رییس جمهور یک بار دیگر در جمع حامیانش سخنرانی کرد. اینبار هم تنها سایت اطلاع‌رسانی دولت اخبار این نشست را منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین روز جمعه محمود احمدی‌نژاد در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی نشستی با مجموعه ای که «حامیان گفتمان انقلاب اسلامی» معرفی شده، داشت. بهانه این نشست هم سالگرد نه دی بود. رییس جمهور در این نشست گفته است: نهم دی جوشش عظیم مردمی برای صیانت از مکتب امام حسین (ع) بود. زمانی که ملت مشاهده کردند که دشمنان و بدخواهان، اساس کشور و ستون های نظام را هدف قرار داده اند و قصد دارند کشور را از راه امام حسین(ع) جدا کنند، با قدرت و عظمت به میدان آمده و از اصول و آرمانهای الهی و انقلاب حمایت کردند.
احمدی نژاد در این سخنرانی درباره فلسفه خلقت بشر گفت: خدای متعال همه عالم را برای انسان خلق کرده و انسان را خلق کرد تا ظرف معرفی و تجلی اسماء الهی باشد؛ اگر خدا انسان را خلق نمی کرد، هیچ موجودی ظرفیت معرفی خدا را نداشت.
در ادامه اهم سخنان رئیس جمهور می آید:
  • ولایت و امامت متعلق به همه انسان هاست و به فرد و گروه خاصی تعلق ندارد. متاسفانه عده ای خودناشناخته با برخی اقدامات خود، سطح این موضوع را پایین می آورند و با این موضوع برخوردهای سیاسی و گروهی می کنند که این بزرگترین جفا به ولایت و امامت است.
  • تفکیک بین مطالبات مردم و مدیریت صحنه موضوعی ضروری است چه بسا در مواقعی مطالبات مردم با آنچه در عمل اتفاق می افتد، متفاوت است. همه ملت ها به دنبال عدالت، آزادی، محبت، پاکی، صداقت، عشق و دوستی هستند، اما لزوماً مدیریت حرکت های مردمی به سمت کسانی نیست که بدنبال این مطالبات هستند، لذا باید بین این دو موضوع تفکیک قائل شد.
  • دولت خود را متعلق به همه مردم ایران می داند. تمام اقدامات دولت در عرصه های امنیت، عدالت، پرداخت یارانه ها و خدمتگزاری شامل آحاد مردم می باشد. دولت در خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم هیچ گونه تفکیک و تبعیضی قایل نیست؛ البته بدیهی است که محرومین نسبت به سایرین ارجعیت داشته باشند.
  • وجود برخی مشکلات بخاطر فاصله گرفتن از این موضوعات بوده و چاره آن نیز بازگشت به خط امام (ره) و انقلاب و ایستادگی روی آن است. در خط امام، مسئولیت ها صرفاً، نوکری و خادم مردم بودن و تلاش برای تعالی و سعادت مردم است.
  • ‌ انقلاب متعلق به توده های مردم است و با فداکاری و جانفشانی آنان حفظ شده است نه با اقدامات افراد و گروه هایی که بعضاً با سیاسی کاری بدنبال کسب قدرت و ثروت هستند.
  • هدفمندی یارانه ها از جمله اقدامات بزرگی بود که دنیا را مبهوت کرد و برای اولین بار اذعان کردند که مدل جمهوری اسلامی قابل الگوبرداری است و این در حالی است که قبل از اجرای این طرح عده زیادی در داخل کشور دولت را نسبت به اجرای آن می ترساندند.
  • اگر فشارها علیه دولت صدها برابر افزوده شود، این دولت تا جان در بدن دارد از اصول و ارزش‌های انقلاب و خط امام و رهبری ذره ای کنار نخواهد رفت.اتفاقات و هیاهوهایی که عده ای به راه انداخته اند، همه بهانه ای است که خودمان را از لحاظ معنوی اعتلاء دهیم.
  • ‌ نیروهای انقلاب و کسانی که دلسوز انقلاب و ارزش‌ها هستند، امروز باید با انسجام و همدلی و حفظ روحیه امید در مسیر ساختن کشور قرار بگیرند.
  • درباره انتخابات در زمان مقتضی صحبت خواهم کرد.
17/27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =