آخرین خبرها از حادثه شناور مسیر جزیره هرمز و بندرعباس

فارس نوشت: دقایقی پیش جمع اجساد پیدا شده مربوطه به قایق غرق شده در آبهای بندرعباس به 15 نفر رسید.
از اسکله حقانی بندرعباس حوالی بامداد گذشته دو جسد توسط تیم‌های جستجو پیدا شده است. صبح امروز نیز 10 جسد توسط شناورهای ناجی اداره کل بنادر و دریانوردی و 3 نفر نیز توسط بالگرد پیدا شده است. پنج نفر نیز در ساعات اولیه نجات پیدا کرده بودند.
با این تفاسیر پس از گذشت 15 ساعت از وقوع حادثه تنها سرنوشت دو الی سه نفر از سرنشینان قایق غرق شده که به گفته ناخدای آن حدود 22 سرنشین داشته نامشخص است.

 

ایرنا نوشت: فرجام دانش مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس افزود: لاشه شناوری که عصر شنبه در مسیر هرمز به بندرعباس واژگون شده بود، بامداد یکشنبه در منتهی الیه غربی ساحل بندرعباس پیدا شد. وی گفت: غواصان آتش نشانی در حال تلاش برای خارج کردن سایر اجساد هستند.
وی ادامه داد: بررسی اولیه نشان می دهد 17سرنشین از 22سرنشین این اتوبوس دریایی در زیر شناور یاد شده محبوس شده و جان باخته اند.
یک فروند شناور از نوع اتوبوس دریایی با 22سرنشین(یک نفر ناخدا و همراه وی و 20 مسافر)، حدود ساعت 17روز شنبه اول بهمن ماه در مسیر جزیره هرمز به سمت بندر عباس در حرکت بود که به دلیل اتمام بنزین در میان مسیر متوقف و پس از مدتی به دلیل آبگرفتگی واژگون و غرق شد. بر اساس اظهارات دو نفر از نجات یافتگان، 9نفر از مسافران این شناور زن بودند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک قشمی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    13 1
    واقعا چقدر متاسفم چقدر بعضی ها بی فکرند این ناخدای بی فکر رو بگو اب و هوا از ساعت 10 صبح خراب بوده این ناخدا ساعت 17 حرکت کرده همیشه ما از قشم به بندر می رفتیم ساعت 17 به بعد برای اتوبوس های دریایی ممنوع بود واجازه حرکت نداشتند. انا لله و ان الیه راجعون.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    29 1
    تفاوت غرق شدن کشتی در ایران و ایتالیا / کشتی 4000 نفری 60 مفقود، کشتی 22 نفری 15 مفقود! ـ۰
    • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
      6 1
      زدی به هدف آفرین
  • بابا IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    10 0
    با كمال تاسف به دليل كمبود شناور (تندرو)، مردم مجبورند تا چندين ساعت در صف هاي طولاني و كلافه كننده جهت مسافرت از قشم يا هرمز به بندرعباس و بالعكس منتظر بمانند و در نهايت مجبورند با اتوبوس دريايي و قايق (شوتي) مسافرت كنند كه منجر به چنين حوادث تلخ و ناگواري مي شود.اين موضوع علت ريشه اي حوادث اين چنيني است خدا رحمتشان كند.
  • بدون نام US ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    5 1
    اینا خانواده من بودند.
    • دوست یکی از غرق شدگان IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
      1 0
      دوست عزیز می تونم اسمتو بدونم
  • یکی از دوستان غرق شدگان IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    4 2
    همه هم با هم فامیل بودن که من میشناختمشون که یکی از اونها که یک زن و شوهر بودند قرار بود تا ماه دیگه دامادی پسرشون رو برگزار کنن...... خدا به خانواده هاشون صبر بده
  • علی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    5 2
    بندرعباس بی نظم ترین و بی قانون ترین شهر ایران است...
  • مسعود CA ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    2 1
    این ها برادر و فامیلهای رییس پروژه ما بودند صبح بنده خدا شنید که این اتفاق برای خانواده برادرش افتاده نزدیک بود سکته کنه و سریع به سمت بندر عباس حرکت کرد ، قادر به صحبت کردن نبود . واقعا متاسفم خدا رحمتشون کنه
  • حسین از اصفهان IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    3 0
    وقتی شنیدم خیلی ناراحت و غمگین شدم واقعااااا سخته خدا رحمتشون کنه و به خانواده هاشون صبر بده تسلیت
  • یکی از بستگان IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    3 0
    با سلام با تاسف یکی از قربانیان این حادثه به نام <مصطفی مسرت> از استان یزد میباشد. امیدوارم خداوند به خانواده اش صبر عطا کند. ویک سوال ؟ چرا این کشتی در دریای طو فانی حرکت کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • فاران IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    3 0
    تقریبا" همه مشهدی بودند روحشان شاد
  • چوک بندر IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    1 0
    انا لله و ان الیه راجعون. حرفی که مونده فقط بگین خدا بیامورزدشون.... راستی یکم به این اتوبوس دریایی نگاه کنین. به خدا من که داخلش نشستم خیلی ترسناک بود فکر میکردم اگه این لایه فایور گلاس پاره بشه .چی میشه . شما بگو رئیس محترم بنادر وکشتی رانی؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    0 0
    خداوند متعال بسیار رحم و توجه نمود بر ما و در واقع کل امور ما اینگونه دارد پیش میرود اینکه این قایق مثل کشتی گردشگری ایتالیایی با 4000 مسافر نبود وگرنه بزرگترین فاجعه انسانی بعد از تعداد مرگ و میر افراد ناشی از بمب اتمی در هیروشیما و با عنوان فاجعه دریایی بعد از تایتانیک در رکورد گینس به اسم ما ثبت میشد. .