خبرگزاری ایرنا به نقل ازحجت الاسلام والمسلمین علم الهدی امام جمعه مشهد در باره اظهارات دکترعماد افروغ نوشت:

* در برنامه پارک ملت، نقد نسبت به نظام صورت گرفته كه این امر به هیچ عنوان درست نیست.

*نباید در برنامه ای در رسانه ملی فردی در نقد نظام اسلامی هر چه به زبانش آمده، عنوان و مردم را در باورمندی نسبت به اصول نظام اسلامی دچار تردید كند.

* متاسفانه برخی از دستگاه های اجرایی با ندانم كاری های خود آب به آسیاب دشمنان می ریزند و رسانه ملی كه باید به دنبال تقویت نظام و ایجاد هماهنگی بین مردم و نظام باشد در برخی برنامه های آن مطالبی عنوان می شود كه مردم را نسبت به اصول نظام دچار تردید می كند.

* امروز در روی كره زمین نظام اسلامی ایران موثر ترین نظام برای تامین عدالت است و نقد این نظام درست نیست و باید از آن پرهیز شود.

*نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی است كه امام زمان (عج) دستور تشكیل آن را داده و آن را به ما سپردند و توسط ولی فقیه و مجتهد جامع الشرایط به عنوان نایب آن امام همام رهبری می شود.

* هم اكنون امام زمان (عج) كه زنده و ناظر این نظام هستند امكان ندارد كه این نظام را به كسی بسپارند كه با هواهای نفسش این نظام را ساقط كند.

* هم اكنون نقادی در جامعه ما به نوعی مد تبدیل شده. نقد از كارگزاران و مسوولان موردی ندارد و این نقد باید سازنده بوده و مخرب نباشد. نباید به عنوان نقد از كارگزاران و مسوولان، نظام را نقد كرد.

* مردمی كه در ركاب رسول الله (ص) بودند و وحی خدا را از زبان آن حضرت می شنیدند با القائات نفاق به جایی رسیدند كه حتی حاكمیت وحی را هم فراموش كرده و ملعبه قدرت یابان بی ایمان قرار گرفتند.

*جریان نفاق در صدر اسلام به طرق مختلف در صدد ایجاد تردید در اعتقادات و باورمندی مردم نسبت به پیامبر اكرم (ص) و اهل بیت (ع) بودند.

* نباید هم اكنون با بیان نقدهایی مردم را نسبت به نظام اسلامی دچار تردید كرد و همان بلایی كه بعد از پیامبر اكرم (ص) بر سر مردم آمد ، به سر ملت ما نیز بیاید.

* در دولت اصلاحات هر كسی بر خلاف ضروریات دین حرفی می زد ، می گفتند كه این قرائت جدیدی از دین اسلام است و هم اكنون نیز هر شخصی حرف ضد دینی می زند، عنوان می كنند كه این نگاه متفاوت فرهنگی است.

* برخی می گویند چرا باید اعضای مجلس خبرگان رهبری از فقها باشند.طبق قانون اساسی باید اعضای این مجلس از بین كسانی انتخاب شوند كه شناخت كامل از مجتهد جامع الشرایط داشته باشند و غیر از فقها اشخاص دیگری قادر به انجام این كار نیستند.

1717

 


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    216 2
    "نقد این نظام درست نیست و باید از آن پرهیز شود." مگه می شه بدون نقد پیشرفت کرد و یا مسولین معصوم هستن که اشتباهی نداشته باشنه!
    • مصطفي از ري IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
      0 30
      دوست عزيز نقد نظام درست نيست مي توان دولت را نقد كرد اما نظام را نه نظام با دولت فرق دارد
  • بدون نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    192 2
    هر کس که انسان است قابل نقد هم هست
  • بدون نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    194 4
    چرا امریکا با نقد نابود نمیشود
  • بدون نام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    131 5
    به نوعی تحریف سخنان جناب افروغ بود حالا چرا نمی دانم. چون ایشان نه نظام را مورد نقد قرار دادند و نه تخطئه نظام کردند و نه گفتند مجلس خبرگان باید از فقها باشد خدا را شکر که همه متن سخنان اش منتشر شد و گرنه چه می شد
  • بدون نام IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    176 2
    آنرا كه حساب پاك است از نقد ( كردن )چه باك است
  • azvaz GB ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    185 1
    دینی که پایه ی اصلیش دعوت به تفکر است ، چگونه ممکن است پایه ی یک جامعه بر اساس آن ساخته شود ولی نشود آن جامعه را نقد کرد !!!
  • محمد آرمان IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    12 1
    من حقيقتا تا به الان فكر نمي كردم كه بعضي اين موضع رو نسبت به " نقد " داشته باشند....گويا قداست بعضي از حضرت امير (ع) كه جانم بعد از 1400 سال فدايش، بيشتر است كه ادعا مي كنند نظام نبايد نقد شود آقاي علم الهدي عزيز...تا نقد از سيستمي شد كه شما جزئي از آن هستيد باز هم برآشفته شديد؟
  • بنده خدا IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    1 4
    اونی که میگه نقد، نه! اشتباه کرده! اما نقد بی جواب یک طرفه به محکمه بردن نیست؟! ای کاش جناب شهیدی فر آنقدر تدبیر و ذکاوت داشت که جلوی جناب افروغ کس دیگری رو هم می نشوند! شایدم نیازی ندید!!