آخرین خبرها از شناور غرق شده در مسیر دریایی جزیره هرمز، بندرعباس

ایرنا نوشت: شناوری که بعداز ظهر شنبه در مسیر جزیره هرمز به بندرعباس با 22سرنشین دچار سانحه شده بود، بامداد امروز یکشنبه در منتهی الیه ساحل غربی بندرعباس پیدا شد.
با توجه به پیدا نشدن هیچیک از سرنشینان غیر از پنج سرنشین نجات یافته مرحله اول،احتمال داده می شود بیشتر مسافرین در شناور به گل نشسته،محبوس باشند. هم اکنون بخش اعظم این شناور در زیر آب است و با توجه به شرایط جزر و مد دریا و درحال بالا آمدن آب امکان خارج کردن اجساد احتمالی تا ظهر امروز یکشنبه غیر ممکن به نظر می رسد.
لاشه شناور یادشده از ساحل بندرعباس قابل مشاهده است و هم اکنون نیز دو بالگرد با تعدادی شناور نجات و امداد در محل بوده و منتظر مساعدشدن شرایط برای انجام عملیات هستند.

 

مسافران شناور حادثه دیده مشهدی بودند/ دو سرنشین دیگر نجات یافتند

مهر نوشت: مدیر بندر شهید باهنر بندرعباس گفت: گردشگران شناور غرق شده در آبهای هرمزگان اهل مشهد بودند که برای بازدید از جاذبه های طبیعی به هرمز سفر کرده بودند.
مجید امینی بیان داشت: عصر روز شنبه پس از اعلام وقوع حادثه برای شناور گردشگران مشهدی در حوالی بندرعباس شناور امداد و نجات ناجی به محل حادثه اعزام شد. این شناور بدون توجه به هشدارهای اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اقدام به تردد در مسیر هرمز به سمت بندرعباس می کند. این شناور به دلیل امواج متلاطم در نزدیکی های سواحل بندرعباس غرق می شود.
امینی اظهارداشت: سه شناور ناجی به محل حادثه اعزام شدند و به جستجو برای یافتن سایر مسافرین این شناور اقدام کردند. نیروهای انتظامی، دریابانی و هلال احمر برای امداد رسانی در محل حاضر شدند.
با حضور ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان جلسه اضطراری در محل اسکله شهید حقانی بندرعباس با حضور مدیران بنادر و دریانوردی هرمزگان، فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان، فرمانده دریابانی هرمزگان، هلال احمر و سایر دستگاه های متولی برگزار شد. در این جلسه استاندار هرمزگان بر بسیج شدن تمامی دستگاه های امدادی و جستجو برای یافتن سایر مسافرین تاکید کرد.

شرح ماجرا
علی اکبر صفایی با اشاره به نامساعد بودن وضعیت جوی استان هرمزگان، عنوان کرد: به علت نامساعد بودن وضعیت هوا فعالیت تمام بنادر مسافری استان هرمزگان از ساعت 9:45 صبح شنبه به حالت تعطیلی درآمد و تردد هرگونه شناور مسافری ممنوع اعلام شد.
وی در خصوص وضعیت تردد شناور غرق شده گفت: براساس اطلاعات کسب شده از ناخدای این شناور، 20 مسافر برای انجام تور گردشگری در جزایر قشم و هرمز این شناور را کرایه می کنند و صبح شنبه زمانی که تردد شناور مجاز بود از اسکله شهید حقانی بندرعباس به سمت جزیره قشم حرکت می کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: ناخدای این شناور حدود ساعت پنج بعد از ظهر با وجود نامساعد بودن وضعیت جوی و خلاف مقررات از جزیره هرمز به سمت بندرعباس حرکت می کند که پس از طی یک مایل از جزیره هرمز ناخدا به برج کنترل اسکله حقانی اعلام حادثه می کند.
صفایی افزود: پس از اعلام حادثه شناورهای ناجی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بلافاصله به سمت شناور حرکت کرده و موفق می شوند پنج نفر را که یکی از آنها ناخدای شناور بود نجات دهند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از پیدا شدن دو سرنشین دیگر این شناور خبر داد و بیان داشت: خوشبختانه دو نفر دیگر از سرنشینان این شناور در نزدیکی های ساحل نخل ناخدا بندرعباس زنده پیدا شدند.
صفایی اضافه کرد: هلی کوپتر امداد و نجات اداره کل بنادر هرمزگان نیز آماده است تا هرزمان استانداردهای جوی پرواز هلی کوپتر فراهم شود عملیات جستجو را آغاز کند.
وی در ادامه با اشاره به حرکت غیرمجاز این شناور به سمت بندرعباس، عنوان کرد: این شناور به طور اختصاصی توسط یک گروه 20 نفره کرایه شده بود و برای سرنشینان آن هم در اسکله حقانی بلیطی صادر نشده است و طبق اظهارات ناخدا ما متوجه شدیم که علاوه بر ناخدا 20 نفر دیگر در شناور حضور داشتند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: تیم بررسی سوانح اداره کل بنادر هرمزگان در حال بررسی سانحه است و در اسرع وقت گزارش کامل آن اعلام خواهد شد.
پس از غرق شدن این شناور مسافری، ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان به همراه تعدادی از مسئولان انتظامی و مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در محل اسکله شهید حقانی بندرعباس حاضر شدند و جلسه ای اضطراری در این محل تشکیل شد.
در حال حاضر ناخدای شناور غرق شده که برخلاف قوانین و هماهنگی با مرکز کنترل بندر شهید حقانی اقدام به حرکت از جزیره هرمز به سمت بندرعباس کرده بود در محل پاسگاه گارد بندر شهید حقانی حضور دارد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    12 0
    ظاهرا سوخت نداشته است. میانه راه خاموش میکندو به خاطر غیر مجاز بودن؛ دیر هم به بندرعباس مخابره میکند. خبری است که از ساکنان هرمز شنیدم
  • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    16 0
    چرا اجازه خروج این شناور از هرمز داده شده است؟
  • بدون نام CH ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    6 1
    باعث تاسف هستش که فقط شناورهایی که قادر به تردد در چنین هوایی هستند فقط به جزیره قشم اختصاص داده شده. چرا ؟ چرا جزیره هرمز با این همه شهیدی که در جنگ دادن هنوز یه شناور مجهز و مناسب و مطمئن ندارند تا در چین شرایطی ساکنین هرمز در ارامش بتونن رفت و امد کنند ؟
  • بدون نام IN ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    6 0
    تا اونجا ه من می دونم فقط از یه خانواده 6 نفرشون کشته شدن... ما باید الان یقه ی کی رو بگیریم؟ تو این مملکت آدم باید به چه دلایلی کشته بشه!
  • زهره IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    5 0
    دقت کنید 5 نفر نجات پیدا کردند 3 تا مرد یکی ام ناخدا تو تایتانیکم اول زن و بچه ها رو نجات می دادن آفرین به غیرت مردم غیور ایرانی بالاخص ناخدای کشتنی
  • الیاس شه دوست IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    4 0
    در شهر کنگان واقع در استان بوشهر نیز 4نفر از اهالی قزوین که اشنائی چندانی با شنا و محیط ساحل نداشتند در این نا آرامی ساحل جان خود را از دست دادند.
  • رقیه رحمانی IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    1 0
    خدا رفتگان این حادثه رو رحمت کند نفر دوم خانم صالحی زاده همکار من بودن من دیروز مدرسه بودم که خبردادند17دی با هم سر جلسه امتحان مراقب بودیم باورم نمی شه که ایشون فوت کرده باشن از همتون خواهش می کنم برای رفتگان این حادثه حداقل یه صلوات بفرستید خدا به بازماندگانشون صبر بده.
  • مصطفی محمودی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    0 0
    خداونددوستانمان راکه اکثراگروه مثنوی دریکشنه شبها بودند غرق رحمت کند