رئیس مرکز پژوهشها با گذشت دو هفته از آغاز بررسی طرح بهبود محیط کسب و کار که پیش نویس آن را اتاق ایران نوشته بود؛ خواستار مسکوت گذاردن آن برای دو ماه و اصلاحش شد.

به گزارش خبرآنلاین، احمد توکلی نماینده تهران از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در خصوص تفقد به تجار و بازرگانان اشاره کرد که کثیری از آنها میل به تحکم به بازار و احتکار دارند. به گفته وی، بر این اساس هم باید برای تولید کنندگان و تجار تسهیلات قائل شد و هم مراقب بود که حقوق ویژهای برای آنها در اداره حکومت داده نشود.
وی با اشاره به اینکه در بندی از قانون برنامه پنجم به اتاق بازرگانی حق رای داده شد که سرنوشتش به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار گردید، یادآور شد: پس از آن رهبری در نامه ای به مجمع اعلام کردند که نباید ذی نفعان حق رای داشته باشند و این موضوع در قانون برنامه چهارم حذف شد. بنده هم از ابتدا مخالف این موضوع بودم.
توکلی که می گفت طرح بهبود مستمر محیط کسب و کار با اشکالات زیادی نوشته شده است، ادامه داد: ما سندیکا ایسم نداریم اما در این طرح برای امنیت کارفرمایان قانون تصویب شده است. این کار به منافع بلند مدت کشور لطمه می زند و مخالف مصالح نظام و مجلس است. نباید حق تعیین سرنوشت اقتصاد کشور را به بخش خصوصی داد.
وی با اشاره به اینکه 11 ماده از این طرح هنوز بررسی نشده است، خواستار اصلاح دوباره این مفاد در کمیسیون مربوطه ظرف دوماه آینده شد و افزود: پس از این مدت دوباره می توان این طرح را به مجلس آورد و خطر حاکمیت ثروتمندان را بر کشور، از میان برد.
رئیس مرکز پژوهش ها ادامه داد: روزی می رسد که ما انقلاب گران و نسلهای انقلابی دیگر زنده نیستیم و ممکن است حاکمان بدی در راس باشند، نباید برای چنین روزهایی صاحبان سرمایه را بر مردم مقدر کنیم و شری را برای نظام ایجاد کنیم.
با وجود این توضیحات توکلی، نمایندگان به درخواست و ی رای ندادند و بررسی طرح بهبود مستمر محیط کسب و کار در جلسه علنی ادامه یافت.
/2931

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    14 9
    بخش خصوصی ایران توان مسئولیت پذیری ندارد. آنچه که به عنوان بخش خصوصی در ایران مد شده در واقع اشخاصی هستند که یک آورده اندکی می آورند و یک تسهیلات بانکی زیادی هم می خواهند بگیرند و هر روز از همه چیز می نالند و به همه بد و بیراه می گویند و دم از بی پولی و وضع خراب می زنند و شرکتشان هم خیلی جالب است که سودی نشان نمی دهد! ولی وضع خود این مدیران هر روز بهتر از دیروز می شود و کلی مال و منال به اسم زن و بچه در خارج از ایران می خرند .
  • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    6 12
    مردم ایران به این نتیجه رسیده اند که بخش خصوصی فقط به فکر جیب خودش است-بخش دولتی با نظارت مردم وعدالت واقعی می تواند اوضاع اقتصادی کشور را بهبود بخشد.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    5 8
    شرکتهای خصوصی تا سهامی عام نشوند برای ما فایده ایی ندارند؟ اینطوری برای یه عده خاص اند که هر کار بکنند به اسم خصوصی.
  • بدون نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    5 0
    شرکت های خصوصی باید پیشرو باشد نه دنباله رو و جیره خوار دولتی ها.
  • بدون نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    8 0
    دولتی یا خصوصی تا شفاف و واضح کار نکنند فایده ندارد.
  • نامجو IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
    3 0
    مثل این که خبر ندارید همین بحران که اقتصاد دنیا راویران یک علتش این بود که اقتصاد ولنگار و ازاد و دولتها هیچ نظارتی داشتند وبه این وضع دلال بازی افتادندو دارند سقوط می کنند دولت باید همیشه نظارت داشته باشد نه این که کار اقتصادی انجام بدهد.