۰ نفر
۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱

بر اساس اعلام سیمنتک، آلودگی ناشی از ویروس دیوکیو در ایران دیده شده است.

ویروس جدید دیوکیو (Duqu) که از آن به «فرزند استاکس‌نت» هم یاد می‌شود اخیرا توسط شرکت سیمنتک شناسایی شده است. بر اساس اعلام محققان این شرکت، «هدف دیوکیو جمع آوری اطلاعات محرمانه از سازندگان سیستم های کنترل صنعتی است تا هکرها بتوانند با استفاده از این اطلاعات در آینده حمله هایی مشابه حمله استاکس‌نت ترتیب دهند. طراحان این ویروس به دنبال اطلاعاتی مانند اسناد مربوط به طراحی این سیستم ها هستند تا بتوانند در آینده سیستم کنترل کارخانه ها و تاسیسات را مورد حمله قرار دهند.» [فرزند استاکس‌نت شناسایی شد]
 
بر اساس اعلام شرکت سیمنتک، در حال حاضر آلودگی ناشی از ویروس دیوکیو در کشورهای ایران، فرانسه، انگلیس، سوئیس، اوکراین، مجارستان، استرالیا، اندونزی، سودان و هند دیده شده است. پس از شناسایی ویروس دیوکیو و نحوه نفوذ آن به سیستم عامل ویندوز، شرکت مایکروسافت فایل رفع عیب موقت ارائه داده است تا مسیر رخنه این ویروس به ویندوز را ببندد. مایکروسافت قول داده است به زودی فایل به روزرسانی ویندوز جهت انسداد کامل مسیر رخنه ویروس دیوکیو را ارائه کند.
 
این ویروس امکان رخنه به ویندوزهای XP، Vista، 7 و ویندوز سرور 2008 را دارد. مایکروسافت سطح خطر این ویروس را «شدید» طبقه بندی کرده است.
 
 
 
به گفته یکی از کارشناسان سیمنتک، ویروس دیوکیو از طریق فایل Word ارسال شده از طریق ایمیل منتقل می شود. با باز کردن فایل Word پیوستی به ایمیل، کامپیوتر آلوده می شود و هکر می تواند کنترل سیستم را به دست گرفته و وارد شبکه سازمانی شود.
 
این ویروس همچنین می تواند خود را تکثیر کند و وارد کامپیوترهای دیگر نیز شود. عمر این ویروس 36 روز است و بعد از این مدت خود را از بین می برد.
 
همه چیز در مورد دیوکیو از یک ماه پیش آغاز شد؛ زمانی که محققانی در سیمنتک متوجه ویروسی شدند که کدهای آن شباهت بسیاری به ویرویس استاکس‌نت دارد. آن ها اعلام کردند «متوجه شده اند برنامه جدیدی توسط برنامه نویسان استاکس‌نت یا برنامه نویسانی که به سورس کدهای ویروس استاکس نت دسترسی داشته اند نوشته شده است.» استاکس‌نت که سال گذشته ده ها هزار کامپیوتر را در بیش از 155 کشور آلوده کرده بود، زمانی مورد توجه بسیار قرار گرفت که کارشناسان حوزه امنیت اینترنت اعلام کردند، این ویروس به عنوان پروژه ای امریکایی-اسرائیلی با هدف جمع آوری اطلاعات از کامپیوترهای زیمنس تجهیزات هسته ای نطنز در ایران طراحی شده است.
 
برای دانلود فایل رفع عیب موقت مایکروسافت، به این صفحه مراجعه کنید. 

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    5 5
    ایا واقعا با نصب این فایل مشکل حل میشه؟ مایرکوسافت کی آپ دیتش رو معرفی میکنه؟
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 1
    من فایل رو دانلود و نصب کردم. البته گفتید موقتیه این راه حل.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    3 2
    قابل توجه دوستان ارتش سایبری!!
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 2
    کسایی که با کامپیوترای صنعتی سروکار دارن حواسشون باشه در غیر این صورت نگرانی نداره