آمنه بهرامی، یکی از معروفترین قربانیان اسیدپاشی در ایران، گفته سفارت ایران در اسپانیا هزینه عملش را پرداخت کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، این درحالی است که پیش از این گفته بود پزشکان اسپانیایی، نسیه او را عمل کرده اند. با این حال آمنه به فارس گفته سفیر ایران در اسپانیا هزینه 6 هزار یورویی اولین عمل جراحی‌اش را در دوره جدید درمان پرداخت کرد.
آمنه بهرامی گفت: هفته گذشته پنجشنبه نخستین بخش از جراحیهای دور جدید درمانم آغاز شد و پس از یک عمل جراحی 3 روز در بیمارستان بستری بودم. هزینه این بخش از درمانم که مربوط به برداشتن گوشت‌های اضافه حاصل از عمل‌های جراحی گذشته بود 6 هزار و 700 یورو بود.

او گفت: ‌روز دوشنبه مرتضی صفارنطنزی، سفیر ایران در کشور اسپانیا با من تماس گرفت و عنوان کرد که خبر نرسیدن هزینه عمل‌های جراحی به دستم را خوانده و از این موضوع متاثر شدم. سفیر ایران عنوان کرد هزینه عمل جراحی این دوره‌ات را می‌پردازم وکافی است یک شماره حساب به من بدهی من هم شماره حسابم را به سفارتخانه اعلام کردم. در عین ناباوری سفیر ایران که قرار بود عازم کشورمان باشد مسیر خود را هزار کیلومتر دورتر کرده و از مادرید به بارسلون آمد و روز پنجشنبه به منزل شخصی‌ام مراجعه کرد. سفیر مبلغ 6 هزار یورو بابت عمل جراحی اولیه‌ام پرداخت کرد.

آمنه بهرامی گفت: سفیر همچنین در تنها رستوران ایرانی بارسلون ناهار را با من خورد و پس از آن با توجه به اینکه بیش از هزار کیلومتر مسیرش دور شده بود به ایران بازگشت. سفیر همچنین از من خواست تا برخی از مدارکم را به وی بدهم تا در سفری که ایران خواهد داشت با مسئولان درباره هزینه‌های درمانی‌ام صحبت کند.

خبرگزاری فارس این عکس را هم از اهدای چک 6 هزار یورویی به آمنه بهرامی را هم منتشر کرد؛

آمنه بهرامی چندی پیش از قصاص چشمان مجید گذشت. اما هنوز دیه ای بابت اسیدپاشی نگرفته است. ماجرای پرونده او همچنان حاشیه هایی دارد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    67 1
    هر نوع کمک از رف هر فردی قابل ستایش است. دولت بایستی از هر گونه کمک مالی و روحی و معنوی به این مظلوم محبوب قابل ستایش دریغ نکند.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    20 1
    دم سفیر گرم! ان شالله که برای رضای خدا بوده و نه ....!
  • محسن IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    10 1
    حس انسان دوستی که در بین تمام ایرانیان بصورت محسوس است دین و اقلیت و اقلیم و گویش و زبان در بر ندارد. تمام ایرانیان از این واقعه سخت متاثر شدیم و امیدوار هستیم که قانون گذاران کشور در برخورد با چنین جرائمی بشدت برخورد کنند. همچنین بعنوان یک قطره ی کوچک از این دریای خروشان ملت ایران از مسئولین درخواست می کنم که با کمک های مادی و معنوی خودشون شرایط بهبود وضعیت خانم آمنه را تسریع دهند و مطئنم ملت ما هم چنین انتظار را از دولت محترم خواستار هستند. آمنه هم مثل خواهر خودم. من خیلی کوچکتر از آن هستم که از کاربران خوب و دوستان عزیز درخواستی داشته باشم اما با کمال خواهش از کاربران عزیز تقاضا میکنم، امیدوارانه برای بهبود وضعیت خانم آمنه و تمام بیماران دعا کنید. سرفراز و سلامت باشید.
  • مهدی IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    13 2
    زنده باد به آقای صفارنطنزی و همه کسانی که قدم مثبت برای مردم بر می دارند. آینده با خوبی ساخته می شود و کمک به یک انسان بهترین خوبیهاست.
    • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
      2 10
      شاید در پس این کمک با عکس و سند رازهایی باشد مسئولیت مهمتر با حقوق بیشتروگرنه چرا این کمک مخفیانه نیست تا اجر دنیوی ومعنوی شامل وی شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    16 8
    عجب عمل خیر بی ریا و در خفایی که از زمان تحویل چک به این بنده خدا عکسی هم گرفته و نشر شده است!
  • سامان IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    8 18
    چند ماه پیش بی بی سی فارسی با همین خانوم مصاحبه کرده بود و تا تونست علیه دولت وملت ابران بهره برداری سیاسی و تبلیغی کرد. ولی حالا که این اتفاق افتاده و هزینه درمانش داده شده لال شده و کوچکترین اطلاع رسانی انجام نمیده. همین مسئله بی اعتباری این شبکه دروغ پراکنی رو نشون میده.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    14 4
    متاسفم از تصمیمی که آمنه گرفت و قصاص نکرد, این کار ایشون باعث شد تا اسید پاشی تو جامعه افزایش پیدا کنه, از این به بعد هر کسی راه میافته تو خیابونا اسید میریزه رو صورت مردم و بعد از چند سال زندان آزاد میشه, واقعا متاسفم که ما همچین کسایی داریم, فقط متاسفم, باید کورش میکرد, باید قصاص میکرد, متاسفم, تو این کار نه تنها هیچ خیری نبود بلکه فقط باعث شد که اسید پاشی زیاد بشه, با قصاص نکردن یه جامعه رو نابود کرد
    • بدون نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
      10 2
      کاملا موافقم از قدیم گفتن ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان .
  • الهام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    4 4
    در کل پرونده خانم بهرامی جالبه!!!!!
  • سعید IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    5 6
    `بازم دمش گرم که اینکارو کرد وخطاب به کسانیکه مدعی انتقام و قصاص بودند عرض کنم لذتی که در عفو هست در انتقام نیست
    • بدون نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
      4 1
      ولی خوب به این مسائل هم فکر کن: از جنبه این اتفاق :اسید پاش بعد از چند سال آزاد شده و داره راست راست تو خیابون میگرده،حالا خدا کنه دیگه عاشق کسی نشه!!درحالیکه آمنه صورتش،بینایییش را از دست داده،موقعیت شغلی که می توانست در آینده داشته باشه را از دست داده ،جوانیش رو از دست داده،احتمالا دیگه نمی تونه با کسی زندگی مشترک داشته باشه ازجنبه عمومی:کسانی که در شرایط این اسید پاش هستند و بدلیل وجود فشارهای مختلف زندگی،سرخوردگی ها و احتمالا بیماریهای روحی با اسید پاش همزاد پنداری می کنند با تحلیل این واقعه پس از رسانه ای شدن آن و رفتاری که با اسید پاش شده امکان عفو را می بینند و لذا ترسی از انجام این کار درجامعه کم شده (قبح آن ریحته می شود) و جرأت وجسارت بیشتری برای انجام این کار پیدا میکنند