رئیس جمهور امروز در افتتاحیه دومین نشست پنجمین دوره مجلس دانش آموزی، مخالفان تعطیلی 5شنبه ها را متهم کرد که ادای روشنفکری در می آورند.

محمود احمدی نژاد گفت: "همه این افراد رد پایشان در مکانهای تفریحی کشور است و هم اکنون در حال پرکردن جدول تعطیلات خارج از کشور خود هستند اما ادای روشنفکرها را در می‌آورند و می‌گویند تعطیلی پنجشنبه‌ها به ضرر کشور است."

او با اشاره به تعطیلی روزهای پنجشنبه در مدارس (مقطع دبستان و برخی مدارس راهنمایی و دبیرستان)، گفت: "به اعتقاد من باید نام تعطیلی را برداشت چرا که تعطیلی به معنای معطل ماندن است اما هم اکنون دانش‌آموزان در کنار خانواده و همراه با آنها هستند که این خود یک نوع کار است و به معنای تعطیلی نیست."
به گزارش خبرآنلاین احمدی نژاد تابستان گذشته و در اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور پیشنهاد کرده بود تعطیلی 5شنبه ها برای مقاطع دیگر هم اجرا شود. او همچنین گفت که خوب است کلا روزهای 5شنبه در ایران تعطیل شود. پس از آن بود که وزیر آموزش و پرورش پروژه تعطیل شدن دیگر مقاطع تحصیلی را با سرعت بیشتر پیش برد. ه حاجی بابایی، امروز درباره تعطیل شدن دیگر مقاطع تحصیلی گفت: " در فصل بهار بیش از 98 درصد دبستان‌ها به صورت داوطلبانه این طرح را اجرا کردند و بسیاری از مدارس راهنمایی و متوسطه برای اجرای داوطلبانه و آزمایشی این طرح برنامه‌ریزی کردند. بیش از 95 درصد مدارس راهنمایی و دبیرستان نیز به طور داوطلبانه طرح تعطیلی پنج‌شنبه را در دستور کار خود قرار دادند و به زودی نتایج آن را خانواده‌ها و فرهنگیان خواهند دید."

 

پیشنهاد تشکیل مجلس دانش آموزی بین المللی

اما در دومنین نشست از پنجمین دوره مجلس دانش آموزی، وزیر آموزش و پرورش گفت که موافق تشکیل مجلس دانش آموزی بین المللی است. حاجی بابایی با اشاره به پیشنهاد مجلس دانش‌آموزی برای تشکیل مجلس جهانی دانش‌آموزی، گفت: "در آموزش و پرورش آمادگی راه‌اندازی چنین مجلسی را داریم. از رییس‌جمهور درخواست می‌کنیم تا به وزیر امور خارجه دستورات لازم صادر کنند تا بررسی و تشکیل مجلس دانش‌آموزی جهانی در دستور کاراین وزارتخانه قرار بگیرد."

احمدی نژاد هم با این پیشنهاد موافقت کرد و گفت: "با پیشنهاد تاسیس مجلس بین‌المللی دانش‌آموزی موافق هستیم چرا که نگاه ما جهانی است اما باید کمیسیون‌های مختلفی را تشکیل دهید و پیشنهادهای خود را در این باره ارایه کنید."

 

