فارس نوشت:

معاون امور دریایی سازمان بنادر با تشریح عملیات امداد و نجات ‌سرنشینان شناور مغروقه مسیر هرمز-بندرعباس گفت: ناخدای این شناور به دلیل عدم توجه به شرایط آب و هوایی بازداشت شده است.
سعید ایزدیان درخصوص آخرین اخبار از سانحه غرق شدن اتوبوس دریایی مغروقه مسیر جزیره هرمز - بندرعباس، اظهار داشت: در حال حاضر کمیسیون بررسی سوانح سازمان بنادر و دریانوردی در حال بررسی علت بروز این حادثه است. وی با اشاره به اینکه‌ به دلیل طوفان در دریا، حرکت شناور‌ها و اتوبوس‌های دریایی ممنوع شده بود، اضافه کرد: ناخدای این شناور اجازه نداشته است اسکله را به دلیل بروز طوفان، ترک کند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به فعالیت به‌موقع و سریع تیم امداد و نجات اداره کل بندر و دریانوردی استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: بلافاصله پس از اطلاع‌رسانی اتوبوس دریایی مبنی بر بروز حادثه برای این شناور، تیم اول امداد و نجات اداره کل بنادر دریانوردی استان هرمزگان پس از 25 دقیقه بر سر صحنه حادثه حاضر شد ضمن آنکه پس از حضور تیم امداد و نجات، دو قایق محلی جزیره هرمز نیز برای کمک، در نزدیکی این شناور سانحه‌دیده، حضور یافتند. وی ادامه داد: تیم دوم امداد و نجات اداره کل بندر و دریانوردی هرمزگان نیز بلافاصله پس از تیم اول پس از حرکت بر سر صحنه حادثه حاضر شد.

 

هراس از آب مانع خروج مسافران از شناور در حال غرق شدن بود

ایزدیان خاطرنشان کرد: در زمانی که تیم امداد و نجات خود را بر سر شناور سانحه‌دیده می‌رساند، مسافران شناور تا مچ پا در آب فرو رفته بودند، اما به دلیل امواج زیاد ‌واحد امداد و نجات نمی‌توانستند خود را به شناور نزدیک کنند، بنابراین طنابی را به داخل اتوبوس دریایی پرت می‌کنند و از افرادی که در اتوبوس دریایی بودند می‌خواهند که از طریق آن طناب خود را به تیم امداد و نجات برسانند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مسافران ابتدا به دلیل ترس از آب، هراس داشتند که خود را به داخل آب انداخته و این طناب را بگیرند، اما هر لحظه اتوبوس دریایی از قسمت پاشنه بیشتر در آب فرو می‌رفت که همین امر موجب شد تا بالاخره برخی از مسافران به خود جرأت داده و از طناب استفاده کنند. وی اضافه کرد: نهایتاً 5 نفر از مسافران خود را به داخل آب انداخته و طناب را می‌گیرند که همین 5 نفر از سانحه نجات پیدا می‌کنند و بقیه به دلیل عدم تمکین از فرمانده در شناور می‌مانند و غرق می‌شوند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه باید آموزش‌های لازم به مسافران دریایی برای عدم هراس از آب و دریا داده شود، خاطرنشان کرد: مسافران این اتوبوس دریایی، حلقه نجات نداشتند که از طریق تیم امداد و نجات برای آنها جلیقه نجات پرت شد اما باز مسافران به دلیل هراس از آب خود را به داخل آب نیانداختند در حالی که اتوبوس دریایی به تدریج از سمت‌ پاشنه در حال غرق شدن بود.
ایزدیان ادامه داد: همین امر موجب شد روز بعد از این حادثه اجساد 10 نفر از مسافران از داخل اتوبوس دریایی غرق‌شده خارج شد و این اجسادِ افرادی بود که به دلیل هراس از آب، خود را به داخل دریا پرت نکرده بودند ضمن آنکه سرنوشت یک نفر از مسافران کماکان نامعلوم است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه قطعاً به دلیل شرایط اضطرار و شرایط سنی مسافران، که اغلب بازنشستگان بودند، دلهره‌ای مبنی بر ترس از آب آنها را فراگرفته بوده است، گفت:‌ قطعاً از هیچ تلاشی برای نجات این مسافران دریغ نشده است.
