یک ماهی از آغاز سال تحصیلی نگذشته بود که خبر آتش سوزی در دبیرستان شبانه روزی وابسته به دانشگاه چابهار اعلام شد.

زهرا تالانی:در این حادثه دو دانش آموز سوختند و سه دانش آموز دیگر دچار سوختگی شدند و برای همین به بیمارستانی در تهران منتقل شدند که بعد از چند روز خبر رسید یکی از این مصدومان هم جان خود را از دست داده است.علت حادثه آتش گرفتن پریزهای برق اعلام شد.
اما وزیر آموزش و پرورش درباره این حادثه اعلام کرد که ما این مدرسه را به عنوان یک مدرسه غیر دولتی و همانند سایر مدارس مشابه می شناسیم و مجوز این مدرسه متعلق به دانشگاه دریانوردی و زیر نظر آنهاست و مربوط به آموزش و پرورش نیست.
این اتفاقها سبب شد تا کمیسیون آموزش و پرورش وارد عمل شود و نورالله حیدری دستننایی به منظور روشن شدن ابعاد مختلف حادثه آتش سوزی چابهار سفری دو روزه به این شهرستان داشته باشد.
در همین باره وی به خبرآنلاین می گوید:فعلا نمی توانم گزارش کاملی از این حادثه بگویم اما بررسی ها نشان می دهد که منشاء آتش سوزی کاملا مشکوک است و برای اینکه ابعاد قضیه مشخص شود از نیروی انتظامی خواستیم تا این قضیه را بررسی کند.
وی با بیان اینکه گزارشی که در اختیار کمیسیون قرار داده، تنها یک گزارش اولیه بوده است، می افزاید:اگر چه علت حادثه آتش سوزی چابهار، ایجاد جرقه به دلیل اتصال دو رشته سیم عنوان شد اما واقعیت این است که علت اصلی وحقیقی وقوع این حادثه هنوز برای ما مشخص نیست و از آنجا که مهم‌ترین بخش این حادثه هنوز برای ما ناشناخته مانده است به کمیسیون پیشنهاد دادم که از نیروی انتظامی درخواست کنیم یک گروه فنی برای بررسی کار‌شناسی به محل حادثه اعزام کند.
حیدری با بیان اینکه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با این پیشنهاد و درخواست از نیروی انتظامی برای بررسی علت بروز این حادثه موافقت کرده است ادامه می دهد اما هنوزنیروی انتظامی موافقت خود را در این زمینه اعلام نکرده است و تا آن زمان نمی‌توانیم به علت واقعی بروز این حادثه پی ببریم .
وی می گوید: وزارت آموزش و پرورش در حد دلجویی با این خانواده‌ها وارد گفتگو شده و اعلام آمادگی کرده است که مطابق نظر دستگاه‌های قضایی و در صورتی که قانون مکلف کند غرامتی را که تعیین خواهد شد به آن‌ها بپردازد.
23245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =