مخالفت احمد توکلی با طرح بهبود فضای کسب و کار که از روز گذشته آغاز شده است، امروز هم به مباحثه​ای میان او و رئیس مجلس منجر شد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز پژوهش​ها بر این باور است که بخش​هایی از این طرح، بخش خصوصی را حاکم بر سرنوشت اقتصادی کشور می​کند که به مصلحت نیست. او امروز هم اصلاح دوباره متن این طرح پس از تصویبش در کمیسیون اصل 44 را غیرقانونی خواند و در تذکری گفت که کمیسیون نمی​توانسته پس از ارائه این طرح به صحن علنی بار دیگر آن را اصلاح کند.
اما رئیس مجلس با استناد به آیین​نامه داخلی مجلس معتقد بود که کار کمیسیون غیرقانونی نیست و اصلاح ویرایشی در این مرحله نیز میسر است. با این وجود توکلی قانع نشد و همچنان با صدای بلند خواستار توجه به تذکرش بود که لاریجانی در واکنش به آن گفت: بر اساس آیین​نامه داخلی مجلس، برداشت رئیس مجلس از قانون و آیین​نامه ملاک است. شما هر وقت رئیس مجلس شدید جلوی این کار را بگیرید!
توکلی که از اصلاح این امر در قالب تذکر ناامید شده بود در نطق مخالف با بخشی از طرح بهبود فضای کسب و کار، اظهار داشت: همچنان هم معتقدم که این کار رئیس مجلس غیرقانونی است. وی سپس خطاب به لاریجانی ادامه داد: اصلاحیه خارج از زمان قانونی کمیسیون، ویرایشی نبوده و تدوین بوده است، لجاجت نکنید!
رئیس مجلس هم در پاسخ به وی گفت: من نمی دانم شما چه اصراری به استفاده از این الفاظ دارید؟ می​گویید رفتار من غیرقانونی است و لجاجت محسوب می​شود! غیرقانونی بودن رفتار رئیس مجلس را چه کسی تشخیص می​دهد؟ این چه حرفی است که می​زنید؟ آقای توکلی شما چند روز پیش هم آنقدر سر و صدا کردید که اصلا نمی​شد صدای آقای کامران را شنید. شما هم مثل بقیه، یک نماینده هستید و باید به آیین​نامه مجلس احترام بگذارید.
توکلی که می​گفت رئیس مجلس نباید سخنان وی را قطع می کرد با این پاسخ لاریجانی مواجه شد که می​گفت: حرفتان را قطع می​کنم چون حرف غیرقانونی می​زنید. حالا اگر برای حذف ماده مذکور در این طرح حرفی دارید، بفرمایید.
اما توکلی گفت: عرضی ندارم.
دقایقی بعد، زمانی که نمایندگان مشغول بررسی ماده دیگری از این طرح بودند، لاریجانی خطاب به توکلی گفت: شما تذکری ندارید؟ دلمان برای تذکرات شما تنگ شده! درست است که ما با هم بحث های طلبگی داریم اما دوست هم هستیم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =