عضو مجلس خبرگان رهبری می گوید: دو دستگی متدینین هیچ توجیهی ندارد.

آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در گفت وگویی در پاسخ به این پرسش که آیا شما تفاوتی بین اصلاح طلبان و فتنه گران می بینید و بین این دو جریان چه رابطه ای وجود دارد، گفت: رابطه بین این دو جریان «عموم خصوص مطلق» است.
عموم خصوص مطلق اصلاحی منطقی است .این نسبت میان مفاهیمی برقرار است که یکی بر تمام مصداق‌ های دیگری صدق می‌کند و دیگری بر بعضی از مصداق‌های آن صادق است.
امام جمعه مشهد درباره رقابت اصولگرایان در جریان انتخابات مجلس نهم هم بابیان اینکه «الگوی مجلس نهم به ما ضرر زد»، افزود:اگر آن طور نمی شد ما یک مجلس قوی تری داشتیم. متدینین باید یک پارچه شوند و دو دستگی متدینین هیچ توجیهی ندارد. هم جبهه پیروان خط امام و رهبری و هم جبهه پایداری هر دو متدین هستند. هر دو ولایتمدار هستند. یک اختلاف سلیقه ای این دو جریان را از هم منشعب کرده که به هر قیمتی این اختلاف سلیقه را باید کنار گذاشت.
در جریان انتخابات مجلس نهم جبهه پایداری از جبهه متحد اصولگرایان جدا شد و به طور مستقل در انتخابات شرکت کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری که می گوید: «رقابت بین این دو جریان درست نیست»، ادامه داد: این رقابت یعنی اختلاف و نقض کردن یکدیگر. اینکه متدینین گریبان متدین دیگری را بگیرد سر موضوع ریاست جمهوری آن هم در زمانی که ما در یک جنگ تمام عیار هستیم من این مسئله را نمی پذیرم. البته ممکن است برخی نظر بنده را قبول نداشته باشند.
 بخش دیگر گفت وگوی  امام جمعه مشهد با هفته نامه آدینه پیرامون دولت و انتقادات اصولگرایان نسبت به آن است که این روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز، تصریح کرد:« ما در این چند ماه آینده در شرایطی نیستیم که بخواهیم با دولت گلاویز بشویم.»
 وی که معتقد است «اگر دولت هر مسئله ای دارد باید در شعاع حکمت رهبری حل شود»، تاکید کرد: گلاویز شدن با دولت تحت هیچ عنوانی درست نیست. تحت عنوان نقد، عیب جویی، برخورد با جریان انحرافی و ... .مشکلات دولت باید در سایه تدبیر و حکمت مقام معظم رهبری حل شود.
علم الهدی، افزود: اینطور نیست که بنده بگویم عیب و مشکلات دولت را فهمیده ام اما حضرت آقا نفهمیده اند.خرده بینی های تخصصی نیز الان نه وقت اظهارش است و نه وقت عملش. الان دولت فرصتی برای اجرای این دست برنامه ها و خرده بینی ها ندارد.از طرفی اینکه کسی تصور کند الان یک جریانی در دولت وجود دارد که مسیر کجی را طی می کند و عنقریب همه نظام را ساقط می کند با واقعیات سازگار نیست چرا که نمی شود چنین جریانی باشد مقام معظم رهبری که در حکمت و تدبیر از همه جلوترند با خبر نباشند و جلو آن را نگیرند.
 
دیگر اظهارات امام جمعه مشهد به نقل از فارس به شرح زیر است:
انتخابات آزاد؛ پالس فتنه جدید
اینکه برخی از آقایان در داخل می‌گویند انتخابات آزاد و دشمن همین را به عنوان یک پالس فتنه مطرح می‌کند. البته مردم هوشیارند و تجربه فتنه 88 خیلی از مسائل را برای مردم روشن کرده است.
 ماجرای اظهارات رهبر انقلاب و تائید آیت الله هاشمی
* دوره ای که این افراد بر دروغ تقلب اصرار کردند زمانی بود که رهبر معظم انقلاب صراحتا اعلام کردند این مسئله یک فتنه خارجی است.این اصرار زمانی بود که مقام معظم رهبری اعلام کردند و همه هم قبول کردند این فتنه یک فتنه خارجی بود.ما در جلسه خبرگان خدمت مقام معظم رهبری بودیم. حضرت آقا در حضور همه خبرگان فرمودند بنده به ایشان گفتم( منظور از ایشان آقای هاشمی بود و به آقای هاشمی اشاره کردند) که این قضیه فتنه خارجی هاست و این قضیه از خارج سرچشمه گرفته است.
 *ایشان که این جمله را فرمودند آقای هاشمی هم سرشان را در تایید فرمایش آقا تکان دادند.خوب با اینکه مسجل بود که این فتنه خارجی است و مستظهر به حمایت ضد انقلاب خارجی، سلطنت طلبان، فرزند شاه و رادیو تلویزیون بی بی سی است باز آقای موسوی 17 بیانیه در حمایت از جنایت های این جریان صادر می کند.
 *عکس امام را پاره کردند ایشان تایید کرد و بیانیه داد. نه غزه نه لبنان گفتند در روز قدس آقای موسوی اینها را تایید کرد و بیانیه داد. روز عاشورا آمدند پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند ایشان به این افراد اطلاق مردم خداجوی کرد.
راس فتنه و بستر فتنه
 *بنده در مصاحبه ای که کردم حرفم این بود که این آقایان در راس فتنه نیستند، در راس فتنه آمریکا و انگلیس است و اینها بستر فتنه اند. عامل فعلیت و اجرایی فتنه هستند. سایت "کلمه" فقط بخش اول این جمله را برجسته کرده که این آقایان راس فتنه نیستند. بعد بی بی سی آمد روی این تیتر تحلیل گذاشت و سپس برخی افراد نادان و مغرض مثل گردانندگان روزنامه ایران نوشتند که گویا بنا بود اصلاح طلبان توبه کنند، اصولگرایان توبه کرده اند و با کمال غرض ورزی این جمله را مورد تحلیل قرار دادند.بنده بلافاصله یک مصاحبه دیگری کردم که بازتاب زیادی داشت. مبنی بر اینکه اینها جانی فتنه هستند. مگر می شود بنده ای که در 9 دی آن موضع را داشتم از مواضع خود برگردم.
 بنده روز نهم دی با آیات شریف قرآن یاغی بودن این افراد را ثابت کردم.برداشت من از قرآن همان است که در نهم دی 1388 بود.الان هم بنده معتقدم که اینها یاغی هستند و باید بر اساس بغی و فساد محاکمه شوند.
 انتخابات آینده و فتنه جدید
*فتنه 88 برای دشمنان انقلاب در خارج و داخل به یک تجربه تبدیل شده است.اینها تصور نمی کردند که اینطور می توانند در کارزار با نظام وارد شوند. در عرصه نظام شعار جمهوری ایرانی سر دهند و یا شعار نه غزه و نه لبنان بگویند. بزرگترین جنایت این آقایان که بستر فتنه شدند این بود که دشمن را تا این اندازه امیدوار کردند.لذا اینها فکر می کنند که انتخابات یک زمینه مساعدی است که می شود به میدان آمد.لذا الان با یک تهیه و تدارک وسیع تر و گسترده تری می خواهند بیایند و یک بلوا برپا کنند.
 *به مجرد اینکه برخی از آقایان در داخل می گویند انتخابات آزاد دشمن همین را به عنوان یک پالس فتنه مطرح می کند. پسر شاه از آمریکا می آید انگلیس و می گوید من آمده ام اینجا تا کمپین انتخابات آزاد راه بیندازم.طبیعی است که برنامه های گسترده ای برای انتخابات داشته باشند.البته مردم بیدار و هوشیارند و تجربه فتنه 88 خیلی از مسائل را برای مردم کاملا روشن کرده است.
 ائمه جمعه و خط دهی در انتخابات
 ائمه جمعه برای خودش یک رای دارد.اما هیچ امام جمعه ای در تریبون نماز جمعه در خصوص مصادیق انتخابات خط نمی دهد.البته امام جمعه در خارج از تریبون به عنوان یک عضوی از نظام باید این حق را داشته باشد تا در موضوعات سیاسی مربوط به انتخابات ورود پیدا کند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    6 0
    آن وقت اگر هر دو جبهه متدین هستند چرا این همه نسبت به همه بد اخلاقی می کنند و سایه همدیگر را با تیر می زنند