۰ نفر
۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۲

مرور نطق یک نماینده مجلس در جلسه علنی مجلس شورای ملی در 18 بهمن 1300شمسی گویای نکات جالبی از وضعیت حقوق معلمان ایرانی و مقایسه آن با حقوق معلمان خارجی است.

او می گوید:
...در موضوع معلمین خارجی [اروپایی]ساعات درسشان را اگر ملاحظه فرمایید خواهید دید که چند ساعت در هفته بیشتر نیست. حد اقل آن 4 ساعت و حداکثرش از 10 ساعت تجاوز نمی کند .
آنوقت در هر ماه هر کدام سیصد یا سیصد و پنجاه تومان از دولت حقوق می گیرند. چقدر هم کمک و اضافات تقاضا و توقع دارند. در صورتی که بعضی از آنها برای دروسی انتخاب شده اند که ممکن است آن دروس را خود معلمین ایرانی تعلیم دهند .
وزارت معارف باید این نکته را کاملاً رعایت کند و در آتیه ساعات تدریس آنها را معلوم کند. زیرا 5 یا 10 ساعت درس کافی نیست و باید ساعات تدریس را از بیشتر قرار دهند
دیگر اینکه لازم است ما یک عده اشخاصی را همیشه تشویق و ترغیب کنیم برای اینکه بیایند و زحمت علمی را قبول کنند و یکی از طرق تشویق، ازدیاد حقوق آنها است .
معلمین ایرانی فوق العاده زحمت می کشند و تمام وقت خود را در هفته صرف تدریس می کنند و شاید متجاوز از سی ساعت در هفته کار می کنند آنوقت حداقل حقوق آنها 21 تومان و حداکثر 48 تومان است.
این حقوقی است که به این بدبختها داده می شود ...
بنده تصور می کنم اگر درست به معلمین حقوق داده شود در آتیه به جای اینکه مردم به ادارات دولتی حمله کنند عده ای هم حاضر خواهند شد شغل معلمی اختیار نمایند.
47302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • javab IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    15 65
    این حقوق زیادشان هست البته برای معلمان شهرستان ها فقط سر کلاس وقت گذرانی می کنند و به پیشرفت دانش آموزان بی تفاوتند
    • Javab e javab IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
      17 3
      آخه همین که نذارن بعضی ها توی خیابون و ماهواره نباشن هم کافیه. فکر کردی چشمت روی 30 ، 40 دانش آموز کنار هم باشه کار کمیه. اونها هم دارن پول همین رو میدن نه پول تدریس.
    • شاهرخ IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
      17 0
      در جواب این دوست عزیز آنه نیازمند انگیزه اند با توجه به حساسیت کار که رقم زدن آینده مملکت است، حقوقی دریافت نمیکنند در صورتی که در سایر ادارات کارمندان با کار سیار کمتر حقوق چند برابری دریافت میکنند. در مواجهه با دانش آموز باید علو بالایی داشت بعلاوه حوصله فوق العاده. شما نمیتواند تنها کودک خود را اداره کنید در صورتیکه معلم باید حداقل 30 دانش آموز را علاوه بر اداره نمودن آموزش هم بدهد. اگه معلمین انگیزه یابند و کار خد را به نحو احسن انجام دهند در نسل آینده هم نهادینه خواهد شد.
    • بدون نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
      6 2
      موافقم
    • شمس IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
      12 2
      حرفت را قبول دارم مشخص است معلم شما در کلاس درس هیچ کاری برایت نکرده است
    • زهرا IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
      33 4
      همسر بنده دبير مقطع راهنمايي هستند محال است شبي بدون مطالعه در مورد درس ومبحث فردايش باشد در مقابل چقدر حقوق ميگيرد 540 هزار تومن بدون هرگونه كسري بابت وام ومساعده....در مورد تعطيلات خود معلمين فكر كرديد تابستان بهشون خوش ميگذره يا با پول اندوخته سالشون زير كولرن يا جزاير جنوبي را با خانواده دور ميزنن نه جانم فلك زده معلم داره توي اون تابستان بدنام وتعطيلات دنبال خانه اي مناسب با شرايطش ميگردد ان هم در شهرستانيكه شما از ان دم ميزني عزيز هموطن مطمئن باش معلمين حلالترين نان را در جامعه دارن بخصوص انهاييكه با يك شغل زندگي ميكنند
    • معلم IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
      6 0
      توروخدانمیدونین حرف نزنین.
    • صدیقه IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
      5 0
      اینی که شما میگی مال قدیم بود بعدشم اگه معلما درامد بالایی داشتن حتما عملکرد بهتریم نشون میدادن البته الانم واقعا از جونشون مایه میذارن من جاشون بودم اصلا مدرسه نمیرفتم با این حقوقی که میگیرن.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    59 9
    اخه جالب اینجاست که با این حقوق دیوار کوتاهتر از معلم پیدا نمی کنن همیشه و همه جا صحبت از اینه که معلما همیشه تعطیلن.کار نمیکنن.کاش بفهمند که همه مشکلات جامعه از اموزش پرورش ضعیف نشعت میگیره
    • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
      14 0
      من یک معلمم و اگر شما هم معلم تشریف دارید باید بگم متاسفم چون کلمه نشات با این صورت نوشته می شود!
    • معلم IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
      6 0
      مشکل ما از همین جاست برادر من وقتی یک معلم نمیتونه همکارشو درک کنه و با هم یکی باشند نه اینکه به فکر خنجر زدن از پشت به هم دیگه میخواستی کارمند, ;کارگرو ... به فکر ما باشند بگیر برو تو کل اغشار همه به فکر خودشونن هر که از پل گذشت فبها گور بابای بقیه . حالا تو بیا مشکل همکارتو درک کن نه غلط املایی بگیر. فردای بچه تو زیر دست همین همکارت بزرگ میشه اگه مشکل اون حل نشه وای به حال فرداها...
  • Behnam IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    21 5
    اولا زیاد تعطیل هستن چه ربطی به معلما داره خوب زیاد تعطیل وضع نکنن بعدشم باید به معلما بیشترین حقوق داده بشه و همینطور امکانات رفاهی بیشتر تا بدون دغدغه افراد قابلی تحویل جامعه بدن تا شاهد پیشرفت کشور باشیم
  • جواب javab IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    11 4
    عزیز دل من این طور نیست نمیدونم کجا معلمی ولی من که هم تهران وهم شهرستان رو تجربه کردم و مقایسه می کنم شهرستانیا بیشتر کار میکنن می تونم ثابت کنم
  • بدون نام US ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    23 1
    با سلام آیا افراد دیگر در مملکت کار می کنند ، که معلمان کار کنند،خانه از پایبند باید درست گردد
  • محمد IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    19 1
    ازآنجاییکه شخصیت فرد جامعه از کودکی شکل می گیرد لذا وظیفه ی مهمی بر عهده معلمین است. با افرایش حقوق معلم میتوانیم افراد تیز هوش رو به شغل معلمی ترغیب نماییم واز طرفی با کاهش ساعت کار معلم به آنها فرصت میدهیم که سطح مطالعه ی گسترده ای داشته باشند ودانش آموز رو بهتر وبهترتر تربیت ورشد دهند.وبعد از زمان کمی جامعه ای پویا داشته باشیم ولی درد یه جای دیگست که افرادی نمی خواهند همه ی جامعه آگاه به زمان خودشون باشند.
    • بدون نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
      0 11
      وقتي ساعت كار معلم را كم مي كني نمي ره تحقيق و سرچ كنه ميره تدريس خصوصي مي كنه اصلا صحيح نيست وقتي ساعت كار همه كارمندا و كارگرا 44 ساعت درهفته و 12 ماه است ساعت كار معلم 24 ساعت درهفته و 8 ماه باشد (سه ماه تابستان و يك ماه عيد آلودگي سرما ...) و اندازه بقيه شايد بيشتر هم حقوق بگيرند و تازه همش بنالند كه كمه عزيزم شما كه از وقت بيكاريتون براي كار دوم استفاده مي كنيد كارگر و كارمند بيجاره وقتي براي كار دوم نداره چي بگه؟
  • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    16 3
    شما نمی تونی بچه خودتو یک دقیقه توی خونه نگهداری اونوقت معلم با سی تا بچه سرو کله می زنه تفکری مثل شما گند می زنه به آموزش معلمای شهرستانی کارشون بسیار برتره واست متاسفم
  • کریمی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    13 4
    راجع به نظر"جواب "این و بگم که شما حتما از دست معلمتون زیاد کتک خوردین به خاطر این نظر تون کاملا عقدهای بود
  • حميدرضا IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    7 23
    شما بين حداقل و حداكثر حقوق ميانگين بگيري تقريبا ميشه 35 تومن تقريبا ماهي 1 ميليون. بعدم3 ماه تابستون كه تعطيل هستن.پنج شنبه هام كه يه سريشون همينطور.اين حقوق بعلاوه بيمه وبن كمه؟! هر جام ميشينن سرشون كج ميكنن ما معلميم!اخي!
  • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    24 2
    تو که این همه ادعا می کنی بیا شهرستان یک روز برو کلاس درس برای وقت گذرانی ببین ازت چیزی می ماند یا نه !!!
  • بدون نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    9 20
    معلم ما اصلا سر کلاس درس نمیده کتاب خدتون بخونید اگه مشکل داشته اید از من بپرسید باز می گید این ها زحمت می کشند
    • محمد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
      1 0
      سلام آقا خواهشا همه رو به چشم نگاه نکنین
    • معلم IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
      1 0
      مشکل ما اینه که همیشه تعمیم میدیم فرهنگیان یک جامعه بزرگ 2 میلیون نفری اند طبیعی توی این جامعه به این بزرگی صدها و یاهزاران معلم کم کار و جود دارد ولی نباید همه را یه جور دید ما تو یه منطقه مرزی محروم زندگی می کنیم بخدا یک معلم در یک روستای محروم و صعب العبور کلاس درسشو با هزینه خودش هوشمند کرده ، هستند معلمان زیادی که خودشونو وقف دانش آموزا می کنند. در مورد تعطیلیه زیاد هم باید بدانیم تعطیلی با جیب خالی جز حسرت برای اکثر معلمها چیزی نداره فکر می کنید معلم در تعطیلات تابستان به سواحل آنتالیا میره ، تو خونه با شرمندگی نسبت به خانواده اش نشسته
  • امیر IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    14 4
    معلم هم اگر مثل یک کارمند باشد بله ، حق با شماست ولی آیا معلم مثل یک کارمند است . معلم ی که با وجدان کار میکند مانند یک پدر دلسوز کار میکند آیا با یک کارمند یکی است . اون وظایف که روی دوش یک کارمند ، رو دوش من معلم هم بود خوب بود ، ظهر که میرن خونه کارشون تموم ، ولی من معلم باید بخونم ، تو اینترنت سرچ کنم ، تا فردا بتونم جواب کسانی رو بدم که پر از سئوال هستن و اگه فکر من معلم باز نباشه یا سختی روزگار اجازه نده که بتونم دنبال کسب اطلاعات باشم ، اونوقته که سئوال دانش آموز با یه جواب : الان وقت این سئواله ، برو خودت تحقیق کن ، من چی میگم تو چی میگی و ... باقی میمونه و این میتونه یک فاجعه رو رقم بزنه ، تو رو خدا به معلم مثل یک کارمند یا کارگر نگاه نکنید ، معلم واقعا میتونه جامعه ای رو ...
    • ایرانی IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
      8 5
      برادر زحمتکش گرامی, زخمات امثال شما هیچوقت نه فراموش میشه و نه قابل تلافیه. اما کمی هم انصاف بده داداش. باور کن من کارمند هم وچدان دارم و دلسوز کارم هستم. من هم مطالعه کنم و سرچ کنم و باور کن برادر عریر من که ماهم مشکلات خاص خودمونو داریم. منم فکر میکنم که کاش میتونستم تدریس خصوصی کنم, اونوقت بدون آقا بالاسر و بیمه و مالیات درآمد داشتم. پس این به اون در داداش. ضمنان هرکسی با شناخت الزامات کاری خودش, شغلشو انتخاب میکنه. اما بازم خدا توفیقت بده. یا علی
    • بدون نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
      0 3
      خیلی بی انصافی در مورد دیگران قضاوت می کنید نمیدونم تصورتون در مورد بقیه شغلها چیه ولی من با معلهای زیادی برخورد دارم (فوق لیسانسها) حتی 10درصدشون هم اون کارهایی که گفتید نمیکنن(سرچ و تحقیق و مطالعه و ...)
  • بسره IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    26 1
    افسوس که جایگاه معلمی به چه روزی افتاده است کشورهای پیشرفته طبیعتا آموزش وپرورش شکوفا دارند
  • حسن IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    7 1
    خیلی بهتر از حقوق الان من معلم بوده
  • بدون نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    15 3
    یک معلم را در نظر بگیرید با حقوق ماهی مثلا 700هار تومان برای یک ماه البته این حقوق برای همه نیست برای اونایی که سابقه بالا دارند فرض کنید فقط دو تا بچه داره ترمی 700 تومان واسه شهریه دانشگاهشون بده میشه 1400 البته این غیر خرج ایاب ذهاب و خرج تحصیل و وسایل و ... است خر ج زندگی هو به کنار البته این 700 تومان تقریبا 150 تومان واسه بیمه های مختلف کسر میشه میشه 550 تومان حالا بخواد دختر شوهر بده وا ویلا تازه چون معلما برا اینکه خونه دار بشن و ماشین دار وامهای میلیونی بر میدارند خودتان هم که میدانید فقط اموزش و پرورش وام مسکن نمیده تمام ارگانه به کار کنانشون وام میدن این به کنار . ماهی 200 تومن واسه وام مسکن کسر میشه تقریبا 100 تومان هم واسه ماشین حداقلش پس شد 450 با وام و بیمه میمونه9
    • محمدي IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
      13 11
      فرهنگي عزيز حالا شما در نظر بگير كه يه كارگر كه شايد ساعت كاري اش در هفته 3برابر شماست چقد ميگيره!! مگه بيشتر از شما ميگيره!!؟ تازه همون خرجهايي كه شما دارين دقيقا او ن هم داره به علاوه اينكه شما از طرف دولت حمايت هم ميشيد.منظورم وام و... ولي كارگر بدبخت شايد بيمه هم نباشه!!! بريد كلاهتون بندازيد هوا كه داريد مفت مفت حقوق ميگيريد!!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    6 2
    و ادامه 450 تومان کسر شد برا بیمه و اقساط میمونه 250 تومان که باید با هاش زندگی کنه اگه خورده ریز نداشته باشه مثلا مریضی پیش بیاد که حتما میاد وام بر داره واسه اون که حتما داره این ادم باید با 250 تومان ماهی سر کنه فکرشون بکن شهریه جهیزیه عروسی خرج خانواده و خدای نکرده خدای نکرده بخواد براش مهمون بیاد چی کار کنه اینو که گفتم قسمتی از واقعیت های واقعی زندگی معلماست که من با هاشون سر کار دارم چون کم میارن اخر ماه مجبور میشن وام های کوچیک بر دارن واسه هر پیش امدی و این 250 کم و کمتر میشه خودتون قضاوت کنین برای یک ماه جون کندن و از صبح تا شب گچ خوردن حرف زدن اخرش سر درد گرفتن و اخر ماه هم وضعت همونه که گفتم یاد یه مثل می افتم که میگه عجب صبری خدا دارد
  • sara IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    11 5
    جایگاه معلم رامتاسفانه همین نهضتیهاخراب کردن آ.پ هم اینارااستخدام میکنه برای اینه که هرچه حقوق بهشون بدن قبول دارن هیچ اعتراضی هم نمیکنند
  • بدون نام IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    16 3
    اتفاقا بحث امشب ما همین بود!!! بیچاره معلم ها اصلا زندگی نمیکنن و امیدشون فقط به بچه هاشونه باور کنید معلمی کار کمی نیست هزاران ریزه کاری داره و واقعا باید به وضع معیشتی معلما رسیدگی بشه
  • بدون نام IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    14 2
    معلمی شغل انبیاست
    • kourosh GB ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
      6 21
      پس یعنی اکثر انبیا خشن بودن؟؟!!
  • جعفر IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    25 1
    حضرات از چشم هم نبینید !این حرفا برای به جان هم اندختن مردمه! من یک معلمم خدا کنه همه ی مردم ایران به حق و حقوق خود برسند آخرش ما معلمها هم به حقوق شهروندی خود برسیم. سوراخ دعا را گم کردید !هم وطن شما را چه شده که به جان هم افتادید.اگه حقوق واقعی همه ی ملت پرداخت بشه دیگه فرصت سر خاروندن پیدا نخواهید کرد چه برسه به این که اینقدر با کینه و حسد در مورد همدیگه قضاوت کنید.
  • reza IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    29 2
    معلمها نور چشم من هستند ...! خدا حفظشون کنه و مشکلاتشون رو هرچه سریعتر حل کنه انشاالله ....!
  • بدون نام IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    15 34
    معلمی که نصف سال رو تعطیله زیاد هم میگیره.
    • بدون نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
      7 0
      چقدر بی ادب برخورد میکنید واقعا متاسفم
  • رامين IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    21 12
    آقايون معلم فقط ميان اينجا از حقوق كم خودشون ميگن، ولي نميگن تو كلاس خصوصي هايي كه به اجبار به دانش آموز تحميل ميشه چقدر كاسب مي شن! آقايي كه ميگي برجي ٧٠٠ مي گيري، مگه بقيه كارمندهاي دولت چند ميگيرن كه تو از ٧٠٠ هزار تومن حقوقت ناراضي هستي!؟ مگه فقط تو بچه هاتو ميفرستي دانشگاه آزاد!؟ برادر جان برو خدا رو هم شكر كن كه يكم برج حقوقتو ميريزن به حسابت، يه دعايي هم واسه اون كارگرهايي كه حقوقشون نصف شماست ولي ٦ ماه بايد منتظر بمونن كه آيا حقوقشون پرداخت بشه يا نه...
    • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
      6 0
      کلاس خصوصی فقط مربوط به یکی دو درسه وهمه معلمان شریف راشامل نمی شود لطفا کمی با تفکر وانصاف نظر بدهید
  • بدون نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    7 8
    بخدا خیلی خوبه بازم . من مهندس شرکت برق تهرانم. حقوقم ماهی 510 هزارتومنه. حا لا ما چی بگیم؟؟؟
  • ایمان IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    11 3
    من کارمند سازمان آموزش فنی و حرفه ای یکی از شهرستانها هستم و با 8 سال سابقه زیر 600 تومان می گیرم.البته با 44ساعت موضفی در هفته بدون تعطیلات4 ماه تابستون و 1 ماه عید آقایون!!!!!!!!جاب بگم خود معلمای آموزش و پرورش سر کلاسای ما میان تا سوادشون بالا بره.جدای از اینها برخلاف کلاسای آموزش و پرورش که همه بچه ها هم سن و هم سوادن تقریبا،اینجا از بچه 15 ساله تا پیرمرد65ساله،از بی سواد تا کارشناس ارشد سر کلاسهای ما میان.تازه سازمان هیچ وامی هم بهمون نمی ده بر خلاف گفنه اون معلم گرامی.اینو هم اضافه کنم که ما هنوز جزء ارگانهای آموزشی هم نیستیم با این همه آموزش!!خودتون حالا قضاوت کنید....
    • بدون نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
      2 0
      کسی منکر زحمات شما نیست که شاکی شدی مسئله کمی دستمزد است . افتاد
    • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
      2 0
      فرمودید 44 ساعت موضفی می گیرید. شما که به قول خودتون خیلی ها میان پیش شما واز بچه 15 ساله تا پیرمرد65ساله،از بی سواد تا کارشناس ارشد سر کلاسهای شما میان با سواد می شن... عزیز جان فکر کنم شما 44 ساعت موظفی می گیرید و نه 44 ساعت موضفی
  • احمدی IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    10 1
    سلام بنده فوق لیسانس و دبیر آموزش و پرورش هستم، با 7 سال سابقه کار حکم کارگزینی من 690 تومان است که البته پس از کسر کسورات با وجودی که اقساط وام و... ندارم حدود 600 تومان می ماند. حال انصاف بدهید، آیا این عدالت است؟؟ آیا این نتیجه ی عشق به معلمی باید باشد؟ چرا؟!!
  • علی IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    8 3
    بابا همه ماها که یه سری بهخ ساتتون میزنیم(خبر انلاین)وضعمون همینطوریه! منم که خیر سرم فوق لیسانس برق قدرت هستم بخدا قسم ساعت 6 صبح میرم سرکار و ساعت 7:30 برمیگردم دریافتیم به 1.000.000 نمیرسه! بخدا نمیرسه بعد اون فوتبالیست بی سواد( و گاهی بی ادب) سالی 400-500 میلیون پول میگیره!!!!!!!!! به کی باید این دردهامونو بگیم میدونم که نظرمو نمیذاری تو سایتت ولی من نوشتم تا حداقل یذره خودم آروم شم موفق باشین
    • بدون نام IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
      0 1
      نمیخوام از فوتبالیستها دفاع کنم ولی اگه راست میگی تو هم میرفتی فوتبالیست میشدی!اگه فوتبالیست شدن اینقدر راحته
  • کارمند IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    0 11
    مطمئنا حقوق معلمین محترم خیلی کمتر از حقشان است ولی نمی دانم چرا کارمندان دیگر که شرایط بدتر و حقوق و مزایای کمتری دارند و نه تنها احترامی را که به یک معلم گذاشته می شود را ندارند بلکه گاهی برخوردهای تحقیر آمیز را ، هم از طرف ارباب رجوع و هم از طرف مافوق تحمل می کنند.نه خبری از تدریس خصوصی است و نه خبری از پاداشهای ایام و مناسبت ها از طرف اولیا و مدیران( از محل شهریه های اجباری اخذ شده). بماند تعطیلات بیش از سه ماه تابستان و نیم وقت بودن و مزایایی مانند فوق العاده خاص معلمان مصوبه دولت ، بیمه طلایی ، بیمارستان اختصصاصی فرهنگیان، استفاده از فضای مدارس در شهرهای مختلف برای مسافرت های تابستانی و عید ، بن کالا و موارد دیگر که ما کارمندان از هیچیک بر خوردار نیستیم. امید است مشکلات همه حل شود
    • kaveh IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
      5 1
      خندیدیم................................................! معلومه که هیچی از فرهنگ نمیدونی .
  • كسري IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    2 10
    اگه معلم هاي عزيزمون وضعيت قشرهائي مثل كارگران رو تو مملكت مي ديدند به جاي بازي در آوردن روي افزايش حقوق خدا رو هم شكر مي كردند . اغلب معلم هاي امروزي حقوقشون دوبرابر هم كه بشه بازم شاكي اند.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    9 1
    کلا وضعیت کارمندا چه معلم چه غیر معلم خرابه خصوصا تو این 7 سال که هیچ توجهی بهشون نشده و کاری کردن دریافتی کارمندا روزبروز کمتر شده و دولت اصلا اعتقادی به معیشت این قشر نداره شما سیر امومر مربوط به کارمندا رو بررسی کنین غذا حذف-سرویس حذف- بن حذف-پاداش و کارانه و... حذف- اضافه کار بشدت کم و محدود و...-افزایش حقوق در حد 6 الی9 درصد حالا قضاوت کنین آیا کارمند چه معلم چه غیر معلم انگیزه ای برای کار داره همون دوستمون از فنی و حرفه ای درست میگه یک سازمان به این گستردگی هنوز آموزشی نیست و از اول صبح تا 5 عصر کار میکنن با 500 الی 600 هزار حقوق
  • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    3 14
    یه وقتی تو پارکینگ مدارس به زور دو تا پیکان پیدا می شد ولی معلم ها واقعا " معلمی می کردند.اما حالا.پارکینگ مدارس شباهت زیادی به نمایندگی های هیوندای داره...
    • m.t IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
      8 0
      احتمالا شما مدل ماشین هارو نمیشناسی.!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
      3 0
      داش اموزائی که نمره مفت نمیونن بگیرن بیشتر از این جور نظرا میدن !!
  • رضا IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    12 0
    مدير يكي از مدارس تهران هستم بعداز 20 سال سابقه هنوز مستاجر هستم وتوانايي خريد 1 خانه 50متري درتهران راندارم
  • بدون نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    10 1
    سلام به همه عزيزان من نميگويم معلمين تعطيلي كم دارن ولي اين تعطيلات به هيچ درد انها نميخوره اخه معلمي كه در گير وام وقسط واجاره هست تعطيلي ميخواد چه كار والا امسال كه 5شنبه ها تعطيل شده ميدونيد چي به سر همون معلمي كه روي 2يا 3 ساعت اضافه كارش حساب كرده اومده حالا مدرسه ها تعطيل خرج زند گي وزندگيشون كه تعطيل نشده بخدا خانواده اونها هم حقشون مثل بقيه هست با اين امكانات كم وحقوق پايين معلمي كه با يه حقوق كارمندي هست هميشه شرمنده خانواده اش ميشه در طول ايام سال هم كه سر وكله زدن با 30 دانش اموز رمقي برا اونها نميذاره كه بخوان از لحاظ روحي برا خانواده هزينه كنن حالا مالي به كنار كمي واقع بين باشيم
  • صحرا IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    10 1
    من هم یک معلم با سابقه 22 سال هستم واقعا دید مردم نسبت به ما معلمها اگر اینه ما خیلی بد عمل کردیم و باید خیلی بیشتر از اینها کار کنیم و جایگاه خودمون را برای مردم ارتقا بدیم - در مورد حقوق هم همه میدونید خط فقر 1200000 تومان معلم غیره معلم نمیشناسه -همه زیر اونیم بجز عده ای محدود پس خواهشا به هم گیر ندیم واقعا من از کسایی که از ما کمتر میگرند سوال دارم شما اگر ارزوی حقو ما را داری پس همون هم زیادته و حقته
  • زهرا IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    13 2
    بيچاره معلمها هميشه مورد تهمتند بابا ادارات ديگه دولتي حداقل يه وامي مساعده اي ميدن ولي اموزش وپرورش خراب شده چي؟ مدرسه ها را 5شنبه تعطيل كرده هزينه اب وبرقش پايين بياد نميدونه بدبخت معلمي كه منتظر همون 50 تومن اضافه كار 5 شنبه هاش بود چي كار كنه من خودم امار گرفتم از هر 10 معلم بازنشسته 6 نفر يكسال بعد از بازنشستگي فوت كرده اند وبقيه هم با بيماري وسكته زندگي ميكنند كه همه ناشي از جنگ اعصاب زمان خدمته
  • مهديه IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    6 2
    اره معلميكه دو تا شغل داره كه من سراغ دارم برا بيمه معلم شده ولي در اصل طلا فروشه براش تعطيلات خوبه ولي اون بيچاره اي كه فقط حقوق دولت اونم كجا 700 با 500 تا 550 با 18 سال سابقه ومستاجري ودو تا بچه چي كار داره به تعطيلات كه تو خونه بشينه سوهان روح خودش وخانواده اش بشه كل سال مدرسه ها باز باشه معلمها راهم درست حقوق بدن كسي حرفي نداره تعطيل هم كه بشه شما ها دست زن وبچتون رو ميگيريد ميريد سفر معلمه حقوقي نداره كه تعطيلي بدردش بخوره به هرحال اون هم تو اين جامعه با همين مخارج زندگي ميكنه بايد شانش حفظ بشه نه اينكه هميشه در منگنه باشه
  • بدون نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    4 6
    سلام دوست عزیز خیلی از افراد در جامعه ما میباشند که از لحاظ تحصیلات با شما برابری میکنند ولی چون دست تقدیر با آنها یار نبوده در شرکتهای خصوصی با ماهی 330 هزار تومان با چندین برابر مشکلات شما دارند زندگی میکنند و در سال شاید به غیر از تعطیلات رسمی تعطیلی دیگری نداشته باشند . بروید و فقط خدا را شکر کنید . همان ماشین و یا خونه هائی را هم که دارید قسط آن را پرداخت میکنید بالاخره از یک جائی آمده .حتما انتظار داری بعد از اینکه خونه گرفتی و قسط ماشینت را هم پرداخت کردی یک میلیون هم بگذارند کف دستت.
  • مهدي IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    13 1
    باسلام بايد عرض كنم دراين كه معلمين بسيار زحمت كش هستند شكي نيست وما هم هميشه درمقابل اين قشر سرتعظيم فرود مياوريم ولي اين مشكله درآمد و مخارج كمر 90درصد ازجامعه را خم كرده وگرنه همه ميدانيم با اين درآمدهاي امروزي كه كارمند :معلم :پرستار:......دارند يك سوم ماه را هم نميشود گذراند ومسئولين بايدفكري به حال مردم بكنند
  • علی از میانه IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    5 1
    عزیزان من آنهایی که ازوضع کشورمان وسایرکشورها اطلاعات کمی دارند حتما باوردارندکه پایه واساس پیشرفت وشکوفایی یک کشور آموزش وپرورش است یعنی بدون تربیت انسانهای آگاه-باوجدان-مسئولیت پذیر ومتخصص هیچ جامعه ای آباد نمی شودوپیشرفت نمی کند پس اگر منطقی فکروقضاوت کنیم بایدبرای پیشرفت وآبادانی کشورمان سرمایه گذاری کنیم وآموزش وپژوهش رادراولویت قرار دادهیم دلیل کمی حقوق بعضی ازادارات وموسسات و...راآموزش وپرورش ندانیم بلکه سعی کنیم تمام اقشارجامعه به حق وحقوق واقعی خود برسند انشاالله..
  • محمد IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    6 1
    در بیان مطالب قضاوت درست داشته باشیم. اگر بپذیریم افراد کار امد از پایه و از مدارس رشد می کنند باید بپذیریم به اموزش و پرورش، اصولی توجه کنیم.یکی از غدغه های اصلی معلمین اامرار معیشت است و این نکته کمی نیست. مقایسه کارمند با معلم و مدرس قیاسی نادرست و نابجاست.کار معلمی تربیت است و از مدارس انسانهای فکور، خدوم؛ متخصص؛ دلسوز کشور و... تربیت می شود. و اگر مدارس خروجی خوبی نداشته باشند همه جای دستگاهها لنگ می زند. یک معلم خوب و کارامد باید علاوه بر تدریس تحقیق خوبی هم داشته باشد . کارشناس خوب در هر زمینه ای ابتدا باید معلم باشد.به یاد داشته باشیم این سخن بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را که فرمودند: راه اصلاح یک مملکت اصلاح فرهنگ ان مملکت است. بسیاری از افراد حتی یک روزحاضر به معلمی نیستد.
  • farzad IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    4 11
    از اینکه حقوق معلم ها کمه شکی نیست ولی معلم واقعی نه اینکه تمام مشکلات معلمی وحقوق قشرهای دیگه رو ملاک قرار بدیم و بعد به دانش اموز درس ندیم تا بیاد با همون معلم کلاس خصوصی بگیره.دختر من میاد خونه گریه میکنه میگه از معلم سوال میکنم جواب نمی ده میگه خودتون پیداش کنید.کمک درسی بگیرید. سی دی اموزشی بگیرید.اصلا فکر می دونید این همه کتاب ها وسی دی های کمک درسی چرا زیاد شده؟ چون درس نمی دید. فکر میکنید حق تون رو باید بقیه مردم بدن. بله درصد معلم واقعی ونون حلال خور کم شده.
    • بدون نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
      1 0
      خیلی بی انصافید واقعا
  • فرهنگی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    14 0
    آنهایی که حقوق کارگرها را بهانه می کنند با این حرف عدم پرداخت حقوق این قشر زحمت کش را طبیعی و عادی جلوه می دهند . چرا حقوق ارگان هایی مثل بیمه و تامین اجتمایی را مثال نمیزنید که اضافه کارشان از حقوق یک معلم بیشتر است . وام صد میلیونی میگیرند با کمترین سود و بازپرداخت . دریافتی یک زوج فرهنگی با فوق لیسانس و لیسانس (دو موتوره) باهم به حقوق یک دیپلمه کارمند تامین اجتماعی نمی رسه .(شاید هم عدم پرداخت حقوق کارگرها هم همین باشه ) امیدوارم همه به حقوق خودشان برسند.
  • داوری IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    19 3
    با سلام.به نظر بنده پایین ترین حقوق کارمندان مربوط به اموزش وپرورش است
  • بدون نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    3 13
    همه این آه و ناله ها یطرف! اونایی که معلم هستن و یا کارمند ادارات دولتی هستن با کلی پارتی داخل میشن . این امکانات برای مردم عادی نیست . تازه هیچ وقت قبول نکنید که درآمد دوستان کارمند همین فیش حقوقیه !
    • بدون نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
      3 1
      لطفا در مورد چیزی که نمیدونی انقدر با قاطعیت نظر نده
  • ممد IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    7 0
    خدا کند اقای وزیر این کامنت ها را بخواند. هرچند روابط عمومی فقط تعریف ها را به گوش ایشان میرساند
  • حسین IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    8 0
    معلم دریافتی اش متناسب با شان و ویژگی خاص شغل او نمی باشد معلم پس از گذراندن امتحانات استخدامی وگزینش های حراستی و یا قبولی در مراکز یا دانشگاه های تربیت معلم به استخدام رسمی دولت در آمده است و علی القاعده نباید شغلی به جز معلمی داشته باشد و تمام وقت و امکانات وی باید صرف تدریس ، آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم و در نتیجه پیشرفت این مملکت شود .معلمان خود را تعطیل نمی کنند بلکه این دولت است که با بی برنامگی و برخی تعطیلات بی دلیل و عدم برنامه ریزی برای معلمان برای جهت فراگیری آموزش ها و تحقیقات جهت تدریس به روز و بهتر مقصر می باشد.لطفا بدون داشتن اطلاعات واقعی از شغل معلمی نظر نداده و در ضمن به جز چند سازمان خاص دولتی دیگر سازمان های دولتی در طول سال آن چنان کار خاصی انجام نمی دهند.
  • z.h IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    7 0
    این حقوق بسیار پایین با وجود تحصیلات نسبا بالا در اکثر معلمین نسبت به مشاغل دیگه است!
  • دوستانه IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    7 0
    اونايي که ميگن معلمي کار راحتيه اگه راست ميگن 2ساعت ناقابل رو در خدمت دانش اموزان شريف تشريف ببرن کلاس عمرا دوام بيارن نمونش يک آقاي رييس دادگستري اومد مدرسه ما واسه بچه ها صحبت کنه سخنراني 2 ساعته اش رو با نيم ساعت اونم با توپ وتشر سرش رو هم اورد
  • محمد امین IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    11 0
    من پدرم معلم بازنشسته هست و حدود 30 سال ابتدایی درس داده و الان حقوقش حدود 500 تومنه. الان توی مغازه لبنیاتی دیگران کار میکنه و ماهی 250 بهش میدن . که کلا میشه 750 در ماه.من که الان 27 سالمه تو 6 سال اخیر یک ریال هم ازش نگرفتم . چون این 750 خرج خودش و مادرم میشه و به ما 4 تا بچه چیز زیادی نمیرسه. ولی یه چیز رو بگم که همین پولی که باهاش مارو بزرگ کرده خیلی با برکت بود چون خودم الان سال اخر تخصص دندانپزشکیم و خواهرمم شکر خدا زندگی راحتی دارن
  • مشكل اينجاست IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    2 0
    مشكل اينجاست كه در جامعه ما به قدرت جايگاه شغلي حقوق مي دهند نه به ميزان كار. به فرض يك رفتگر بايد 300 بگيره سر رفتگر500 كه دست به جارو هم نمي زنه.
  • حسین IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    5 0
    ازذرذسخن گفتن وازدردشنیدن بامردم بی دردندانی که چه دردیست فقط نام معلم باقی مانده است ودیگرهیچ شان ومنزلت ومقام معلم وهمچنین احترام به معلم ازبین رفته است
  • $$یکی مثل همه$$ IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    4 0
    ازنظرات متین بعضی معلمین عزیز میشه فهمید که واقعا چه فهم وکمالاتی دارند والبته بعضی از مخالفین هم با بی احترامیها و بعضا استدلالهای بی ربطشون میزان فهمشون واطلاعاتشون رو نشون میدن و البته غالبا اینجور آدما خاطره خوشی از معلم ومدرسه ندارن و پس توقع بیشتری ازشون نمیره! لطفا ازشون دلخور نشید.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    1 0
    آخه مرد حسابی اینو بگو اون موقع با این پول می تونستی بخری یا حقوق جهانی معلمان چند برابر ماست یا چقدر سفر خارج دارن
  • ابراهيم IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    3 0
    معلمي شغل نيست معلمي عشق است اگر براي شغلش مي خواهي كنارش بگذار اگر عشق توست پس مباركت باشد