۰ نفر
۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹

سریال کوتاه «تالار گرگ» بر اساس رمانی تحسین‌شده و پرفروش به همین نام نوشته هیلاری منتل ساخته می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، این سریال داستانی ماجرای به قدرت رسیدن تامس کراموِل در دربار هنری هشتم است.

رمان «تالار گرگ» سال 2009 برنده جایزه بوکر شد. سریال کوتاه را شبکه اچ‌بی‌او با همکاری بی‌بی‌سی در چهار قسمت تهیه می‌کند و کار تولید برعهده دو گروه «کامپنی پیکچرز» و «پلی‌گراوند انترتینمنت» زیر نظر کالین کالندر است.

«کامپنی پیکچرز» پیشتر سریال‌های موفق بریتانیایی «Skins» و «پارک منسفیلد» را عرضه کرده بود.
 
فیلمنامه را پیتر استراگان می‌نویسد که اخیرا اقتباس از رمان «تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس» نوشته جان لوکاره را انجام داد، فیلم جاسوسی که منتقدان حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌اند.
 
کتاب ماجرای به قدرت رسیدن و سقوط تامس کرامول، پسر یک آهنگر است که در قرن شانزدهم در انگلستان به یکی از بانفوذترین و قدرتمندترین چهره‌های دربار هنری هشتم بدل ‌شد. او برنامه جدایی هنری هشتم از کاترین آراگون را ریخت و اجرا کرد و بعد هم شرایط ازدواج او با آن بویل را مهیا کرد.
 
فعلا اعلام نشده سریال تنها ماجراهای روایت شده در «تالار گرگ» را به تصویر می‌کشد یا اینکه از کتاب‌های تاریخی هم استفاده می‌کند. این درحالی است که منتل چند روز پیش اعلام کرد «تالار گرگ» به یک سه‌گانه بدل می‌شود. منتل علاوه بر داستان‌نویسی، مورخ نیز هست.
 
جلد دوم این سه‌گانه «برافراشتن جسدها» نام دارد و قرار است مه آینده منتشر شود. داستان جلد دوم روی زندگی و احوال کرامول در دوران سقوط آن بویلن تمرکز دارد، سقوطی که تنها در سه هفته رخ داد و به گفته منتل خواننده را منقلب می‌کند.
 
جلد سوم هم «آینه و نور» نام دارد و آخرین روزهای زندگی کرامول و اعدام او را روایت می‌کند.
 
هالیوود ریپورتر / 18 نوامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =