علی عباسپور گفت: نمایندگانی که به مجلس می​رسند نباید وامدار گروه خاصی باشند.

این عضو لیست «صدای ملت» که مهمان کافه خبر بود، در پاسخ به سوالی که به نگرانی​هایی درباره حضور جریان انحرافی در انتخابات و استفاده آنها از امکانات دولتی اشاره داشت، گفت: در ماههای قبل بحث​های نگران کننده​ای مطرح بود. مدام اخباری می​آمد که جریانی تحت عنوان «انحرافی» حرکت​های گسترده​ای را در پیش گرفته است. فکر می​کنم که نقش شورای نگهبان در نظارت بر انتخابات نقشی بی​بدیل دارد. ضمن تایید اینکه شورای نگهبان باید سعه صدر گسترده​ای داشته باشد تا کسانی که شرایط نامزدی را در خودشان می​بینند در عرصه حضور داشته باشند؛ باید دقت لازم را هم داشته باشند تا از کسانی که خواب​های نامطلوبی برای تصرف مجلس، در راستای اهداف و امیالشان دیده​اند، جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه در همه مراحل برگزاری انتخابات، شورای نگهبان ناظر است، ادامه داد: حتی در زمینه تبلیغات انتخاباتی و بودجه آن، شورای نگهبان ناظر است. ما یک کشور اسلامی هستیم و اخلاق اسلامی بر انتخابات ما حاکم است. تبلیغات انتخاباتی باید در حدی باشد که نامزدها خودشان را معرفی کنند. امیدوارم کشور به سمتی نرود که پول، حرف اصلی رادر انتخابات بزند و خرید و فروش رای در کشور را شاهد باشیم. امیدوارم هیچ​وقت چنین چیزی را حاکم بر انتخابات نبینیم واخلاق اسلامی واقعا حاکم بر انتخابات باشد.
 نماینده تهران در واکنش به اینکه پیش از این یکی از افرادی که تحت عنوان چهره​های نزدیک به جریان انحرافی شناخته می​شد، از برنامه این جریان برای کسب 150 کرسی در مجلس نهم سخن گفته بود؛ هم تصریح کرد: ایده​ای در اینباره ندارم ولی آرزو دارم که هیچ کرسی​ای به آنها نرسد. نمایندگانی که به مجلس می​رسند نباید وامدار گروه خاصی باشند و باید تنها در مقابل مردم و خون شهدا و ثمره زندگی حضرت امام و رهنمودهای رهبری، پاسخگو باشند و احساس مسئولیت کنند.  
متن کاکل این گفت وگو را اینجا بخوانید.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =