اتهام اخیر واشنگتن علیه ایران سوالات زیادی را برای کارشناسان و تحلیلگران رسانه ای دنیا پدید آورده است که به نظر می رسد دولت امریکا تا کنون پاسخ قانع کننده ای برای آنها ندارد.

با گذشت چند روز از طرح سناریوی جدید آمریکا علیه ایران مبنی بر ترور عادل جبیر، سفیر عربستان سعودی در خاک آمریکا، بخش قابل توجهی از تحلیل های موجود با زیر سوال بردن ادعاهای آمریکا، مستندات و دلایل آمریکا را غیرکافی و باور آن را دشوار اعلام کرده اند که در جدول ذیل تیتر برخی از تحلیل های موجود را می خوانید. 26349

 
رسانه
واکنش
الجزیره
ادعای آمریکا به مثابۀ انفجاری بزرگ در رسانه های جهان بود اما به نظر می رسد تنها نقشه ای است برای تجاوز و حمله به ایران
گاردین
هنوز سوالات و ابهامات زیادی در خصوص اتهامات تازۀ آمریکا علیه ایران وجود دارد که با مدارک موجود همخوانی ندارد و این اتهام بیش از همه به یک سناریوی فیلم های پلیسی شبیه است.
فیگارو
اتهام تازه آمریکا علیه ایران می تواند بر انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا و شخص اوباما که همواره خواهان مذاکره با ایران بوده تأثیر زیادی بگذارد.
سی ان ان
باور ادعای مقامات آمریکا درباره طرح ایران برای ترور سفیر عربستان سعودی باور کردنی نیست.
فرانس 24
این شبکه به نقل از یک کارشناس می گوید: این سناریو غیر واقعگرایانه و مسخره است و باید اذعان کرد که برای محکوم کردن ایران هر سناریویی طراحی می شود.
روسیا الیوم
خبرنگار روسیا الیوم از واشنگتن با اشاره به مشکوک بودن ابعاد اتهام زنی علیه ایران گزارش داد که آمریکا مدعی است که این ماجرا سه هفته قبل اتفاق افتاده است و هدف از این طرح سفارت های عربستان و اسرائیل در آمریکا بوده است.
نیویورک تایمز
ادعای جدید دیگری بر صفحۀ تاریخ روابط تیره ایران و آمریکا اضافه شد.
آسوشیتدپرس
آیا توطئه کارساز خواهد بود و آمریکا با ایران وارد جنگ می شود؟
سانفرانسیسکو کرونیکل
هدف آمریکا از طرح سناریوی جدید منزوی کردن بیشتر ایران است.
فرانس پرس
ایران مدارک مستند و مستدلی را برای ادعاهای آمریکا می خواهد.
راشا تودی
آیا سنارتورهای آمریکایی  درصدد به راه انداختن جنگ اقتصادی علیه ایران هستند؟
تایم
نقشه جنجالی آمریکا، اوباما را به جنگ با ایران می کشاند؟
لس آنجلس تایمز
هدف آمریکا، تحریم بانک مرکزی ایران است.
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    75 2
    چند تا هم واکنش های تند رو می ذاشتین بد نبود تا مردم باور کنند
    • ایرانی IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
      22 1
      آفرین(حرفه ای)
  • بدون نام US ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    56 4
    روسيه اليوم چيه ديگه بنويسيد راشا تودي
    • بدون نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
      1 0
      عزیزم اینها که شما گفتی 2 تا کانال متفاوت هستش یکی به زبان عربی و یکی انگلیسی
  • بدون نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    72 10
    چی شده که حرف این رسانه های استکبار جهانی رو باور کردید؟ سی ان ان مگه بد نبود؟
  • بدون نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    19 48
    امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند . مرگ بر امریکا .خبرانلاین مزدور چاپ کن.
