4اسفند 90

اعلام لیست نهایی جبهه ایستادگی

حسن بیادی سخنگوی جبهه ایستادگی در پاسخ به این پرسش که باتوجه به رد صلاحیت حجت‌الاسلام علوی برای انتخابات، سرلیست انتخاباتی این جبهه چه فردی خواهد بود،‌اظهار کرد: بعد از نهایی شدن عدم احراز صلاحیت حجت‌الاسلام علوی از سوی شورای نگهبان،‌ در جلسه شب گذشته شورای عالی جبهه تصمیم براین گرفته شد تا حجتالاسلام ابوترابی‌فرد به عنوان سرلیست جبهه انتخاب شود.
وی لیست انتخاباتی جبهه ایستادگی برای حوزه انتخابیه تهران را به این شرح اعلام کرد:
1. حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد
2. دکتر علی مطهری
3. حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن کازرونی
4. دکتر حسین مظفر
5. مهندس محمدرضا باهنر
6. مهندس مهرداد بذرپاش
7. فرشته محمدعلی
8. حجت الاسلام والمسلمین علی عسگری
9. حجت الاسلام والمسلمین دکترمرتضی چیت سازیان
10. دکتر بهنام ملکی
11. دکتر لاله افتخاری
12. حبیب الله حبیبی
13. فهیمه خان محمدزاده
14. دکتر ناصر داودی راد
15. نبی رودکی
16. پرویز سروری
17. دکتر محمد سلیمانی
18. فرزاد سلیمانی
19. طاهره صاحب الزمانی
20. دکتر علیرضا طاهرنژاد
21. دکتر علی عباسپور تهرانی فرد
22. حجت الاسلام والمسلمین دکتر غلامرضا مصباحی مقدم
23. حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب
24.دکتر حسن غفوری فرد
25. حسین فدائی آشتیانی
26. دکتر ایراندخت فیاض
27. دکتر حمیدرضا کاتوزیان
28. اسماعیل کوثری
29. مهندس حمید کریمی
30. دکتر جواد محمدی

 2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرامرز بای IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    0 2
    دوست دارم عضو جبهه ایستادگی باسم ولی راه آنرا نمی دانم از کجا حرکت کنم ضمنا حدود بیست سال است مدیر شهرستانی هستم وسابقه جبهه نیز دارم