جلسه هیات دولت در مجلس دانش آموزی

رئیس جمهور همچنین با اشاره به برگزاری جلسه هیئت دولت در عصر امروز گفت: پیشنهاد می کنم که یک ساعت از جلسه هیئت دولت امروز در مجلس دانش‌آموزی و با حضور نمایندگان این مجلس برگزار شود و دولت راجع به پیشنهادهای شما بحث کند و یا طرح‌ها و لایحه‌هایی که امروز قرار است مورد بررسی قرار دهیم با حضور شما مطرح شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان مجلس دانش‌آموزی که گفته بود چرا مصوبات این مجلس خاک می‌خورد و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، گفت: "باید بگویم مصوبات خاک نمی‌خورند بلکه خاک مصوبات را می‌خورد. از ابتدای تاریخ نیز اندیشه‌های بلندی بوده که در حال خاک خوردن هستند و هم اکنون مورد باید به این فکر باشیم که چگونه از آنها استفاده کنیم و این به خودمان برمی‌ گردد. به اعتقاد من اگر دانش‌آموزی تصمیم بگیرد کاری را انجام دهد و اراده برای فتح قله‌ای داشته باشد من بدون تردید می‌گویم این اهداف محقق می‌شود چرا که همه عالم در دست انسان است."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    22 36
    حرفش حقه انصافاً
    • معلم IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
      21 12
      خوش به حال معلما که تعطیلات با حقوقشان اینقدر زیاد . معلما مشکل دیگه ندارن ؟ سهام عدالتی ، وام مسکنی ، کارت بانکی و ... احمدی نژاد حلال هر مشکلی .
  • زبل خان IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    40 21
    یک سال 12ماه که :3ماه تابستان /1ماه از اواخراسفند تاپایان تعطیلات نوروز/ دوماه تعطیلات(اعیاد-عزا-استعلاجی-حوادث طبیعی (برف /باران/آلودگی هوا/ریزگردهاو...)جمعا 6ماه در سال حال می ماند180روز جهت تحصیل که 51روزآن پنجشنبه وجمعه می باشد بعبارتی 129روز مفید(18هفته) جهت تحصیل ورسیدن به قله های افتخار؟
    • ح م IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
      3 5
      سلام جانا سخن از زبان ما می گویی به نظرم این تعطیلات ، بیش تر از اون که به خاطر دانش آموزان باشد نوعی باج دادن به معلمان است اگر راست می گویند حقوق افراد را پس از کسر روزهای 5 شنبه بازنگری و اصلاح کنند
  • بدون نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    11 15
    مدارس پنج شنبه ها تعطیل است. مدارس می توانند در پنج شنبه ها کلای های فوق برنامه داشته باشند. شرکت در این کلاسها اجباری نیست. رشد تحصیلی دانش اموزان وابسته به شرکت در این کلاسها است. حتی مدارس دولتی نیز می توانند بابت شرکت دانش اموزان در این کلاسها هزینه دریافت کنند. هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان در روز پنج شنبه نیز که جزو روزهای رسمی نیست بصورت جداگانه قابل محاسبه است. حال شما حساب کنید درآمد حاصل از این طرح را در مدارس دولتی و غیر دولتی و غیره و هزینه های تحمیل شده به خانوارها و مشکلات اقتصادی، روحی و اجتماعی حاصل از آن در خانوار را ؟!
  • رضا A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    4 3
    چرا نیمه خالی را میبینید بدبخت ترین قشر جامعه معلم ها از نظر حقوقی هستند شما میتونید با 400000 تومان زندگی کنید
  • سارا IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    3 3
    تعطیلی 5 شنبه ها صددرصد به ضررمونه. هر روز که باید تا ساعت 3 بمونیم.نه وقتی نه جونی برای درس خوندن داریم. 5 شنبه ها هم کی گفته با خانواده ایم؟ همه سر کارند.
  • بدون نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    3 4
    به خدا سوگند می خورم چون احمدی نژاد از این طرح دفاع کرده است شما بدش را می گویید والا خودتان هم می دانید که پنجشنبه ها ادارات هم تعطیلند و پدر و مادرها در منزل هستند و هیچ ابایی از این ندارند که فرزندانشان در کنار آنها باشند و کسی هم به خاطر تعطیلی پنجشنبه ها دچار افت تحصیلی نمی شود.
    • هم وطن IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
      0 1
      ما که در شهرستان هستیم و لب مرز کار می کنیم به خدا 5شنبه ها که هیچی جمعه هم سرکاریم. اخه گمرک که تعطیلی نداره ولی می دونم گمرک ایران در تهران تعطیل است.ایییییییین یعنی چی یعنی فرق گذاشتن .
  • بدون نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    3 4
    رییس نمیداند در شهرستانها اداره ها پنجشنبه تعطیل نیست ولی بچه ها تعطیل هستند و چه مشکلاتی برای پدر و مادرها به وجود آمده.
  • دانش اموز بدبخت IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    3 2
    بابا توروخدا..................پس پرا مارو تعطیل نمیکنند؟ کاش من میتونستم یه نامه بنویسم به مسوولین که بیان از مدرسخ ی ما دیدن کنند ...با یه سری درس های مضخرف ساعت هارو پر کرده اند..... ما هم میخوایمممممممممممممم تعطیل باشییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم
    • بدون نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
      7 0
      آقاي دانش آموز بدبخت: توي سه خط كامنت شونصد تا غلط املايي و نگارشي داري،شما جمعه هام بيا مدرسه جيگر!! :-)
  • بدون نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    4 6
    اینقدر اصرار بر تعطیلی پنجشنبه ها برای چیست؟ خانواده ها با این تعطیلی مشکل دارند و ایشان وظیفه دارد که نظر آنها را اجرا کند و نه اینکه نظر خود را بر خانواده ها تحمیل کند.
  • بدون نام US ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    10 2
    بابا زمان ما هم که مدرسه می رفتیم 5 شنبه ها بازدهی نداشت.همه دنیا 2 روز تغطیلی دارند تا اخر هفته ریلکس کنند و 5 روز قوی کار کنند.این کار باید در تمامی ادارات هم انجام شود.راندمان بالا می رود
  • ناصر یوسفیان IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    11 1
    تعطیلی دو روز خیلی عالیه بشرطی که از تعطیلات دیگر کم شود.و پیشنهاد من این است که بخاطر هماهنگی با دنیا روزهای شنبه به جای پنجشنبه تعطیل شود.
  • نیما IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    6 6
    تعطیلی مدارس در روزهای پنج شنبه فکر خوبی است چون دانش آموزان میتوانند اوقات بیشتری را با خانواده خود سپری کنند و با توجه به ماشینی شدن زندگی در کلان شهرها به خصوص تهران که واقعا خانواده ها از نظر وقت مشکل دارند این امر موجب نشاط و آرامش روحی در دانش آموزان میگردد و وقت بیشتری برای مطالعه و مرور دروس به آنها تعلق میگیرد و به عبارتی دیگر ترافیک وآلودگی هوا در پنج شنبه ها که بیشتر ناشی از تردد سرویس حمل و نقل مدارس است کاهش پیدا میکند و سخنان ریاست جمهوری کاملا درست است.
  • بدون نام IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    12 2
    بله دیگه همه مشکلات مملکت حل شده فقط تعطیلی پنجشنبه ها مونده که اون هم انشالله حل میشه اقای احمدی نزاد اقا جان یه کم هم به فکر معیشت مردم باشین خبر دارین تخم مرغ کیلویی چنده پنیر کیلویی چنده گوشت چنده خبر دارین حقوق یه کارگر ساده چنده و.........................
  • بدون نام IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    4 1
    بین تعطیلات هم که بعضا4روزپشت سرهم است به تعطیلات اضافه کنید.خداکندتعطیلی پنج شنه هاکارشناسی شده باشدنه برای کسب محبوبیت بین دانش اموزان!!والافاجعه این کارهابعدها معلوم شود
  • یک معلم IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    3 2
    بله!!وقتی شمای معلم اینچنین فکر می کنی دیگه از دیگران چه انتظاری میشه داشت!!لطفا نگاهی به مزایایی که دیگر ارگان ها برای کارمندانشون دارند رو نگاه کنید شاید یه کم نظرتون عوض بشه.همچین میگین انگار فقط برای معلم ها هست این مزایا.البته واقعا زیادمون هم هست حتما!!!معلمی اگه به تربیت بچه های بی سواد باشه که بی سواد هم بزرگشون کنیم و دانش خودمون رو در حد عهد ماضی نگه داریم مسلما زیادش هم هست!!!ولی وقتی از جون و دل و وجودتون وقت بگذارید می بینید حتی همون احترام هم برای معلم ها تأمین نشده!
    • ولی دانش اموز IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
      0 0
      معلم گرامی کاش همه معلم ها از جان و دل کار می کردند.ما که در شهرستان دور افتاده و بدون امکانات اموزشی هستیم واقعا وضع تدریس بعضی از شما ها خیلی بده.مثلا فرزند خودم سال گذشته دو مقام علمی اورد که کلی برای معلم ومدرسه کسب مقام شد ولی معلم ومدیر گفتند حالا که اخر سال هست ولش کنیدتشویق لازم نیست...من هم امسال بردمش غیر انتفاعی و واقعا راضی هستم.
    • یک کارمند IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
      0 0
      با با ما هم در مناطق بد اب و هوا زندگی می کنیم بدون تعطیلی حتی روز عاشورا هم ازممون امضا گرفتن که سر کار باشیم.واقعا خوشبحالتون با این وزیرتون............
  • بدون نام IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    3 0
    اره راست میگه بچه مردم از 6صبح میره 6بعدازظهر خسته و کوفته میاد بعداً هم میخوان که بازدهی داشته باشه. مردم شدن موش ازمایشگاهی.
  • بدون نام IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    6 1
    می گم دکتر که لیست مفاسد اقتصادی رو از جیبشون بیرون نیاوردن لا قل بیان لیست مسافرت ها رو در بیارن ببینیم کی کجا می ره
  • بدون نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    4 0
    اگر تعطیلی خوبه چرا در مراکز تربیت معلم نه تنها پنچشنبه ها تعطیل نمیشه بلکه جمعه ها هم به اجبار کارمندان را میارن سر کار بعنوان نمونه تربیت معلم باهنر تبری
  • بدون نام LB ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    3 1
    چرا هیچکس مشکوک نمیشه به کار این آقا که همش میخواد مملکتو تعطیل کنه؟ خوابوندن اقتصاد کم نبود؟ حالا باید مردم رو هم تعطیل کرد؟ بابا یه خورده به فکر پیشرفت و کار باشید
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    2 0
    امان ازفقراقتصادی وبه دنبال آن فقر فرهنگی.....دیگه هیچکس واسه کسی احترام قائل نیست...کجارفتند فرهیختگانی که معلمی را شغل انبیا میدانستند ......وفراگیرانی که هم خدارابنده بودن هم معلم وهم پدرومادر.....
  • حميدرضااااااااااا IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    6 1
    بيچاره معلما واقعا چقدر كار ميكنن!تا ميگي ام شغلتون چيه سرشون كج ميكنن ميگن معلمي!اخخخخخخخخخخخييييييي!
  • بدون نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    5 1
    آقا نميشه كل هفته را تعطيل كنند؟
  • خانم IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 1
    بابا آقاي رئيس جمهور بيا و دوباره تعطيلي شركت نفت رو براي ساعت 14:30 به ما ببخش بابا آخه تا ساعت 16 توي اداره غاز بچرونيم كه چي بشه اين همه هزينه اينترنت و برق و تلفن و گاز و آب و .. آخه كه چي بشه ... الان يك هفته هست كه همه شديم تا 16 خيلي بي خود شده خداييش بيا و دوباره درستش كن اين طوري درست نيست والا!!!