تهرانی ها امسال یکی از پر بارش ترین سال های اخیر را به خود می بینند دست‌کم، نیم قرن بود چنین دوره‌ی پربارانی را در نخستین فصل از سال آبی به یاد نداشتند.

 کافی است بدانیم بدون توجه به بارندگی آذرماه، میزان ریزش‌های آسمانی در استان تهران در طول دو ماه نخست سال آبی 91-1390 بیش از 383 درصد رشد داشته است؛ وضعیتی که سبب شد پایگاه مدیریت خشکسالی استان تهران را پرباران‌ترین استان کشور بنامد .و باعث شود تا آلودگی هوا چندان اذیت کننده نشود .
حالا هم نقشه‌های هواشناسی می گویند  که سامانه بارشی از صبح شنبه از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور شده و تا روز سه‌شنبه نیمه شمالی، غرب و جنوب غرب کشور را بارانی و برفی می کند و سبب بارش متناوب باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برگ و وزش باد می‌شود.
روز شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، قزوین، مرکزی، تهران، البرز، غرب استان‌های چهار‌محال و بختیاری و اصفهان و شمال و استان‌های کهگیلویه و بویر‌احمد، خوزستان و دامنه‌های رشته‌کوه البرز و زاگرس و در روز یکشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، قم، مرکزی، تهران، البرز، غرب‌ استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و شمال استان‌های کهگیلویه و بویر‌احمد و خوزستان بارش پیش‌بینی می‌شود.
در روز دوشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر، تهران، البرز، قم، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، لرستان، همدان، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری و غرب اصفهان و در روز سه‌شنبه در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، اردبیل، سواحل دریای خزر، تهران، البرز، قم، قزوین، سمنان، همدان، مرکزی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و شمال لرستان بارش پیش‌بینی شده است که در روز سه‌شنبه علاوه بر شدت بارش‌ها در سواحل دریای خزر، دریا نیز مواج خواهد بود.
و با این حساب تا روز سه‌شنبه برای نیمه‌ی شمالی کشور کاهش نسبی دما نیز پیش‌بینی می‌شود.
بارش‌ها در شهر تهران از شنبه شب آغاز می‌شود
مهندس محسن جباری، مدیرکل هواشناسی استان تهران ن گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها از اواخر وقت شنبه آغاز شده و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به این که بارش‌ها در این مدت به صورت پراکنده و در ارتفاعات و نقاط سردسیر شهر و استان تهران به صورت برف خواهد بود تصریح کرد: در عین حال بیشترین میزان بارش برای روزهای یکشنبه و سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.
وی با اشاره به کاهش دما در تهران از روز شنبه گفت: در عین حال پیش‌بینی می‌کنیم میزان کاهش دما خیلی برای تهرانی‌ها محسوس نباشد.
مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: براین اساس برای روز شنبه آسمان تهران نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش برف و باران، گاهی با ورزش باد پیش‌بینی شده که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با دو درجه کاهش به یک و 8 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز یکشنبه آسمان پایتخت نیمه‌ابری در پاره‌ای از نقاط همراه با بارش برف و باران، گاهی با وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به صفر و 7 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
 4545
 
 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =