روزنامه شرق نوشت:

 اعضای باندی که زنان و مردان جوان را به‌عنوان مسافر سوار می‌کردند و آنها را مورد سرقت و آزار قرار می‌دادند به‌زودی در دادگاه کیفری ‌استان تهران محاکمه می‌شوند.
اعضای این باند شش‌نفره از سال 88 شهروندان را در منطقه اسلام‌شهر سوار بر خودروشان می‌کردند و بعد از طی مسافتی دست به زورگیری می‌زدند. آنها همچنین زنان را به خانه می‌بردند و در آنجا مورد آزار جنسی قرار می‌دادند.
اولین گزارش علیه این باند تابستان سال 88 به ماموران داده‌ شد و زنی جوان به ماموران گفت به‌عنوان مسافر سوار ماشین پرایدی شده و راننده و کسانی که در ماشین بودند مرا ربوده و مورد آزار جنسی قرار داده‌اند. با ثبت این شکایت ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند اما نتوانستند سرنخی از متهمان پیدا کنند تا اینکه شکایت‌های بعدی نیز ثبت شد. بررسی این شکایت‌ها نشان داد کسانی که زنان و مردان اسلامشهری را ربوده‌اند اعضای یک باند هستند و انگیزه اولیه آنها سرقت بوده اما برای اینکه زنان را وادار به سکوت کنند آنها را در یک خانه مورد آزار قرار می‌دهند.
بعد از چندین ماه پیگیری و گشت‌زنی در حالی‌که تعداد شکایت‌ها به عدد 15 رسیده‌بود ماموران موفق شدند پراید مردان متجاوز را شناسایی و دو نفر از آنها را دستگیر کردند. با بازجویی از دو متهم مشخص شد رییس باند، جوانی به نام شاهد است که به همراه دوستانش دست به سرقت و تعرض می‌زده است. شاهد و دوستانش در دو گروه سه نفره سوار پراید می‌شدند و زن یا مردی را به‌عنوان مسافر سوار و از آنها سرقت می‌کردند. اگر قربانی زن بود او را مورد آزار هم قرار می‌دادند.
ماموران پلیس با به دست آوردن این اطلاعات و با همکاری دو عضو بازداشت شده سایر اعضای باند را هم شناسایی و بازداشت کردند. متهمان همگی در اداره آگاهی به تعرض به زنان اعتراف کردند و گفتند برای ساکت کردن این زنان، آنها را مورد آزار قرار می‌دادند. با توجه به شکایت‌های متعددی که از این متهمان کشف شده‌بود پرونده به دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده شد و شعبه 79 تحقیقات روی این پرونده را آغاز کرد. در ابتدا شاکیان مورد تحقیق قرار گرفتند.
یکی از دختران به ماموران گفت: برای مسافت کوتاهی سوار ماشین شدم چون در ماشین سه نفر دیگر هم بودند، فکر کردم راننده پراید مسافرکش است. وقتی سوار ماشین شدم آنها درها را قفل کردند و از من خواستند هرچه دارم، بدهم. من هم از ترسم هرچه داشتم، دادم اما سه مرد جوان به پول‌هایی که از من گرفته‌ بودند قانع نشدند و مرا به خانه‌ای بردند و مورد آزار قرار دادند.
هشت‌‌زنی که در این پرونده شکایت کرده‌بودند همگی در شکایت خود گفتند مورد آزار قرار گرفته‌اند اما مردان شاکی توضیح دادند از آنها فقط سرقت شده است. یکی از این مردان گفت: وقتی سوار ماشین شدم من را به ‌شدت کتک زدند بعد مبلغی پول و تعدادی چک‌پول که در جیبم بود، برداشتند. من را به بیابانی بردند و همان‌جا رهایم کردند.
در نهایت اتهام تجاوز، آدم‌ربایی و سرقت به متهمان تفهیم شد هرچند آنها در اداره ‌آگاهی و در بازجویی‌های اولیه که در دادگاه کیفری ‌استان تهران انجام شده‌ بود اعتراف کرده‌بودند که زنان جوان را مورد تجاوز قرار داده‌اند اما در آخرین جلسه بازجویی مدعی شدند آنچه گفته‌اند دروغ است و هریک تجاوز‌های انجام گرفته را گردن دیگری می‌انداختند.
شاهد- متهم ردیف اول این پرونده- گفت: « فقط خودرو برای من بود البته می‌دانستم بچه‌ها برای سرقت از ماشین من استفاده می‌کنند اما نمی‌دانستم آدم‌ربایی هم می‌کنند.» ادعای شاهد در مورد بی‌گناهی‌اش در حالی مطرح شد که هشت شاکی او را شناسایی کرده‌ بودند.
یکی دیگر از اعضای باند هم به قضات گفت: «تجاوز‌ها کار من نبود و آن را بچه‌های دیگر انجام می‌دادند. ما یک خانه مجردی داشتیم که تجاوز‌ها در آن خانه اتفاق می‌افتاد البته باید بگویم شاهد در چند تجاوز دست داشت و ما هرکاری می‌کردیم به دستور او بود. هر چه هم پول می‌گرفتیم با شاهد تقسیم می‌کردیم. من از کاری که کردم، پشیمان هستم.»
هرچند متهمان تجاوز و آدم‌ربایی را نپذیرفتند، شاکیان همه آنها را شناسایی کردند و جزییات آدم‌ربایی، سرقت و تجاوز را هم توضیح دادند. بنابر این گزارش متهمان به زودی در برابر قضات شعبه 79 دادگاه کیفری ‌استان تهران قرار می‌گیرند تا در جلسه محاکمه از خود دفاع کنند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    29 3
    سلام ،مجازات فقط وفقط اعدام سريع بدون اطاله دادرسي.ضعف برخورد وطولاني شدن پرونده ها وضعف قوانين باعث جري شدن اشرار وسلب آسايش وامنيت مردم شده است.آگر اين جانيان با يکي از اعضاي خانواده شما اين رفتار ها را مي کردند با آنها چه مي کرديد؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    15 1
    تو رو خدا يك روز يك خبر از تجاوز ننويسيد ببينيم ميشه. البته اينطوري هم ميشه صورت مسئله پاك كردن. به اميد روزي كه تجاوزي نشه كه شما توي اخبارتون بنويسيد.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    14 1
    . . . . . . حاكميت بايد با طراحي و راه اندازي يك ناوگان حمل و نقل عمومي شبانه روزي در تمامي خيابانهاي فرعي و اصلي درون و برون شهري ، با تعداد كافي انواع تاكسي ، ون ، اتوبوس ، مسافركشي خودروهاي مسافركش خصوصي / شخصي را بطور كامل ممنوع نمايد. . . . كدام مسئول ميتواند روز قيامت مسئوليت عدم بستر سازي حمل و نقل عمومي مناسب و درخور توجه و اين خبرهاي بزه را بر عهده بگيرد؟..... . ../
  • بدون نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    12 2
    معلوم است وقتي دستگاه قضايي اينهمه تعلل ميكند و 2 سال از ماجرا ميگذرد مجرمين هم فرصت زيادي دارند تا كاملاً فكر كنند و يك راه فرار اساسي پيدا كنند. اگر از وقوع جرم تامجازات فاصله كمي طي شود ديگر نمي توانند انكار كنند و حق مردم بيچاره از بين برود.خدابه داد دستگاه قضايي كشور برسد چطور ميخواهد جواب خدا را بدهد.
  • غلامی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    18 3
    اعدام اعدام اعدام فوری فوری فوری
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    17 3
    فقط اعدام.......................... اونم در بین مردم
  • بدون نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    19 1
    مطمئن باشيد چندين برابر شاكي از ترس آبرو شكايت نكردند
  • بدون نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    18 6
    آیاوقتش نرسیده مسئولین فکری برای خانه های عفاف بکنندتاروزانه شاهددههاموردتجاوزبه عنف نباشیم
  • a IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    9 2
    دستشون درد نكنه كه بعداز اين مدت طولاني گرفتنشون
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    8 3
    ماموران تحقيقات با اين همه سرعت عمل يه وقت چشم نخورن ؟
  • بدون نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    6 3
    به نظر من همه تجاوز کاران باید اعدام شوند . بدون توجه به بوق های تبلیغاتی بیگانگان . در کشور ما اگر کسی مورد تجاوز قرار گیرد . از صد بار مردن بدتر است . وتقریبا برایش زندگی حتی در مجاورت خانواده محال است . دخترانی که مورد تجاوز قرارمیگیرند .بعدا بارها از خدا تقاضای مرگ میکنند .
  • بدون نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    9 3
    چرا در كشور اسلامي ايران هر روز چندين خبر تجاوز در روزنامه ها و سايتها منتشر مي شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا اين تجاوزها تمومي نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    9 2
    لطفا اين جانيان را هرچه صريح تر و بدون دادگاهي اعدام كنيد.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    12 1
    خبر انلاین هم تو و هم بقیه ی خبرگزاری ها به طور میانگین هر روز دوتا خبر از تجاوز و ادم ربایی دارین. وحشتناکه!!! نمیدونم کیا کله هاشونو کردن زیر برف!
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    9 2
    اعدام و فقط اعدام برای همه ........
  • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    5 8
    به نظرم بهترین کار جلوگیری از خرید و فروش دلار و همچنین ممنوعیت دیدن ماهواره است
  • بهادر IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    6 2
    حيوانهاي كثيف
  • کامران US ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    10 1
    این هم مدل جدید شده اول اعتراف می کنند بعد زیر همه چیز می زنند لابد متوجه می شوند حکم دزدی با تعرض فرق می کنه.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    12 1
    نفرین خدا به متجاوزین جان و مال و ناموس
  • قاسم IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    3 0
    به نظر من باید فکری در خصوص بیکاری جوانان و مهمتر از آن ارضای جنسی افراد در کشور بشود تا شاهد این گونه تجاوزات جنسی نباشیم