وی خاطرنشان کرد: از ساعتی که بالگردها می‌توانستند به دلیل مساعد بودن هوا پرواز انجام دهند، دو فروند بالگرد امداد و نجات وارد عملیات شدند، همچنین طی هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شد از جزیره کیش نیز ‌یک فروند بالگرد ‌برای نجات سرنشنیان این شناور دریایی حرکت کند، اما فرودگاه کیش به دلیل ‌نامساعد بودن آب و هوا و طوفان و باد شدید، مانع پرواز این بالگرد شد.

 

مسئولان اسکله هرمز کم‌کاری کرده‌اند
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه به دلیل نامساعد بودن آب و هوا اجازه حرکت شناورها صادر نشده بود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که اتوبوس دریایی مسیر جزیره هرمز ـ بندرعباس که از هرمز حرکت کرده بود، نباید اقدام به سوار کردن مسافر می‌کرد.  قطعاً در راستای امداد و نجات نیروهای ما به بهترین وجه عمل کردند، اما سؤال اصلی اینجاست که به چه دلیل مسئولان ذی‌ربط شناور‌ها در اسکله هرمز اجازه داده‌اند که این شناور حرکت کند؟ در حالی که از بندرعباس نیز اعلام شده بود که در آن روز تمامی ترددها باید تعطیل باشد.
ایزدیان با تأکید بر اینکه مشخص نیست این شناور چگونه توانسته است از اسکله هرمز اقدام به سوار کردن مسافر کند، گفت: مسئولان امر باید در این باره پاسخگو باشند.دریابانی جزیره هرمز در کنار اسکله هرمز مستقر است، دریابانی زیر نظر نیروی انتظامی است که باید در این باره پاسخگو باشند و اعلام کنند که به چه دلیل اجازه سوار کردن مسافر و حرکت این شناور دریایی را صادر کرده‌اند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    19 19
    خوب راست میگه دیگه تو هوای طوفانی دو تا کشتی (قایق) رو نمیشه آنقدر به هم نزدیک کرد که از یکی به دیگری پرید. ولی باید کاپیتان کشتی غرق شده مردم رو مجاب می کرد تو آب بپرند بعد خودش بپره.
    • نظري IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      26 1
      يعني چي توي هواي طوفاني سخت است دو قايق را به هم چسباند. مگه قراره گروه امداد در شرايط دريايي آئينه اي و بدون باد و همه چيز آرام ، وارد عمل بشه.... قايق امداد و نجات و گروه امداد بايد توانايي اين چنين عمليات نه چندان محيرالعقول و خاصي را داشته باشند. حتي در شرايطي كه قايق مصدوم حتي از كار افتاده و فاقد كاپيتان و راهنما باشه. اينها جزء ملزومات اوليه امداد است. به نظرم قايق كه اين توانايي را داشته از روي قيمتش كه توي يه خبر ديگه گفته شده بود ميگم. احتمالا گروه امداد ناآشنا و كارنابلد بودند.
    • علی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
      15 0
      جلیقه نجات نداشتن مسافرها و شنا هم بلد نبودن . توی دریای طوفانی کسی که شنا بلد نیست و جلیقه نجات هم نداره چجوری بپره خوب ؟ ناجی حتی نتونسته جلیقه نجات رو به دستشون برسونه و انداخته تو آب دریت تو اون تاریکی گفته ب÷رین تو آب و ÷یداش کنین . توجه کنین که 10 نفر تو اتوبوس دریایی حبس شده بودند . و اون 7 نفر دیگه ای که کشته شدن توی آب پریدن. بنا به توصیه ناجی . !!!!!!! یعنی 7 نفر رو ناجی مجاب به خودکشی کرده و 10 نفر به دلیل خود کشی نکردن کشته شدن. اون 5 نفر هم شناشون خوب بوده یعنی ناجی باز هم کاری نکرده . علت غرق شدن و کشته شدن مسافرها ناجی بوده . دو تا ضربه محکم به شناور وارد کرده و باعث ضعیف تر شدن سازه اتوبوس شده و همچنین اشتباه ناجی مبنی بر بکسل کردن اتوبوس دلیل اصلی غرق شدن اتوبوس بوده .
    • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
      3 8
      در شزایط طوفانی به هیچ عنوان امکان اتصال دو شاور وجود ندارد.خیلی وقتها در شزایط طوفانی ما حتی به اسکله های شناور یا ثابت داخل خلیج فارس هم نمی توانیم نزدیک شویم.
  • ناشناس IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    42 2
    واقعا تلفات جاده ای کم بود که این هم اضافه شد.
    • بدون نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      10 1
      اخه بابا یکی از مسوولینی که توپو پاس می ده تو زمین بقیه ، خودشو بزاره جای خانواده قربانیان بی گناه حادثه
    • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      4 17
      این دیگه به خودسری ما مردم بر میگرده که خودمون رو علامه دهر می دونیم. وقتی قانون می گه نباید قایق حرکت کنه ولی مردمی که هیچ سررشته ای از دریانوردی ندارن اصرار میکنن نتیجه می شه همین
  • غواص IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    204 6
    نميگم اكثرش دروغه، ولي ميگم حداقل، امداد و نجات به وظايف خود عمل نكرده است!!! چرا؟ توي فيلمهاي مستند ديديم كه در چنين مواقعي گروههاي امدادي به آب ميزنند با جليقه اضافي و بستن طناب هادي و به همراه (در آغوش گرفتن يا حمل يا سوار به حلقه يا ...) حادثه ديدگان آنها را به شناور امدادي ميرسانند. در آموزشهاي اوليه امداد نيز اين مورد جزو وظايف امدادگران است. اصلا براي همين حقوق ميگيرند كه خطر كنند. البته براي آموزش ديدگان خطري نيست. مثل اين است كه بگوييم مامورين آتش نشاني در جريان آتش سوزي به گرفتارشدگان در آتش ميگفتند فرار كنيد يا از كپسول استفاده كنيد ولي خودشان در ماشين نشسته باشند !!!! به نظرم گروه امداد بيشتر از آب ميترسيده تا مسافران.
    • بدون نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      20 1
      افرین!!دقیقا!!این وظیفه توریست بازنشسته در حال غرق شدن نیست که خود را به اب بزند بلکه وظیفه گروه امدادونجات است که به هر طریق ممکن انها را نجات دهد اگر قرار بر این باشد که گروه نجات در کشتی بزرگ و محکم خود بنشینند و از ان بالا طناب پرت کنند و به غریق بیچاره بگویند طناب را بگیر که هر کودکی هم از عهده این کار برمی اید!!ضمن اینکه در بازخوانی زمان حادثه که از زبان نجات یافتگان در همین سایت درج شده است میخوانیم که اولا بر خلاف ادعای جناب ایزدیان نیروهای امداد با تاخیر زیاد در محل حاضر شده اند ثانیا این نیروهای جان برکف!!در مقابل اصرار نجات یافتگان برای نجات سایر اعضای گروه عنوان نموده اند که ما 2 ماه است حقوق نگرفته ایم از طرفی کشتی ما 4 میلیارد قیمت دارد ما نمیتوانیم بیش از این خطر کنیم!!
    • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      20 1
      هرچی تو فیلم های مستند دیدی با واقعیت جامعه متفاوت است. مثلاً دخالت پلیس در حادثه میدان کاج و یا اوضاع و احوال بیمارستان ها و ...
    • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      10 1
      از هلی کوپتر امداد هم میشد استفاده کرد حتی در مواقعی میشه از هلی کوپتر ارتش کمک گرفت
    • بدون نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      4 15
      اون فیلمه مجید جان ! اونها رو جدی نگیر !
  • بدون نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    7 0
    واقعا که فقط توجیه. از اول هم معلوم بود که ناخدا و مسئول اسکله مقصره بقیه مشکلی ندارن. کسی نیست وضعیت قایقا و اتوبوس دریای کلا وضعیت حمل و نقل دریایی رو چک کنه ، کیفیت ها رو بالا ببره چرا به اون ناخدا با اون کشتی قدیمی اجازه تردد دادن؟
  • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    11 1
    آدم یاد یه صرب المثل قدیمی میفته : کی بود کی بود من نبودم .....
  • پیمان IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    8 1
    عجب!!!!!!!!
  • بدون نام CH ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    1 13
    ترس برادر مرگه.
  • سپهر IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    19 1
    اتبوس دریایی یک شناور من درآوردی ایرانی است که هیچ استاندارد معتبری ندارد . و توی ایران که جان انسان زیاد با ارزش نیست و امثال اتبوس دریایی که هر چند وقتی تلفات میده و ماشینایی مثل پراید که کلی روی تنظیم جمعیت ایران نقش مثبت داشت تولید می شوند و تولید خواهند شد .
  • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    11 1
    آیا نیروی انتظامی در اسکله حضور ندارد یعنی این دوستان زحمتکش فقط باید دنبال قاچاق و ... باشند پس امنیت مردم بعهده کیست؟
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    7 0
    سلام مسئول محترم صد متری اسکله بندرعباس و اسکله قشم مسافر قاچاقی در هوای طوفانی و نصف شب سوار می کنند هیچ کس هیچ کاری انجام نمی دهند حالا دنبال پاسخگویی هستید!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    15 0
    آنقدر به آب نزدند تا همراه کشتی غرق شدند....آخه می شه همچین چیزی؟؟؟؟؟یکی از مسافر ها گفته:ولمون کردن رفتن که!!!!کاش اون یکه هم میمرد تا راحت دروغتون را میگفتین!!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    17 0
    واقعا که................................................ !!!!!!!!!!!!! خوبه دیگه دیواری کوتاه تر از دیوارِ رفتگان این حادثه پیدا نکردین که تقصیر این فاجعه رو به گردن اونا انداختین؟!؟!؟؟؟!؟!!؟ البته شاید هم درسته...عدم وجود جلیفه نجات به تعداد لازم، تمام شدن بنزین، عدم دارا بودن نشانگر سوخت، عدم داشتن بی سیم, عدم کمک اتوبوس دریایی دوم، ناشی بودن گروه های امدادی حاضر شده در محل و ...... اینا همه نشون میده که 100% فقط و فقط قربانیان این حادثه ی دلخراش مقصرند، نه کسِ دیگه...!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    8 1
    تنوع مرگ و مير مردم ايران کامل شود
  • بدون نام AE ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    15 1
    همش توجیه توجیه توجیه حداقل اون پنج تا شاهدی هم که زنده موندند را هم نجات نمیدادین تا دروغها فاش نشه
  • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    11 1
    مقایسه و نسبت ....در ایتالیا کشتی با هزاران جمعیت غرق شد 6نفر مردند در ایران از 16 نفر همه غرق شدند اون هم به خاطر ترس از آب ، در آینده اگر کسی خواست سوار کشتی بشه باید از او پرسید که آیا آبدیده هست یانه؟
  • حامد IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    9 1
    وقتی اسکله در اثر طوفان تعطیل میشه خیلی از قایق ها بصورت قاچاقی میرن اکثر مسافران هم فقط به فکر رفتن هستند باید کنترل بیشتری روی تردد قایق ها بشه باید مسئو لین اسکله هرمز پاسخگو باشن
  • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    16 1
    جلوی چشم امدادگران 15 انسان قربانی شدند حالا میگید کارشونو خوب انجام دادند اصلا امداد یعنی چی؟ اگر شرایط وخیم نباشه که نیاز به امداد نیست.پس به امدادگرها چی یاد می دید طناب بندازن تو آب ؟؟؟ خوب اگه کسی از آب بترسه باید بمیره؟ با توجه به حرفهای نجات یافتگان اگه گروه امداد انجا نمیرفت ای قایق غرق نمیشد .
  • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    24 1
    ایشان مزاح فرمودند؟!!! یعنی ایشان همه را احمق فرض کرده است. مسافران از اب می ترسیدند و طناب را نگرفتند، امداد گر ها هم از اب می ترسیدند و بداخل اب و شناور در حال غرق شدن نرفتند. امداد گر ها انجا بودند و گذاشتند که انها غرق شوند از این به بعد اتش نشان ها هم بروند جلوی اتیش و به افراد داخل اتیش دستور بدهند که بیایند بیرون خجالت هم خوب چیزیه
  • بدون نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    6 3
    من با آقای غواص موافقم من که خودم جای اونا بودم جرات پریدن تو آب رو نداشتم
  • بدون نام AU ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    22 2
    جهان سوم یعنی این...
  • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    27 1
    با غواص کاملا موافقم به نظر من هم در کنار قصور بقیه ارگانها، نیروهای امداد هم کم کاری کرده اند چون باید خودشان به آب پریده و به کمک مردم میرفتند
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    29 1
    فاجعه اتفاق افتاده بعد از حضور گروه امداد و نجات در محل بوده، وافعاً كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • ابوالفضل IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    16 1
    در ایتالیا یک کشتی با 4500 مسافر غرق میشه 13 نفر کشته می شود اینجا یک قایق با حضور امداد گران و و نیروهای محلی 16 کشته
  • اشكان راد IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    19 1
    گروه امداد و نجات نبوده!! بايد اسم اين گروه رو گذاشت «گروه امداد و پيشنهاد»
  • همکار IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    9 1
    یکی از غرق شدگان همکار من بودندوسن ایشان ازچهل تجاوز نمیکرد ضمنا خانم وخواهر خانم وشوهرش نیز همراه آنان بودند و متاسفانه غرق شدند همگی نیز جوان بودندوادعای پیر بودن لااقل در مورد اینها صحیح نمیباشد.
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    14 1
    همه اش دروغ بود. برای راحتی و از روی بی مسئولیتی شناور را ناشیانه و احمقانه در دریای طوفانی بکسل کردند و این فاجعه را آفریدند
  • بدون نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    13 1
    مگه این کشتی نجات قایق بادی نداشت؟!!!!! مسئول باید خودکشی کنه یا حداقل استعفا بده و بره نه اینکه حرفهای بیربط بگه تا کی میخوان به این رفتاراشون ادامه بدن
  • بدون نام DE ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    6 1
    از اين اتفاق خيلي ناراحت شدم، كاش يكي از همون ادمهايي كه مي گن ما كارمون و خوب انجا داديم ، تو اون وضعيت مي بودن و بعد مي گفتن كه كارمون و خوب انجام داديم يا نه، اخه تو كدوم مملكت به بدبخت غرق شده كه اون از قشر مسن جامعه كه اصلا شنا كردن بلد نيست مي گن بپر تو اب .چرا از امكانات استفاده نمي كنين، اونهمه شناور تندرو اونجا هست چرا از اونا استفاده نمي كنين .
  • ترنج IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    6 1
    معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه باید آموزش‌های لازم به مسافران دریایی برای عدم هراس از آب و دریا داده شود، .... برادر من تا كي بايد بايد؟؟چرا نشد؟بودجه اش صرف چه كاري شد؟ بسيار از نصيحت حكيمانه ي شما سپاسگذاريم. ................... "تیم اول امداد پس از 25 دقیقه -دو قایق محلی جزیره هرمز -تیم دوم امداد و نجات بلافاصله پس از تیم اول بر سر صحنه حادثه حاضر شد." بر فرض حرفتان درست اينها براي تماشا رفته بودند؟چند درصد موفق بوده اند؟ ---------------- كاش مي توانستيم مسئوليت كارمان را قبول كنيم.
  • بدون نام IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    1 10
    آیا شما اونجا بودید و دیدید که افراد ناجی توی آب نپریدن؟ شناور اعلام کرده که سوختش تموم شده نه اینکه در حال غرق شدنه ناجی با تصور تمام شدن سوخت به شناور نزدیک شده نه غرق شدن آیا شما می دانید همین ناجی تا حالا جون چند نفر رو نجات داده ما تو ایران همیشه دنبال مقصریم هیچ وقت اهل تشکر و تشویق نیستیم شما از ناجی ها چی میدونستید تا قبل از این حادثه
  • سامی IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    10 1
    حداقل باید یکی از امدادگرا تو آب باشه تا قوت قلبی واسه مسافراش میبود. اونا تو قایق بودن میگفتن لنگش کن جالبه
  • بدون نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    10 1
    اینجاایران است وبایدهمه چیزش به همه چیزش بخورداقایان باسلام وصلوات تشریف یردندنزدیک قایق درحال غرق ویک جلیقه ویک رشته طناب پرت فرمودنددیگرچه وظیفه ای دارند
  • بدون نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    5 1
    بابا یکی پیدا بشه حقیقت رو بگه . مردیم انقدر شایعه و حرف و حدیث مختلف از این رویداد نقل شد
  • ایران ویران IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    4 1
    وقتی قایق تفریحی شخصی اسمش می شود اتوبوس دریایی با چپاندن 30 نفر در قایق 5,6 نفره همین میشه. اگر کسی تونست تواین قایق ها بیشتر از 10 جلیقه نجات پیدا کنه مقصر پیدا میشه. تازه آنهم در جای قفل و زنجیر شده که در شرایط عادی هم با پتک باز نمیشه کرد. در هرجای دنیا یه حادثه ای در حمل و نقل می افته، استانداردها عوض میشه که تکرار نشه ولی ما باید از حوادث احتمالاً 200 سال پیش دنیا هم درس نگیریم. مسئولین مستقیم این کار بدون یک کلمه حرف یا توجیه باید مجارات قتل غیرعمد بشن.
  • ایران ویران IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    2 1
    وقتی قایق تفریحی شخصی اسمش می شود اتوبوس دریایی با چپاندن 30 نفر در قایق 5,6 نفره همین میشه. اگر کسی تونست تواین قایق ها بیشتر از 10 جلیقه نجات پیدا کنه مقصر پیدا میشه. تازه آنهم در جای قفل و زنجیر شده که در شرایط عادی هم با پتک باز نمیشه کرد. در هرجای دنیا یه حادثه ای در حمل و نقل می افته، استانداردها عوض میشه که تکرار نشه ولی ما باید از حوادث احتمالاً 200 سال پیش دنیا هم درس نگیریم. مسئولین مستقیم این کار بدون یک کلمه حرف یا توجیه باید مجارات قتل غیرعمد بشن.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    8 1
    خیلی شانس اوردیم که رفیت 4000 نفری نبود وگرنه رکورد گینس را ثبت و ارتقا میدادیم.
  • Pehesa IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    1 8
    واقعا مشهدیا حقشونه بذار تا بمیرن این همه تو شهره خودشون ظلم میکنن من که مشهدی دلم نمیسوزه براشون همون بهتر که غرق شدن!!!!!!!
    • علی IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
      3 1
      جناب خیلی محترم من نمیدانم یکسری بازنشسته فرهنگی که زحمت آموزش و پرورش بچه های من و شما را بعهده داشتند چه هیزم تری به شما فروخته اند. شرمت باد با این همدردی امیدوارم خداوند روح پلیدت را ازچنگال شیطان برهاند. درضمن در اولین فرصت به یک روانپزشک مراجعه کن.
    • بدون نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
      1 1
      چه آدمهای عقده ای پیدا میشوند
    • بدون نام IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      0 0
      منتظر یک مرگ شیک باش چون زود میاد سراغت میگی نه نگاه کن روانی
  • احمد IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    1 1
    ناجياني كه حتي به خودشون زحمت نمي دهند كه به آب بزنند و از مسافرين ميخوان كه بپرن تو آب چه انتظاري مي توان داشت. آخه اين كجا اسمش عمليات نجاته. مگه چقد دريا موج بوده كه يه ناجي نتونسته بپره تو آب، ناجي كارش همين و براي همين دوره و آموزش مي بينه. اين حرف كه اين كشتي نتونسته به اتوبوس دريايي نزديك بشه چرته، مثل اينكه بگيم كاميون ده چرخ ترسيده تو جاده به پرايد نزديك بشه.
  • پاسخ به Pehesa IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    3 2
    جناب Pehesa متاسفم برای طرزتفکر و دلجوئیت برای بازماندگان این افراد. دعای خیر رفتگان و بازماندگان این افراد بدرقه راه تو و امثال تو دردنیا و آخرت ..... امیدوارم همانطور که دل بازماندگان این حادثه را لرزاندی خدا هم دلت را بلرزاند.
  • رضائیان IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    1 0
    معذرت خواهی و کناره گیری از مسئولیت بهترین پاسخ دلگرم کننده مسئولین مربوطه می باشد
  • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
    1 0
    چرا از بالگرد استفاده نشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • jack DE ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 1
    ]چرا نظرات بازماندگان و شاهدان عینی را ذکر نمی کنید.
  • jack DE ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 1
    حداقل دروغ ننویسید تمام این اخبار دروغ است.واقعیت چیز دیگریست.
  • jack IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 1
    من کلیپ ضبط شده ای از حرفهای بازماندکان دارم که به زودی منتشر می کنم
  • بدون نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 1
    اگر هوا طوفانی بوده چرا اسکله ها باز بوده. چرا تیم امداد و نجات باید با 3 پرسنل برای کمک در محل حاضر شدند