    • بدون نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
      1 0
      Bi chare khabar online
  • بدون نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    54 8
    خوبه والله .. سی ان ان و بقیه هر وقت به نفعتون حرف بزنن میشن رسانه های غربی قابل اعتماد.. هر وقت به ضرر ما حرف بزنن میشن اردوگاه دشمن!! اول یاد بگیرن حرفه ای کار کنین بعدا استناد کنین
    • ایرانی IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
      12 22
      در اینکه اونا اردوگاه دشمنن شکی نیست ولی با این گاف بزرگ آمریکا هر کی بخواد ثابت کنه عقل داره باید از این سناریو اظهار تعجب کنه و اون رو بی اساس بدونه در ضمن آقا یا خانوم بدون نام {به نفعتون}مگه شما خودتون رو از ما ایرانیا نمی دونیییییییییییییییییییییییییید
  • اورانوس US ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    20 11
    روی طرح، سبک، و روش این توطئه‌/ماجرا، بیشتر اثر انگشت اسرائیل دیده میشود تا ج.ا.ایران!
  • بدون نام SE ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    5 21
    سرهنگ آقای انتونی شافر متخصص اطلاعات نظامی بر اینست که کمک لجیستیکی در اسرائیل وجود دارد و حمله نظامی اسرائیل قریب الوقوع است و احتمال می رود ظرف دو هفته آینده این حمله انجام بگیرد.
  • محمد مشهدی IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    13 22
    عربستان جرات مقابله با ایران و حزب الله را ندارد . لذا تلافی آنرا برسر سوریه در می آورد . حمایت مالی و نظامی از مخالفین دولتی آن کشور را بعهده دارد و حتی ارتشش را به مرز سوریه نیز اعزام کرده است و رساندن اسلحه به مخالفین را بعهده گرفته است . همواره مشکلات داخلی اش در شرق نفت خیز شیعه نشین اش را نیز بدون نام بردن برسر ایران می گذارد . بارها نیز به آمریکا گفته است سر مار را از بین ببر یعنی به ایران حمله کن . البته آمریکا از نظر نظامی و فناوری قابل قیاس با ایران نیست ولی ایران نیز از نظر اعتقاد و ایمان و عشق به میهن یک ملت غیر قابل پیش بینی است . حضور آمریکا در منطقه و منافع آن کشور در خلیج فارس و خاورمیانه نقطه ضعف مهمی تلقی می شود چون می توانند هدف خوبی برای عملیات تلافی جویانه باشند .
  • عدالت خواه IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    33 6
    خدا كنه اين موارد باعث شه تا ما بيشتر به فكر فرو بريم ، شايد اختلافات داخلي را كنار گذاشتيم و كمي هم به فكر منافع ملي افتاديم !
  • بدون نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    44 13
    دم خروشتون باور کنیم یا ... اینها که سال 88 رساته های فتنه بودن. حالا چی شده!!1
  • بدون نام IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    22 35
    آش اونقدر شور بود که رسانه های غربی هم فهمیدند ولی به غرب و رژیم صهیونیستی اعلام خطر می کنم که اگر با تهیه این سناریوها قصد شومی برای کشورم داشته باشند دهانشان را خرد خواهیم کرد. من در دفاع 8 ساله در منطقه ای پشت جبهه بودم ولی اینبار در خط مقدم جبهه حضور خواهم داشت. مطمئن باش!!
  • بدون نام HU ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    17 20
    ای کاش ،آمریکا این کار رو به هالیوود سپرده بود ! مطمئناً اونا قشنگ تر میتونستن این فیلم نامه رو بنویسن !
  • عليرضا جابري IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    4 0
    اينها فكر كردن اگر جنگ بشه ميشينيم همينطور نگاهشون ميكنيم امروز روزي است كه همه همه...... همه بايد در مقابل اين مزخرفات بايستيم حتي اگر فرض محال گفته هايشان(آمريكايي ها)درست باشد بايد يك جنگ رسانه اي و اينترنتي عليه باراك درست كنيم من خودم قبلا" طرفدار باراك بودم اما از اين اتفاق به بعد خيلي بدم اومد ازش.يادتان نرود اين قضيه قضيه ي سنگيني است واگر در نطفه خفه نشد بايد منتظر عواقب بد آن نيز باشيم.دوستان عزيزم بايد خردمندانه حركت كنيم.....اگر به اين خاك علاقه داريد.
  • امیرحسین IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    1 0
    جنگ رسانه ای یا نظامی ، کلاً جنگ به نفع هیچ کسی نیست و هر دو طرف ضرر می کنن
  • امیرحسین IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 0
    کارهای ایران و آمریکا بیشتر شبیه بازیه تا سیاست
  • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 1
    یکی نیست به این وزیر امورخارجه ما بگه تو چرا ترسیدی لنگ انداختی عرب ارزش ترور داره داری خودت رو پیش عربها شیرین می کنی
  • بدون نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    3 1
    در حال حاضر وضعيت نگران کننده اي برا کشور وجود داره از سه جهت تحت فشاريم 1-طرح اتهام ترور عربستان در آمريکا2-طرح نقض حقوق بشر در ايران توسط نماينده سازمان ملل2-پرونده هسته اي
  • محمد مشهدی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    2 0
    اگر آمریکا به ایران حمله کند فقط عربستان سعودی و اسرائیل از آن بهره خواهند برد . اما به چه قیمتی ؟ به قیمت از بین رفتن سربازان آمریکائی در منطقه و منافع ملی آن کشور در کل منطقه و هدف قرار گرفتن اسرائیل از سوی ایران و حزب الله و حماس . به گفته ماموران سابق سیا در تلویزیون فاکس نیوز جمهوری خواهان آمریکا دشمن واقعی آمریکا عربستان و اسرائیل است نه ایران . اما فراموش نکنیم آمریکا همواره گفته است و می گوید امنیت اسرائیل اولویت دارد و امنیت آمریکا تلقی می شود .
  • محمد مشهدی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    5 3
    عربستان همواره حامی تمام دیکتاتورهای عرب منطقه بوده است و هست . زین العابدین مانع اذان در تونس را پناه داده است . دادگاه مبارک را 6 ماه به عقب انداخت و آنرا ماست مالی کرد و با دلارهایش مانع از مجازات وی می شود . علی عبدالله صالح را معالجه کرد و پنهاهش داد و تریبون نیز در اختیارش قرار داد . به بحرین برای سرکوب مردم مظلوم آن دیار سرباز و نیرو فرستاده است . دشمنی اش با قذافی معروف است و تنها کشوری است که هنوز شورای انتقالی لیبی را به رسمیت نشناخته است . عاملین انتحاری وهابی بی مغز را به عراق اعزام می کند . به مرز سوریه ارتش اعزام کرده است . تاکنون یک فشنگ علیه اسرائیل و پایگاه های آمریکا در منطقه بکار نبرده است . با همه اینها خود را خادم الحرمین معرفی می کند .
  • محمد مشهدی IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 0
    عربستان سعودی تنها کشور جهان است که نام خاندان سعود روی آن کشور است انگار که به ایالات متحده آمریکا باید بگوئیم ایالات متحده اوباما یا به امارات متحده عربی بگوئیم امارات آل نهیان یا به لیبی بگوئیم قذافیستان . آل سعود با 7000 شاهزاده مالک جان و مال مردم آن کشور هستند . از لحظه تشکیل نطفه این شاهزاده ها حساب های یانکی آنها برقرار و در سن 18 سالگی صاحب کل دارائی می شوند. از قانون اساسی و پارلمان در آن کشور خبری نیست . شاهان آن کشور تا زمان مرگ برسر قدرت باقی هستند . قسمت های مختلف آن کشور بین شاهزاده ها تقسیم شده است و مادام العمر است . مثلا محمد به فهد حاکم مادام العمر شرق شیعه نشین عربستان است . ( ادامه دارد )
  • فرید IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 0
    در تدارک حمله ! ؟ کدام حمله ؟ حمله به ایران .؟ نمدانم شاید .. اگر اینطوریه زمانی که قدر مادیشان بیشتر از الان بود اینکار می کردند. آخه میگن وقتش نبود . حالا که یک حمله انتخاباتی داریم حمله به ایران هم انجام بدیم که مردم ایراد نگیرند.
  • محمد مشهدی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    3 2
    درآمد عربستان نیم تریلیون ریال یعنی 500 میلیارد ریال در سال است . عربستان 11 میلیاردر با ثروت جمعا بیش از 227 میلیارد ریال دارد . 22% عربستانی ها فقیر هستند . اکثر روستاهای آن کشور بدون آب و برق است . 70% مردم منزل ندارند . 90 % کارکنان سعودی قرض دار بانک ها هستند . طی 27 سال گذشته عربستان 283 میلیارد ریال به 73 کشور جهان کمک کرده است . فساد جنسی و اخلاقی در آن کشور بیداد می کند . فقط طی 2 سال گذشته 20 هزار پرونده زنا با محارم را داشته است . زنان حق رانندگی و مسافرت به تنهائی را ندارند . پادشاه آن کشور یک بدوی است که خواندن درست و حسابی ندارد . در خواندن هر خط اشتباه می کند چه برسد به خواندن قرآن . بیشتر ساربان است تا پادشاه .
  • رضا IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    6 1
    جنگ خوب نيست ولي اگر آمريكا قصد حمله داشته باشد با تمام اختلافات داخلي در راه وطن جان مي دهيم. هيچ احدي اجازه تعرض به خاك ايران را ندارد حتي اگر ....
  • ایران IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    5 1
    ما ایرانی ها به خیلی چیز ها در دنیا معروفیم که بیشتر اون ها توهین هست ولی یکی از خصوصیات ما غیور بودن ملت ماست .. غیرتی هستیم ... چه اهل فتنه 88 باشیم چه نباشیم غیرتی هستیم .. اونی که تو این اب و خاک غیور نباشه ایرانی نیست حالا چه فتنه 88 باشه چه نباشه ... از ارش کمانگیر گرفته تا شهید باکری و بابای و... بودن و رفتند که ایران ما باشه از این به بعدشم هستیم .. البته اگه واقعا ایرانی باشیم ... به این راست یا دروغ های فکاهی هم نیاز نداریم ... پس بهتره ایرانی فکر کنیم و باشیم نه ..... اللهم اجل ولیک الفرج
  • سعید IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    2 1
    این سناریو نشان از عمق وخامت اوضاع سیاسی در کشورهای عربی است. عملا آمریکا با یک حرکت تاکتیکی و با اجرای یک سناریوی بی فرجام ، خود را از پشت دولت های عربی کنار خواهد کشاند و با طرح این موضوع که تمام تلاشش را انجام داده است از شر دولت های پرهزینه آل سعود ، آل خلیفه و ... راحت می شود. همانطور که صدام در دام آمریکایی ها افتاد و به کویت حمله کرد ، عربستان هم در دام سناریوی آنها افتاده است. خبر ندارند که بیشتر از خود شاهزادگان سعودی ، آمریکایی ها خود را برای دوران پس از عبداله آماده کرده اند.
  • حنیف IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    1 1
    در پاسخ به" روسيه اليوم چيه ديگه بنويسيد راشا تودي" و همه اونایی که مثبت دادن عرض می کنم که اخوی روسیا الیوم شبکه عرب زبان هست با کادر و سردبیر و هزینه و بودجه جدا و شبکه راشا تودی شبکه انگلیسی زبان هست با کادر و هزینه و بودجه و بعضا سیاست جدا. هر گردی که گردو نیست. من موندم این همه چرا مثبت دادن به این نظر. خبر آنلاین هم که هرچی می نویسن منتشر می کنه جالبه که فحش هایی که به خودش می دن هم منتشر می کنه. ولی این خیلی خوبه من مطمئنم این رو هم منتشر می کنه ولی حیف که اونایی که نوشتن رفتن دیگه نظر من رو نمی خونن :(
  • علي بهاري NL ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    2 0
    بهتر بود لينك مطالب را هم مي‌دادين كه معلوم بشه راست ميگين
  • سعيده IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    5 1
    يك قرارداد نانوشته در ذهن و روح ايراني نقش بسته و اون اينه كه در شرتيط تعرض فارغ از هر نوع وابستگي سياسي متعرض را به خاك سياه م نشانند . پس اوباما به اين توطئه ها زياد دل نبند .