فارس نوشت:

 دستیار ارشد رئیس‌جمهور گفت: آمریکا و اروپا با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران قصد دارند افکار عمومی جهان را نسبت به وقایع داخلی خود منحرف کنند.
 مجتبی ثمره‌هاشمی با اشاره به طرح توطئه جدید آمریکا و اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ترور سفیر عربستان در آمریکا اظهار داشت: آمریکا و اروپا بعد از جنبش ضد سرمایه‌داری در این دو قاره و گسترش روز افزون آن قصد دارند با طرح این موضوع، ضمن منحرف کردن افکار عمومی جهان، برای خود فرصتی در جهت چاره‌اندیشی در مقابله با جنبش ضد سرمایه‌داری ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: آمریکا و اروپا خود به پوچ بودن این طرح واقفند و بسیاری از سیاستمداران و صاحب نظران و اندیشمندان بر پوچ، سطحی، واهی و دروغین بودن آن اذعان دارند.
ثمره‌هاشمی ادامه داد: آنها همچنین از پاسخ به سوالات محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در صحن علنی سازمان ملل فرار کرده و در آخر بتوانند با برهم زدند روابط دو کشور مهم ایران و عربستان در منطقه دخالت بیشتری داشته و نبض بیداری اسلامی را در دست بگیرند.
دستیار ارشد رئیس‌جمهور موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال توطئه اخیر استکبار را قاطع توصیف کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران این قضیه را به شدت تکذیب کرد اما باید این موضوع را دنباله سرباز زدن و فرار از پاسخ به سوالات رئیس‌جمهور در سازمان ملل دانست و خاطر نشان کرد: دولت مردان آمریکایی از طرح این سوالات به شدت عصبانی شده‌اند؛ مگر ما چه موضوعی را مطرح کرده‌ایم؟ می‌گوئیم چرا کشورها را اشغال کرده‌اید؟ چرا هزینه نظامی‌گری را افزایش می دهید که به مردم کشورتان فشار وارد شود؟ بالاخره قضیه یازدهم سپتامبر چه شد؟
وی اضافه کرد: سوالات دیگر که توطئه اخیر نشان می‌دهد دولت‌مردان آمریکا به شدت از آن ناراحت شده‌اند و قصد دارند افکار عمومی جهان را منحرف کنند.
/29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    3 1
    ولی فکر کنم ایشان در رابطه با اولویت مذاکره با آمریکا یک چیزهایی هم گفته بودند و یا در رابطه با دستگیری 3 کوهنورد و آزاد سازی آنها چراغ سبزی هم نشان داده بودند اینطور نیست؟