رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:اگر انگلیس به رفتار‌هایش ادامه دهد این گام پایانی نخواهد بود.

 
علاءالدين بروجردي در حاشيه جلسه علني مجلس در جمع خبر‌نگاران در پاسخ به پرسشي درباره اينكه علاوه بر انگليس، فرانسه هم در تحريم بانك مركزي نقش داشته است آيا مجلس قصد کاهش روابط با فرانسه را دارد يا نه؟، گفت: موضوع انگليس تنها به تحريم بانك مركزي مرتبط نمي‌شود و آنان در بيش از 3 دهه گذشته اقدامات منفي زيادي را عليه ملت ايران انجام دادند كه تحريم بانك مركزي يكي از حلقه‌هاي آن است.
وي با اشاره به اقدامات سفارت انگليس در حوادث بعد از انتخابات سال 88 ايران اظهار داشت: انگليسي‌ها به خاطر مي‌آورند كه در فتنه 88 فعال بودند و سفارت آنها حضور تخريبي در آشوب‌ها داشت. آنان همه ظرفيت تلويزيون خود را به كار گرفتند و دوستانشان را در منطقه حمايت كردند. بنابراين مواضع آنان پيوسته، منفي بوده است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با بيان اينكه انگليسي‌ها اقدامات عملي در صدور قطعنامه عليه كشورمان داشته‌اند و در اين عرصه پيشتاز بوده‌اند، تصريح كرد: آنها آقاي تاجيك را به بهانه واهي نگهداشته‌اند و سخن از تحويل وي به آمريكا مي‌زنند. تاجيك سفير سابق ايران در اردن است كه به اتهام‌هاي واهي در انگليس تحت نظر است.
بروجردي با اشاره به تصميم مجلس براي كاهش رابطه با انگليس به سطح كار‌دار، گفت: اگر انگليسي‌ها به اين بازي ادامه دهند ما تصميمات جديد‌‌تري هم خواهيم گرفت و اين گام پاياني نخواهد بود. چراكه ما همان مجلسي هستيم كه در دوره قبل توقف اجراي پروتكل الحاقي را تصويب کرد و اين امر راه را براي پيشرفت‌هاي هسته‌اي كشور فراهم نمود.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: ما شرايط را رصد مي‌كنيم و همه كشور‌ها را در يك سبد قرار نمي‌دهيم.
به عقيده وي اقدام امروز مجلس در كاهش روابط با انگليس به سطح كاردار، تو‌دهني ملت ايران به اين كشور به دليل دشمني‌هايش با ملت ايران است.
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    19 2
    تو دهنی به اختلاس کنندگان چی؟
  • ح چ IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    4 15
    امیدوارم روابط ایران با انگلیس قطع شود انگلیسی که برای ما BBc راه انداخته و دشمنیش روشن است در جدایی سیستان و هرات ، قتل قائم مقام فراهانی و قتل امیر کبیر و جدایی بحرین از ایران وجودش دیده میشود پیداست کافیست چشمانمان را به تاریخ کشورمان باز کنیم این کشور نابودی اسلام را میخواهد
  • بدون نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    5 15
    تو دهنی برای دوست داران غرب
  • ایران IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    4 11
    مرگ بر انگلیس درود بر ایرانیان و نمایندگان مجلس چرا زودتر اینکار رو نکردند؟ بخدا اینقدر که انگلیس به ایران خیانت کرده آمریکا نکرده ، نمونه اش قراداد های ننگین و آخریش هم جدا کردن بحرین از ایران و...
  • بدون نام IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    13 0
    اخر نفهمیدیم اقای بروجردی در اختلاس دست داشته یا نه تابعد تو دهنی به انگلیس بزند.
  • بدون نام IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    5 0
    دشمن . همیشه هست . حال با این رفتار چی عاید کشور میشود . خدایا شر اجانب به خودشان و کسانی که خواهان ان هستند برگردان.
  • بدون نام IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    0 4
    رفتار کفتار پیر انگلیس برکسی پوشیده نیست ولی کسی که وجهه خوبی داشته باشد بکه خیلی عالیه ولی این آقا که خودشو نوه محوم آیت ا...الطمی بروجردی معرفی میکنه .