محمود احمدی​نژاد بالحنی آرام و ملایم در مقابل مجلس ادای احترام کرد و در نطقی که با کلی گویی درباره مدیریت جهانی و برشماری پیشرفت​های کشور آغاز شد، به دفاع از وزیرش پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس​جمهور دفاعش از وزیر اقتصاد در جلسه استیضاح عصر امروز را با قرائت دعای ظهور امام زمان و تبریک ماه ذی حجه و تشکر از مجلس آغاز کرد و گفت: استیضاح حق نمایندگان مجلس است و دولت به همه حقوق مجلس از جمله این موضوع احترام می​گذارد.
وی در ادامه به شرایط کشور و شرایط جهانی اشاره کرد و افزود: برخلاف تصور شش ماه قبل، امروز تحولات رنگ و بوی دیگی گرفته است. در تمامی دنیا یک بیداری در حال وقوع است و نارضایتی عمومی از وضع موجود در تمامی دنیا بوجود آمده و فریاد عدالت و کرامت خواهی و تغییر مدیریت جهانی در تمامی دنیا شنیده می​شود. اینها فریاد ملت ایران قبل از انقلاب اسلامی بود. در شرایطی که دنیا به دنبال نظم جدیدی است، نوبت هنر نمایی ملت ایران است.
گزیده سخنان وی را در ادامه بخوانید:
·         ما باید الگوی اقتصاد و زمامداری عادل، مردم داری و مردم سالاری را به دنیا ارائه دهیم. تنها ملتی که می تواند به این نیاز تاریخی پاسخ دهد، ملت ایران است. درنقطه مقابل مستکبران جهانی هستند که همه نارضایتی​ها و فعالیت​ها علیه انها است و یم​خواهند با شعارهای جدید تحولات را مدیریت کرده و بر جریان بیداری ملت​هخا سوار شوند. آنها می​خواهند یک دوره سیاه دیگر را برای بشر رقم بزنند.
·         به رئیس یکی از دولت​های عربی گفتم که حوادث موجود با حوادث اوائل قرن بیستم شباهت هایی دارد که دنیاری استعماری غرب از اختلافات درون منطقه استفاده کرد و حکومت عثمانی فروپاشید. امروز هم آنها دنبال استفاده از فرصت ها هستند و به برخی وعده پست و مقام می دهند و می​خواهند نظم نوین جهانی را مدیریت کنند. اگر انها بتوانند رژیم صهیونیستی را از فقدان مشروعیت نجات داده و تثبیتش کنند، دوباره برای یک دوره طولانی بر ما مسلط می​شوند. آنها مانع اصلی در برابر خودشان را ایران می​دانند.
·         امروز ملت ایران و جمهوری اسلامی در برابر آنها ایستاده و طراحی​های آنها را خنثی می​کند. انها برای زمین​گیر کردن ما طراحی​های جدیدی دارند. طراحی​های جدیدی را دارند پخت و پز می​کنند با سه محور «حقوق بشر»، «برنامه هسته​ای ایران» و «سناریو اخیر علیه ایران».امروز هر تروری در جهان می​شود و هر غارت اقتصادی به گردن آنهاست که ما را متهم به نقض حقوق بشر می​کنند و به دنبال فشار علیه ما هستند و به زودی انرژی زیادی را روی این مساله می​گذارند. انها با تحمیل به آژانس و برخی کاغذهایی که درست کرده​اند می​خواهند به ما فشار بیاورند. سازمان سیا قورباغه را به جای خرگوش قالب می کند! برای آنها لپ تاب سازی و کاغذ سازی که کاری ندارد! سناروی اخیر هم دروغ بزرگ اوباما است که می خواهد به ملت ما اتهام تروریستی بزند. در حایلکه بیش از 40 نفر از نمایندگان و دیگر مسئولان دولتی ما قربانی ترور هستند. ما 16 هزار نفر قربانی ترور داریم که در هیچ کجای جهان چنین آماری نیست.
·         امروز روز وحدت و همدلی است و باید برای مقابله با تلاش​های مستکبران با یکدیگر اتحاد بیشتری داشته باشیم.
·         در سال​های پس از انقلاب کارهای بزرگی شده که از آن قدردانی کرده ایم. در این 7-6 سال هم ما اقدامات بزرگی کرده​ایم. از جمله اینکه ایران هسته​ای شد. در نانو و بیوتکنولوژی پیشرفت کرده​ایم و سرعت رشد ما در جهان اول شد.کارهایی همچون اجرای اصل 44 رخ داد کهدر کشورهای دیگر 20 سال زمان می​خواست. برای اولین بار در 60 سال اخیر یک آرامش نسبی رد فضای ذهنی مردم نسبت به مسکن ایجاد شد.
·         دولت سوخت را مدیریت کرد و شاخص​های آلودگی بهبود یافت، مصرف سوخت کاهش یافت. این​ها کارهی بزرگی بود. سهام عدالت را شما تصویب کردید و نزدیک به 40 میلیون نفر از مردم از آن برخوردار شدند. وضع بازنشستگان خوب شد، به محرومین توجه شد، ضریب جینی افزایش یافت. صنعت و تولید افزایش یافت.
·         ما با بی عدالتی و فساد مقابله کرده​ایم. هدفمندسازی یارانه​ها اجرا شد که آرزوی خیلی ها بود اما خوشبختانه با همکری دولت و مجلس انجام شد و تورم 70-80 درصدی مورد پیش بینی، محقق نشد. اگرچه مشکلاتی هست ولی اتفاق بزرگی رخ داده. چهار وزارتخانه ادغام شدند. این کارها نتیجه همدلی است که با هم کار کردیم و در شرایطی که دنیا با رکود مواجه بود، ما پیش رفتیم و موفق بودیم.
·         نهادهای بین المللی که معمولا موفقیت​های ملت ایران را ابلاغ نمی​کنند، مجبور شدند موفقیت های ما را انتشار دهند.
·         من آمار تولید و رشد آن را آورده ام که نمی خوانم اما از طریق دیگری در اختیار عزیزان قرار می​دهم. رشد تولید نشان می دهد که کشور سرپاست . شاخص بورس پیشرفت کرده است.
·         مجلس به دولت کمک کرد و هرجا لازم بود قانون را در اختیار ما گذاشتید. اما چه اتفاقی افتاد؟ در یک جایی برخی در نظام بانکی سوء استفاده مالی کردند. ما که همیشه اعلام کرده ایم که با سوء استفاده مخالفیم. در یک جایی خارج از سیستم بانکی ال سی تقلبی درست کردند و دستگاه قضایی موظف است با متخلف و هر کس که هر غلطی کرده برخورد کند. اما این نباید موجب بد دلی و تضعیف همدلی قوای کشور شود.
·         ما همه در یک جبه هستیم و می خواهیم این مشکل ریشه کن شود. این اتفاق که قاعده نیست، یک اتفاق است که باید با آن برخورد شود. همه هم در حال برخورد هستند.
·         ما جمهوری اسلامی هستیم. در کشور ما یک تخلف کوچک هم زشت است. ما نمی​خواهیم خودمان را با اروپایی​ها مقایسه کنیم. اینجا کسی به دنبال فریبکاری نیست و می​خواهند فساد ریشه کن شود.
·         ما در ساختارهافقوانین و رفتارها مشکل داریم. باید اینها رارفع کرده و به یک فرصت تبدیل کنیم. نه اینکه همدیگر را متهم کنیم. الان وزیر بگوید من تذکر دادم آن آقا یک حرف دیگری بزند، چه نتیجه ای حاصل می​شود؟ عزیزی می گوید مردم برای دومیلیون تومان گرفتارند. خب من هم که همین را می گویم و همه وقت دولت را برای رفع نیازهای مردم می​گذاریم.
·         خواهش می​کنم همه مراقب باشند. آبروی افراد خیلی مهم است. ما جمهوری اسلامی هستیم.
·         برخی گفتند استیضاح رای نیاورد، آبروی مجلس می​رود. ولی من چنین تصوری ندارم. اکثر نمایندگان هم چنین تصوری ندارند. آبرو در گرو عدالت است.
·         دکتر حسینی را همه می شناسید. گاهی هدف از استیضاح این است که یک نفر برچیده شود و گاهی هم هدف اصلاح امور است. من مطمئنم که هدف استیضاح کنندگان گزینه اول نیست.
این خبر ادامه دارد...
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    27 7
    آقای رئیس! 13 خرداد 88 آبروی افراد خیلی مهم نبود یا اون زمان هنوز جمهوری اسلامی نبودیم؟
  • بدون نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    17 3
    از اقاي رئيس جمهور محترم سوال دارم ابروي كدام افراد را ميفرمايند
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    0 2
    آقاي رئيس جمهور ، همه ي اين مطالبي كه گفته شد راجع به استكبارجهاني چه ربطي به اختلاس و دزدي آشكار داخل كشور داشت هر موضوعي جا و مكاني دارد .
  • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    0 1
    آبروی کشور چی مهمه؟!
  • میثم IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    2 0
    مثل همیشه ساده و صادقانه