مروری بر حوادث عصر پنجشنبه 12 آبان 1390

جزئیات گروگانگیری 300 میلیونی در تهران

خبرگزاری مهر نوشت: رویای پولدار شدن 3 مرد تبهکار که با گروگان گیری پسر11 ساله قصد اخاذی 300 میلیونی را داشتند با دستگیری آنها بر باد رفت. روز دوشنبه مردی هراسان با مراجعه به پلیس آگاهی تهران بزرگ از ربوده شدن پسر 11 ساله اش خبر داد. او به ماموران گفت امروز صبح محمد برای رفتن به مدرسه از خانه خارج شد تا اینکه ساعتی پیش فرد ناشناسی با من تماس گرفت و ادعا کرد محمد را ربوده است. او برای آزادی پسرم درخواست 300 میلیون تومان پول نقد کرده است. مرد آدم ربا همچنین تهدید کرده اگر موضوع را به پلیس اطلاع دهم، پسرم را می کشد.
پس از این شکایت و با توجه به حساسیت ماجرا رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. ماموران پس از آموزش های لازم به خانواده محمد از آنها خواستند به بهانه پرداخت پول با آدم ربایان قرار بگذارند. از سوی دیگر ردیابی های پلیسی نشان داد آدم ربایان گروگان خود را به یکی از شهرهای شمالی کشور برده اند. در ادامه پس از چندین تماس کاراگاهان دریافتند آدم ربایان همراه گروگان در حال بازگشت به سمت تهران هستند. با افشای این موضوع و ردیابی های ویژه پلیسی ماموران خودرو متهمان را در اتوبان کرج- تهران شناسایی کرده و با دستگیری سه مرد کودک ربا، پسر 11 ساله آزاد و تحویل خانواده اش شد. با انتقال متهمان به اداره آگاهی مشخص شد طراح اصلی این گروگان گیری چندی قبل در مغازه پدر محمد مشغول به کار بوده که با اطلاع از وضع مالی شاکی و مسیر تردد پسر او نقشه این گروگان گیری را طراحی و با کمک 2 همدستش اجرا کرده بود. هم اکنون تحقیقات از متهم در اداره آگاهی ادامه دارد.

 

  

دختری که حلقه دار را به گردن خواستگارش انداخت!

خبرگزاری مهر نوشت: خواستگار قاتل که سه نفر از اعضای خانواده دختر محبوبش را به قتل رسانده بود صبح امروز در ملا عام به دار مجازات آویخته شد. کمتر از 50 روز پیش بود که وقوع سه فقره قتل توسط یک مرد جوان در شهرستان نورآباد موجی از نفرت عمومی را به دنبال داشت. ماجرا از این قرار بود که متهم به دلیل شنیدن جواب نه از خانواده دختر محبوبش در اقدامی فجیع با حضور در منزل دختر اقدام به تیراندازی به خانواده اش کرد که متاسفانه در این حادثه دلخراش یک دختر، مادر و پسر خانواده کشته شدند. پس از آن نیروی انتظامی با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در کمتر از 48 ساعت قاتل را که از محل متواری شده بود، دستگیر کردند. در نهایت پس از گذشت 48 روز مراحل قضایی پرونده خواستگار قاتل به اتمام رسید و مطابق حکم دستگاه قضایی اجرای حکم اعدام در ملا عام صورت گرفت.
بنابر این گزارش صبح امروز پنج شنبه راس ساعت 6 و 55 دقیقه متهم در محل میدان امام شهر نورآباد به دار مجازات آویخته شد. مراسم اعدام مرد جوان توسط دختر محبوبش انجام شد به طوریکه دختر جوان که داغدار سه عضو خانواده خود بود اقدام به انداختن حلقه دار بر گردن خواستگارش کرد و مانع را نیز از زیر پای وی انداخت تا به مجازات عملش برسد.
فرماندار شهرستان دلفان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: حادثه قتل سه عضو یک خانواده توسط خواستگار دختر، 48 روز پیش در شهرستان دلفان رخ داد. نصیری پور با اشاره به جریحه دار شدن افکار عمومی از حادثه رخ داده، عنوان کرد: در این راستا کار رسیدگی به این پرونده به سرعت توسط دستگاه قضایی انجام و حکم اعدام به تایید دیوان عالی کشور رسید. در نهایت صبح امروز با حضور مردم و مسئولان شهرستان دلفان حکم اعدام قاتل در میدان امام این شهر اجرا شد.
بنابر این گزارش حوالی ساعت 20 و 30 دقیقه شب 21 مهرماه سالجاری مردی که خواستگار دختر یکی از خانواده های نورآبادی بود به دلیل شنیدن جواب رد به منزل این فرد مراجعه و کل خانواده را به گلوله بست که این امر موجب کشته شدن دختر، مادر و پسر خانواده و همچنین زخمی شدن یکی دیگر از اعضای خانواده شد.

 

هیئت قضایی جدیدی "عقرب سیاه" را محاکمه می‌کند

فارس نوشت: آخرین قاضی پرونده "عقرب سیاه" گفت: قطعا یک هیئت قضایی جدیدی متهم را محاکمه خواهند کرد.
ولی‌الله حسینی آخرین قاضی رسیدگی کننده به پرونده "عقرب سیاه" درباره نقض حکم تبرئه متهم و رسیدگی مجدد به این پرونده اظهار داشت: اگر پرونده به دفتر دادگاه رسیده باشد قاعدتا باید برای حدود 2 ماه آینده وقت رسیدگی تعیین شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا همان هیئت قضایی قبلی به این پرونده رسیدگی می‌کنند یا خیر گفت: اینگونه نیست و قطعا هیئت قضایی جدیدی به این پرونده رسیدگی خواهند کرد.
حسینی ادامه داد: من هم از مجموعه کیفری استان تهران به امور بین‌الملل محاکمه قوه‌قضاییه رفته‌ام و قاضی پرونده نیز شخص دیگری خواهد بود.
گفتنی است روز گذشته دیوان عالی کشور، حکم صادره از شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران مبنی بر تبرئه فردی معروف به "عقرب سیاه" که متهم به آزار و اذیت تعدادی زن و دختر جوان بود را به خاطر وجود نواقص 9 گانه، نقض کرد و برای رسیدگی مجدد به همین شعبه ارجاع داد.

 

 

دانشجوی یکی از خوابگاه های ایرانشهر بر اثر برق گرفتگی جان باخت

خبرگزاری مهر نوشت: رئیس دانشکده پرستاری و مامایی ایرانشهر گفت: یکی از دانشجویان ساکن در خوابگاهی در ایرانشهر بر اثر برق گرفتگی توسط کولر آبی جان باخت. محمدعلی رضایی اظهار داشت: محمد جفاله دانشجوی 22 ساله ترم سه رشته پرستاری در این دانشکده بود که شب گذشته بر اثر برق گرفتگی توسط کولر آبی درگذشت.
وی گفت: تمام وسائل برقی خوابگاه همزمان با شروع سال تحصیلی کنترل و از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل شده است و بروز هرگونه مشکل در عملکرد این دستگاه ها قبل از موعد کنترل بعدی باید توسط دانشجویان ساکن در خوابگاه به سرپرستی گزارش شود. وی افزود: بی احتیاطی دانشجو در تماس با وسیله برقی به هنگام روشن بودن، موجب بروز این حادثه شده است.
عزیزالله امیریان رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء (ع) ایرانشهر نیز در این زمینه بیان داشت: مرحوم محمد جفاله پس از انتقال توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی به این بیمارستان، به مدت 45 دقیقه مورد احیاء قلبی - ریوی قرار گرفت که متاسفانه موفقیت آمیز نبود.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    14 3
    تو ایران 10 تا ((نورآباد))داریم!! لااقل بگین از کدوم استان بوده!
    • mt IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
      3 0
      استان لرستانه، چون گفته فرماندار دلفان.... دلفان هم مال لرستانه
  • بدون نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    2 0
    داره میگه دلفان بفهم دیگه
  • بدون نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 41
    دختره پرو جواب رد که داده همون موقع کشته دیگه طناب واسه چی انداخته این یعنی قتل جسم وروح ولی چون پسره عاشقش بوده احتمالا خوشش اومده که دختره داره طناب به گردنش میاندازه احتمالا تو پوست خودش نمیگنجیده
    • بدون نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
      11 0
      چرا پرو؟؟؟؟؟؟؟؟ پسره 3 تا عضو خانواده دختره رو کشته اون پرو به حساب نمیاد؟ این چه عشقیهههههههه؟ عشقی که آسیب بزنه، عشقی که صدمه بزنه به طرفش و دل طرفش رو خون کنه از نظر شما عشقه؟؟؟ من بودم از این بدتر مجازاتش میکردم..
  • بدون نام US ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    6 0
    چطور این عقرب سیاه هنوز اعدام نشده؟؟!! باید به چند نفر دیگر تجاوز میکرد تا حکم اعدام بگیرد؟؟