رییس‌جمهور گفت: اکثریت ملت‌ها مناسبات موجود سیاسی و اقتصادی جهان را ظالمانه می‌دانند و خواهان تغییر آن به سمت ارزش‌های الهی و انسانی هستند.

محمود احمدي‌نژاد طي سخناني در مراسم گراميداشت سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با حضور سفرا و روساي نمايندگي‌هاي کشورهاي خارجي در تهران به طرح 10 سئوال پرداخت.
وی گفت: يک بيداري عظيم و عمومي در حال شکل‌گيري است که نشانه‌هاي آن آشکار شده است و قدرت‌هاي مسلط نيز اگر هر چه زودتر بيدار شوند کمتر آسيب خواهند ديد.
رئیس جمهور با اشاره به تقارن ايام پيروزي انقلاب اسلامي با ولادت پيامبر عظيم‌الشان اسلام (ص) و با تبريک اين دو مناسبت به همه ملت‌هاي جهان تصريح كرد: پيامبر گرامي اسلام (ص) و ساير پيامبران آمدند تا خداپرستي را جانشين خودپرستي کنند و بشريت را متوجه خالق و حقيقت عالم کرده و بندهاي اسارت و غل و زنجيرها را از دست و پاي انسان‌ها باز کنند و انسان را براي رشد و تعالي و پرواز به اوج زيبايي‌ها، علم و معرفت، عشق و محبت، عدالت و پاکي و آزادي و آزادگي ياري کنند.
 
وي با بيان اينکه پيامبران چراغ‌هاي هدايت براي همه بشريت هستند، ادامه داد: اخلاق و رفتار و انديشه پيامبران الگو و راهنماي بشر است و آنان هميشه در کنار مردم و در نقطه مقابل زياده‌خواهان و زورگويان ايستادند و مدافع مظلومان و محرومان بوده و هيچ‌گاه چشم طمع به حقوق مردم نداشتند.
 
رييس‌جمهور افزود: پيامبران الهي به خاطر انجام رسالت پيامبري هيچگاه اجر و مزدي از مردم درخواست نکردند. آنان دوست و غمخوار بشريت بوده و تا ابد چراغ راهنما و نجات‌دهنده انسان از تاريکي‌هاي جهل و غفلت هستند و اين همه ارزش‌ها و خصلت هايي است که منطبق بر فطرت الهي انسان است و نوع بشر همواره طالب اين ارزش‌ها بوده است.
 
احمدي‌نژاد با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي ايران اظهار كرد: انقلاب اسلامي ايران به رهبري مردي الهي و آسماني و با فداکاري ملت عزيز ايران به دنبال استقرار ارزش‌هاي الهي است.
 
وي در ادامه سخنان خود با طرح سوالاتي خطاب به سفرا و روساي نمايندگي‌هاي کشورهاي خارجي خاطرنشان كرد: آيا از منظر شما وضعيت موجود جهان راضي‌کننده است؟ آيا مردم مي‌توانند از حق تعيين سرنوشت خود آزادانه و بدون دغدغه و به طور کامل استفاده کنند؟ آيا مردم در تعيين راه و روش سياسي، اقتصادي و فرهنگي خود احساس استقلال و کرامت مي‌کنند؟ آيا مداخلات برخي دولت‌ها چنين اجازه‌اي را داده است؟ آيا راه پيشرفت و تعالي براي همگان گشوده است؟ آيا سازمان‌ها و نهادهاي بين‌المللي سياسي و اقتصادي عادلانه عمل مي‌کنند و ملت‌ها مي‌توانند در استيفاي حقوق خود به اين سازمان‌ها متکي باشند؟ چرا تاکنون حقوق ملت فلسطين استيفا نشده و به طور آشکار و سازمان‌يافته از متجاوزان به حقوق آنان بدون قيد و شرط حمايت مي‌شود؟ چرا ملت‌هاي جهان بايد تاوان و زيان سياست‌هاي نادرست مراکز اقتصاد جهاني را بدهند؟ چرا مردم جهان بايد هزينه ضعف مديريت اقتصادي و کسري بودجه و هزينه‌هاي ناشي از خلق دارايي‌هاي کاغذي توسط برخي دولت‌هاي مسلط را از جيب خود بپردازند؟ منشاء بحران‌هاي جهاني کجاست و چه دولت‌هايي در آن مسئول هستند؟
 
رييس‌جمهور با بيان اينکه اين‌گونه سوالات، اکثريت ملت‌ها را نسبت به نظامات موجود سياسي ـ اقتصادي جهان بدبين کرده و ملت‌ها را از دستيابي به آرزوها و حقوق خود مايوس کرده است، يادآور شد: از اين‌رو اکثريت‌ ملت‌ها مناسبات موجود را ظالمانه مي‌دانند و خواهان تغيير آن هستند و همگان شاهديم که باورها و مطالبات ملت‌ها به سرعت و به طور گسترده در حال تغيير بنيادين به سمت عدالت، آزادي و يگانه‌پرستي است.
 
احمدي‌نژاد گفت: بايد حقوق کامل ملت‌ها، حق استقلال، حق پيشرفت و تعالي و حق تعيين سرنوشت به رسميت شناخته شود و بايد سرزمين‌ها و کشورهاي اشغال‌شده آزاد شود و خواهد شد.
 
وي تصريح کرد: بايد سازمان‌هاي بين‌المللي از تسلط گروهي خاص آزاد شود و خواهد شد و بايد توان همه دولت‌ها به درون سرزمين‌ها و کشورهاي خود معطوف شود و اين دولت‌ها تمرکز خود را بر اصلاح وضعيت دروني خود قرار دهند.
 
رييس‌جمهور ادامه داد: قدرت‌هاي سلطه‌گر بايد هزينه‌هاي نظامي و امنيتي خود را با فراخواني نيروهاي خود به درون مرزهايشان کاهش دهند و از اين‌گونه هزينه‌ها براي رفع فقر و مشکلات ملت‌هاي خود استفاده کنند.
 
احمدي‌نژاد اضافه کرد: سلطه‌گران بايد از تکثير سلاح‌هاي کشتار جمعي به‌خصوص سلاح‌هاي اتمي و شيميايي دست بردارند و به معاهدات بين‌المللي پايبند باشند.
 
وي تاکيد کرد: جهان بايد با مشارکت همگان در مديريت و در فضاي عدالت و احترام و بر اساس دوستي و محبت اداره شود و اينها همه توصيه‌هاي خيرخواهانه ملت ايران است.
 
رييس‌جمهور با بيان اينکه ملت بزرگ ايران با نگاه حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانه، سعادت، پيشرفت و صلح را براي همه ملت‌ها مي‌خواهد، افزود: ملت بزرگ ايران خواستار صلح، امنيت، آرامش و سعادت براي همه بشريت است و اميدواريم با ظهور موعود، انسان کامل و عدالت‌گستر حقيقي، همه ملت‌ها به طور کامل از حقوق انساني، عشق، محبت و عدالت برخوردار شوند.
 
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از اظهارات خود با بيان اينکه سفيران و روساي نمايندگي‌ها نقش مهمي در تحکيم دوستي و برادري و همکاري‌هاي دوجانبه، چندجانبه و بين‌المللي در زمينه‌هاي گوناگون ايفا مي‌کنند، خطاب به آنان اظهار كرد: شما سفيران صلح، دوستي و همکاري هستيد و اميدوارم نقش کليدي خود را در گسترش روابط دوستانه و عادلانه در جهان به خوبي ايفا كنيد.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =