هدفمندی یارانه‌ها تأثیرات بسیار مثبت بر صنایع و کارخانجات تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری داشته است

سال گذشته همین روزها بود که قانون هدفمندی یارانه ها در کشور اجرا شد.اما این قانون چه تاثیری بر بازنشسته های کشوری داشت؟در این باره مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از برخورداری دهک‌های پایین جامعه از مزایای بیمه‌های اجتماعی با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داد.
به گزارش خبرآنلاین ، ایراندخت عطاریان با اشاره به گذشت یک سال از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در کشور گفت: دولت با اختصاص بخش قابل توجهی از منابع حاصل از اجرای این قانون گام بلندی در جهت گسترش بیمه‌های اجتماعی برداشته است.
وی افزود: همزمان با اجرای این قانون در کشور، دولت در بخش پرداخت غیرنقدی این طرح بزرگ اقتصادی با برنامه ریزی و شناسایی دهک‌های پایین جامعه و صنوف ضعیف موضوع گسترش بیمه‌های اجتماعی را به طور جدی برای اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد آغاز کرد. بر اساس گزارش‌ها و مستندات ارائه شده تا به امروز جمعیت قابل توجهی از افرادی که تاکنون بیمه نبوده‌اند تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفتند.
عطاریان افزود: مشارکت دولت در پرداخت بخشی از حق بیمه گروه‌های جامعه هدف و اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله اقدامات مهم و ماندگار یک سال اخیر دولت از محل هدفمندسازی یارانه‌ها بوده است.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اجرای موفقیت آمیز پرداخت یارانه‌ها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مردم اظهار داشت: پرداخت به‌موقع یارانه‌ به حساب سرپرستان خانوارها در سراسر کشور بیانگر آن است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی اصلی این پروژه وظایف و مأموریت‌های خود را به نحو احسن و مطلوب اجرا کرده و خوشبختانه این اقدام دولت نتایج چشمگیر و مثبتی را در کاهش نابرابری‌ها و صرفه‌جویی‌های اقتصادی برای کشور به ارمغان آورده است.
وی تأکید کرد: هدفمندی یارانه‌ها تأثیرات بسیار مثبت بر صنایع و کارخانجات تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری داشته است و همین امر باعث افزایش تولید، صرفه‌جویی، افزایش درآمد، ایجاد خلاقیت و افزایش کیفیت کالا و خدمات شرکت‌ها و کارخانجات تحت پوشش صندوق شده است.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =