واحدمرکزی خبر:

دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه لایحه بودجه سال دو هزار و سیزده این کشور را ارائه کرد که در آن هفتصد و هفتاد میلیون دلار برای حمایت از اصلاحات در راستای بهار عربی در برخی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله سوریه، یمن، تونس و مغرب پیش بینی شده است. منابع آگاه در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کردند این هفتصد و هفتاد میلیون دلار که به حمایت از بهار عربی اختصاص یافته، بخشی از بودجه پنجاه و یک میلیارد و ششصد میلیارد دلاری وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین المللی آمریکا است.

این منابع تصریح کردند دولت آمریکا با تخصیص چنین بودجه ای به حمایت از بهار عربی در خاورمیانه و شمال آفریقا، تلاش می کند پاسخ راهبردی مناسبی به تغییرات تاریخی که در این منطقه اتفاق می افتد، بدهد. وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد بودجه اختصاص یافته به حمایت از بهار عربی در واقع مشوقی برای ایجاد اصلاحات در دراز مدت در عرصه های سیاسی، اقتصادی و تجاری این منطقه خواهد بود چرا که چنین اصلاحاتی رکن اصلی ثبات محسوب می شوند.

وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد واشنگتن از دولتهایی که به ایجاد اصلاحات واقعی و دادن قدرت به ملتهای خود متعهد می شوند حمایت خواهد کرد. برخی از مسئولان رسمی آمریکا نیز که نامشان فاش نشده است اعلام کردند بودجه حمایتی دولت آمریکا از بهار عربی احتمالا به کشورهایی نظیر سوریه، یمن، تونس و مغرب اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن،‌ کارشناسان معتقدند در شرایطی که مبارزات تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا که اوباما نیز در آن شرکت خواهد کرد، روز به روز حساس تر می شود، لایحه بودجه ای که دولت اوباما روز دوشنبه ارائه کرد بخت کمی برای تصویب در کنگره آمریکا دارد زیرا رقبای جمهوری خواه اوباما لایحه بودجه پیشنهادی دولت را تلاش در راستای فراهم کردن شرایط پیروزی مجدد اوباما می دانند.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =