ایرنا نوشت:

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان درخبری تصویری از یک واحد از تفنگداران نظامی آمریکایی در افغانستان که پرچم 'اس.اس' آلمان نازی را در زیر پرچم آمریکا قرار داده بودند جنجال آفرین خواند و افزوداین تصویر موجی از اعتراضات را به همراه داشته است.
به گزارش ایرنا، سی.ان.ان روز جمعه با نشان دادن این تصویر، گزارش داد این عکس دو سال پیش از سوی این واحد از تفنگداران دریایی آمریکایی با قرار دادن این دو پرچم در افغانستان گرفته شده است.

این تصویر هم اکنون چندی است بر روی اینترنت قرار گرفته و با اعتراضات شدید جهانی روبرو شد.

به گفته این شبکه خبری سخنگوی تفنگداران دریایی اشغالگر آمریکایی در افغانستان در توضیح به چنین فضاحتی ، افراد یاد شده را فاقد معلومات و آموزش انضباطی دراین زمینه خواند.

این واحد که تک تیرانداز هستند حروف 'اس.اس' را بعنوان حروف اول تک تیراندازان زبده عنوان کردند.

سی.ان.ان گزارش داد پرچم سیاه رنگی که درمیان آن دقیقا دو حرف 'اس.اس' به همان حالتی که درزمان آلمان نازی و در دوران جنگ جهانی دوم به کار گرفته می شد، مقامات نظامی آمریکایی را برآن داشت تا این افراد را توجیه نموده و به آنها تذکر دهند تکرار چنین اعمالی پذیرفتنی نیست.

این گروه از تک تیراندازان نیروی دریایی آمریکایی درحالی به دلیل گرفتن چنین تصویری در افغانستان مورد انتقاد قرار گرفتند که اشغالگران نظامی غربی در صدر آن ، آمریکایی ها مرتکب فجایعی هولناک و خونبار علیه غیرنظامیان افغان از جمله زنان و کودکان دراین کشور شدند.

گفتنی است 'اس.اس' یک گروه شبه نظامی بود که در بین سال های 1939 تا 1945 تحت نظر 'آدلف هیتلر' و از سوی حزب 'نازی' سازماندهی و مرتکب جنایات فراوان بشری شد.

قرار گرفتن پرچم آمریکا فرای این پرچم که از سوی سی.ان.ان چندبار پخش شد، خود گویای حقیقتی ملموس برای افکار بین المللی بود.

سی.ان.ان به جزئیات بیشتر این تصویر که در چه مکان و زمانی در خاک افغانستان گرفته شده است اشاره ای نکرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =