شرکت مایکروسافت یک به روزسانی موقت برای رفع رخنه امنیتی منتشر کرده که ویروس کامپیوتری Duqu از آن برای نفوذ به زیرساخت‌ها و سرقت اطلاعات صنعتی استفاده می‌کند.

به گزارش تلگراف، این ویروس که عملکرد آن شبیه به ویروس استاکسنت است از رخنه امنیتی در کدهای موتور ترجمه قلم‌های TrueType برای نفوذ به کامپیوترها استفاده می‌کند.[فرزند استاکس نت شناسایی شد]

 

مایکروسافت می‌گوید افرادی که Duqu را طراحی کرده‌اند بعد از آلوده کردن سیستم‌ها قادر به نصب برنامه، مشاهده، تغییر و پاک کردن داده‌ها و همچنین ایجاد حساب‌های کاربری جدید هستند.

 

این شرکت همچنین اعلام کرده که اطلاعات بدست آمده از عملکرد این ویروس را با شرکت‌های امنیتی به اشتراک گذاشته‌است و به کاربران توصیه کرده که نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس خود را به روزسانی کنند.

 

شرکت امنیت سایبر سیمانتک اعلام کرده که هدف این ویروس جمع‌آوری اطلاعات حساس از سیستم‌های کنترل صنعتی است.

 

لابراتوار رمزنگاری و امنیت سیستم در دانشگاه بوداپست اعلام کرده این ویروس توسط یک فایل آلوده مایکروسافت وورد منتشر می‌شود.

 

شباهت‌های ساختاری و عملکردی Duqu به استاکسنت باعث شده بسیاری از متخصصان امنیت سایبر سازنده این ویروس جدید را آمریکا و اسرائیل معرفی کنند.

 

گفتنی‌است ویروس استاکسنت با عملکردی مشابه سال گذشته توسط شرکت‌های امنیتی کشف شد. اکثر متخصصان امنیت سایبر معتقدند این ویروس توسط کشورهای غربی برای ایجاد اخلال در نیروگاه هسته‌ای بوشهر منتشر شده‌است.

 

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =