۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۷

یک فیلم سینمایی براساس سریال «دکتر هو» که تاکنون 783 قسمت آن پخش شده به کارگردانی دیوید ییتس ساخته می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، ییتس که چهار اقتباس سینمایی اخیر «هری پاتر» را کارگردانی کرده با همکاری شبکه بی‌بی‌سی این سریال علمی تخیلی را به صورت فیلم سینمایی درمی‌آورد.
 
این کارگردان گفت: «در حال حاضر به دنبال فیلمنامه‌نویس مناسب هستیم. دو سه سالی طول می‌کشد تا فیلمنامه مناسبی بنویسیم. رساندن داستان «دکتر هو» از قاب کوچک به قاب بزرگ نیازمند تغییرات عمده‌ای است.»
 
مجموعه «دکتر هو» ماجرای یک موجود غیرزمینی بسیار باهوش است که در هیبت یک انسان در زمان و مکان پس و پیش می‌رود و موجودات شرور را نابود و تهدیدهای آن‌ها را خنثی می‌کند. گروهی انسان او را در این ماجراها همراهی می‌کنند.
 
ییتس دراین مورد گفت: «مسئله زمان ایده بسیار قدرتمندی است چون اجازه می‌دهد در هر مکان و زمانی داستان را روایت کنی.»
 
این سریال در فاصله سال‌های 1963 تا 1989 پخش شد و پس از آن دوباره با فیلمنامه‌های راسل تی. دیویس و پس از او استیون مفات (فیلمنامه‌نویس: «ماجراهای تن تن») از سال 2005 به تلویزیون بازگشت.
 
بازیگر نقش دکتر هو در فصل جدید سریال مت اسمیت است. او یازدهمین بازیگری است که در جلد این شخصیت فرو رفته. سریال «دکتر هو» یکی از موفق‌ترین و پربیننده‌ترین سریال‌های بریتانیا است.
 
ییتس تصریح کرد اقتباس سینمایی سروشکل سریال را نخواهد داشت و رویکردی کاملا تازه به مواد داستانی مجموعه دارد. «راسل تی. دیویس و پس از او استیون مفات تغییرات خود را انجام دادند که خیلی عالی بود، اما ما باید ایده‌های آنها را کنار بگذاریم و از نقطه صفر شروع کنیم.»
 
این کارگردان افزود: «ما یک حس بریتانیایی در فیلمنامه می‌خواهیم، اما همانطور که استیو کلاوز در نوشتن «هری پاتر»ها موفق شد روح اثر را حفظ کند ممکن است برای این فیلم هم دنبال فیلمنامه‌نویسی در خارج از بریتانیا بگردیم.»
 
تاکنون دو فیلم سینمایی براساس ماجراهای «دکتر هو» ساخته شده؛ «دکتر هو و دالکس» (1965) و «دکتر هو: حمله دالکس به زمین در سال 2150 پس از میلاد» (1966)، در هر دو فیلم پیتر کاشینگ نقش اصلی را بازی می‌کرد.
 
بی‌بی‌سی چندین بار تلاش کرده فیلم سینمایی «دکتر هو» را بسازدع اما موفق نشده و تنها یک بار در سال 1996 موفق شد فیلم تلویزیونی با محوریت دکتر هو بسازد.
 
ییتس جدا از کارگردانی «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و دو قسمت «هری پاتر و یادگاران مرگ» چندین قسمت از سریال‌های بی‌بی‌سی از جمله «آنطور که اکنون زندگی می‌کنیم» و «وضعیت بازی» را کارگردانی کرده بود.
 
ورایتی / 14 نوامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =