اسیدپاشی، معمولا با واکنش تند مردم مواجه می شود. در نظرسنجی خبرآنلاین از کاربرانش، این واکنش کاملا مشهود است.

بسیاری از کاربران پس از انتشار عکس یکی از قربانیان اسیدپاشی، تقاضای قصاص و اعدام داشتند. هرچند برخی هم نوشتند اعدام و قصاص راه مقابله با این جنایت نیست.

یکی از کاربران درآن باره نوشته است: "والا زبان انسان بند میاد از این همه خشونت و کژفهمی و بد اندیشی. اینهمه خودخواهی. چه کلامی به کار ببریم که گویا باشه و سانسور نشه؟
این جنایت هولناک نه تنها در حق قربانی صورت میگیره بلکه خانواده قربانی رو هم نابود می کنه. به خدا اعدام راهش نیست. این افراد رو باید محکوم به حبس ابد با اعمال شاقه نمود تا تا آخر عمر بمونن و زجر بکشن تا شاید لحظه ای از زجری که این بندگان خدا متحمل می شن رو ببینن."

همچنین کاربری نوشته است: "باید چند تاشون رو اعدام کنن تا دیگه از این کارهای کثیف نبینیم."

مخاطب دیگری هم نوشته: "به نظر من قصاص و حکم زندان عادلانه ترین تنبیه برای عاملین این جنایت است. قانون گذاران باید طوری قانون وضع کنند که گویی این بلا بر سر عزیزانشان آمده. و قضات باید طوری رای دهند که از تکرار چنین حوادثی هم تا حد توان پیشگیری کنند. همه این انسان ها در برابر خداوند پاسخگو هستند."

کاربری هم نوشته: "ای کاش در این موارد قانون به شکلی بود که حتی اگر قربانی جنایت رضایت می داد باز هم جنایتکار قصاص می شد."

از سوی دیگر، برخی از کاربران، مقصر اسیدپاشی را آمنه بهرامی می دانند که مجید را بخشید. یکی از کاربران نوشته: "نمی دونم خانوم بهرامی چه نیتی داشته که فرد اسید پاشو بخشیده،همین کارش باعث شده بقیه هم با تصور اینکه شاید اونا هم بخشیده بشن دست به چنین فاجعه هایی بزنند که قابل ترمیم نیست!تا کی باید شاهد این چیزا باشیم؟"

البته این نظر، یک پاسخ هم دارد: "ما که نمی دونیم تو اون لحظه آمنه چه احساسی داشته یا تحت چه فشارهایی بوده
این اتفاقات رو باید کسایی که مسئول امنیت و آسایش مردم هستن کنترل کنن
قربانی های بیچاره که واقعاً کاری از دستشون بر نمیاد"

کاربری هم به حال مردها افسوس خورده است: "به نظرم این عکس را باید چند بار دید و به حال خودمون ، مردها افسوس خورد که بعضی ها بین ما هستند که اسمشون را مرد می گذارند."

و کاربر دیگری نوشته: "واقعاً چی میشه گفت. کسی که اقدام به اسیدپاشی میکنه بویی از انسانیت نبرده حتی حیوان هم اینکار رو نمیکنه. واقعاً معلوم نیست باید به اسیدپاش چی گفت چون خیلی خیلی پست و ذلیله. متأسفانه تاحالا برخورد جدی با اسیدپاشی نشده و تا وقتی یه تصمیم درست گرفته نشه باز هم شاهد افزایش این کار زشت خواهیم بود. به نظرم باید یه حکم شدیدی داده بشه و جرم عمومی نباید با رضایت شاکی نادیده گرفته بشه. اسیدپاش اگه حتی سر سوزنی وجدان داشت دست به این کار وقیح نمیزذ."

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به آنها، به این خبر مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که در خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات کاربران خود را منتشر می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    12 4
    فقط اعدام
  • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    10 1
    الا لعنت الله اللقوم ظالمین
  • محمد IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    7 19
    اين كار واقعا غير انساني و ناجوانمردانه و دور از تمامي ارزشهاي انساني و حتي به قول كاربران حيواني است ولي كاش 1 مقدار هم راجع به انگيزه هاي واقعي اقدام كنندگان و يا بهتر بگويم در مواردي زمينه سازان اين امر پرداخت. گاهي اوقات هم دخترها با اعمال خود باعث برز اين پديده زشت ميشوند كه جاي تامل دارد. دخترخانم ها بايد بدانند در جامعه اي چون ايران كه مردها از تعصب فوق بالايي برخوردارند بور اعمالي چون خيانت و ارتباط پنهاني و ... نيز زمينه ساز برور جنوني آني و ارتكاب به اينگونه جنايتها ميگردد.
    • بدون نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      6 1
      آقا محمد امثال شماها هستین که با این طرز فکرتون این اعمال پست تر از حیوانی رو مرتکب میشید! یعنی چی که به انگیزه های واقعی اقدام کنندگان توجه بشه؟!!! اصلا شما بگو طرف مقابل خائن، بی قید و بند و ... اگر کسی طرف مقابلش رو اشتباه گرفت و بدون شناخت واقعی به کسی دلبستگی شدید پیدا کرد راه حل دل شکسته اش و غرور!!!!!!!!!!!!!! جریحه دار شده اش اینه؟؟؟ من نمی دونم بعضی ها چه جوری فکر می کنند؟! چه پیشینه ای دارند؟!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      3 0
      مسئول حماقت ها و کج فهمی های مردان ایران به اسم غیرت دختران ایرانی نیستند .
  • بدون نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    10 5
    باید قبول کرد که زمینه ارتباط صحیح دختران و پسران در جامعه فراهم نیست. وگرنه ده بار هم اگر افراد اسید پاش را اعدام کنند، این مساله دوباره تکرار خواهد شد. کسی که اسید میپاشد از جانش گذشته است. در آن لحظه از اعدام نمیترسد.
    • بدون نام IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
      6 3
      من باشما موافقم. باید زمینه آشنایی و ارتباط و خیلی مسائل دیگر ( که اگر اینجا بنویسم نظرم ذر اینجا نمایش داده نمیشود)در این کشور اصلاح شود تا جلوی بروز اینگونه رفتارهای نابهنجار گرفته شود.ولیکن برخورد شدید قانون با شخص خلافکار در شرایط فعلی مهمترین روش برخورد با متخلفین است. مندر شرایط فعلی با مجازات قصاص و اعدام موافقم
  • بدون نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    4 0
    ولي شما با هم نوعان خود كرديد و مي كنيد
  • مجید IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    7 2
    اعدام
  • بدون نام IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    7 1
    اسید پاشی کار بدی است. با یک تدبیر مثل جمع اور خرید و فروش چاقو و سلاح سرد خرید و فروش اسید را نیز جرم محسوب کنید تا نوبت تجهیزات دیگر برسد.
  • حسین IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    6 0
    بایستی ریشه اساسی خوشونت در بین افراد جامعه توسط جامعه شناسان و روانشناسان مورد بررسی قرار گیرد و برای نسل آینده از هم اکنون برنامه ریزی شود تا نسل آنها با آستانه تحمل بالا نسبت به هم نوعان خود به جامعه بیایند والا در حال حاضر مردم نسبت به هم با دیده مقصر مینگرند وعلت مشکلات موجود را فرد فرد جامعه میدانند و با هم سر جنگ دارند با کوچکترین موردی نسبت به هم حمله میکنند.
    • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      5 0
      میدونی ریشش تو چیه؟ تو بی قانونیه, ترس قانون از مجازات مجرمینه, ضعیف و ناتوان بودن سیستم قضایی ماست
  • بدون نام IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    1 1
    قصاص... آمنه بس بود.
  • amir US ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    1 2
    بهترین کار اینه که هر دو چشم مجرم کور شود
  • بدون نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    3 2
    اسید پاشی یعنی نابود و ناقص کردن چه ربطی به رابطه دختر وپسر دارد اگر با زور میخواهیم که دختر مردم با ما ازدواج کند اینکه میشه عصر لات گری ما قانون داریم انکس که دست به اسید پاشی میکند باید همان اسید را به صورت خواهرش پاشید قصا ص قصاص
  • بدون نام IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    3 0
    خیلی بی عدالتیه خیلیه نامردیه که این حیوانات رو فقط اعدام کرد که تو یه لحظه راحت بشن.حکم قصاص یعنی عینا" همون بلا رو مجرم اجرا بشه.این قربانی ها کلی زجر میکشن چه اون لحظه چه تا اخر عمر مطمعنا اگر تا امروز به طور جد با این فاجعه برخورد میشد و یا هیچ خانواده ای رضایت نمیداد دیگه هیچ حیوانی جرات به این وحشی گری نمیکرد و شاهد اسید پاشی یا تعرض های بعدی نبودیم
  • بدون نام IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    4 0
    این یه جرم کاملا عمومیه و بدون رضایت خانواده هم باید قصاص بشن تا دیگه هیچ بی وجودی به خودش همچین اجازه ای نده و ما باز هم شاهد قربانیان بعدی نباشیم.به نظر شما اگه این حیوانات از بچگی میشنیدن که اسیدپاشی به هر دلیلی مجازاتش اینه رو چشم و صورت خودتم اسید میپاشن یا خیلی جرم های دیگه از این قبیل الان این اتفاقات می افتاد؟؟؟ مسئولین باید بفهمن که راهی که تا الان پیش بردن حتما صحیح نبوده که هر روز داره تکرار و تکرار میشه به خدا مدیونی داره خودتون بذارین جای این قربانیان و خانواده هاشون فکر کنین قربانی بعدی از خانواده خودتونه یه اقدام یه راهکاری ارئه بدین که دیگه شاهد تجاوزات پی در پی و اسیدپاشی و......نباشیم
  • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    2 3
    تا وقتی که یه مجازات بازدارنده تعیین نشه اونم تو ملا عام این جرم بیشتر گسترش پیدا میکنه, تا وقتی که مسئولین به مردم اهمیت نمیدن و قانون درست و حسابی وضع نمیکنن این جرم ریشه کن نمیشه, وقتی قانون قصاص برای سن زیر 18 سال برداشته میشه اسید پاشی و جنایت و تجاوز تو این رده سنی افزایش پیدا خواهد کرد, حالا ببینید تا چند سال آینده مردم چطور همدیگه رو از بین میبرن
    • بدون نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      0 2
      ببینم فرق بین آدم و حیوان خرد هست آدم زیر 18 سال درک درستی داره و ممکنه به خیلی کارها دست بزنه به همین دلیل نباید مجازات بشه مگه وقتی حیوانات همدیگه رو میکشن کسی اعدامشون میکنه
  • عباس IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    0 1
    وقتي فردي به مشکلي بر مي خوره که فرد ديگري هم در اين مشکل دخيل هست و خودش نمي تونه اونو حل کنه بايد جايي باشه که طبق قانون و شرع رسيدگي کنه. حالا وقتي قانون هم نتونه مشکل اين فرد را حل کنه اون مشکل کم کم تبديل به عقده ميشه و اگه به مرور زمان باز هم حل نشه مي تونه روي خيلي از خصوصيات فرد اثر بگذاره و اونا رو تغيير بده. بد اخلاقي مي تونه اولين تظاهرات مشکلات دروني فرد باشه که بروز ميکنه. وقتي اوضاع فرد وخيم تر بشه فرد ديگه خوب و بد را کنار ميگذاره و به فکر آبرو و آينده خود نيست در واقع آينده بدتري که در انتظارش هست رو نمي تونه درک کنه و تصور کنه( تأکيد ميکنم " درک نميکنه" نه اينکه نمي فهمه ). در اين شرايط فرد مستعد ارتکاب جرم ميشه. توجه و وسواس در تربيت صحيح فرزندان، توجه به نيازهاي فرزندان و
  • رضا IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    3 0
    حیوون اگه اسید نمیپاشه واسه اینه که نمیتونه اسید گیر بیاره بعد هم بپاشه... ولی کسایی که اسید میپاشن براحتی میرن از سر کوچه (بقالی و کارخونه و...) اسید میخرن.
  • بدون نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    2 0
    خدا اين همه غير همجنس آفريده اين نشد يه كي ديگه شكستو قبول كن برو سراغ يه كي ديگه خشونت چرا؟
  • رضا IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    3 0
    اعدام کمه زجر آور تر
  • مهسا IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    1 0
    آخه با اسیید پاشی رو صورت یه دختر بی گناه چی عایدت شد غیر از نفرت و انزجار یک جامعه ازت.به چی رسیدی؟تونستی باهاش ازدواج کنی و دلش و به دست بیاری؟