نمایندگان مجلس که فصل بررسی ایرادات شورای نگهبان را در جلسه عصر دیروز بسته بودند، ناگزیر از گشودن دوباره آن شدند. چرا که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به شورای نگهبان و مجلس نامه​ای نوشته بود.

به گزارش خبرآنلاین، حمیدرضا فولادگر از این نامه خبر داد و افزود: در نامه دبیر مجمع تشخیص تاکید شده است که باید به نظر مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و تقویت نظام استاندارد ملی همگام با اجرای اصل 44 توجه شود.

رئیس مجلس که خود از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است، سخنان فولادگر را تایید کرد و گفت: در مجمع هم گفته شد که چرا مجلس به این مساله تعریض نزده است. حتی این نکته نیز از سوی مجمع به شورای نگهبان ارسال شد و آنها طی ایرادی به مصوبه مجلس، خواستار اصلاح آن شدند که گویا در جلسه دیروز مغفول ماند.

وی بر این اساس دستور بررسی این مساله را برای رفع ابهام شورای نگهبان صادر کرد.

اگرچه در نامه رضایی آمده بود که کافی است موضوع «توسعه و تقویت نظام استاندارد ملی» را که رهبری فرموده​اند در برنامه پنجم آورده شود، اما لاله افتخاری نماینده تهران که در نظر داشت در ازای رفع ایراد شورای نگهبان، پیشنهاد فراکسیون استاندارد برای انتقال سازمان استاندارد به نهاد ریاست جمهوری را مطرح کند، گفت: ما نظر دبیر مجمع را به عنوان تفسیر قانون، قبول نداریم. هرچند نظر رئیس مجلس برای ما محترم است.

گفتنی است نظر وی رای نمایندگان را کسب نکرد و نهایتا همان نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مجلس مصوب شد.

/14111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 121076

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
    1 0
    زنده باد محسن رضایی