مهر نوشت:

در حالی من و شما برای دریافت وام بانکی باید به این و آن التماس کنیم که در جدیدترین شگرد، فردی با همکاری عوامل شعبه یکی از بانکهای خصوصی کشور موفق شده است 47 فقره وام مسکن به مبلغ بیش از 80 میلیارد ریال دریافت کند.

شعبه یک بانک خصوصی در تهران اثبات کرده است که می توان عنوانی نظیر "وام‌خوار" را در ادبیات اقتصادی کشورمان گنجاند، چراکه این شعبه بانکی در سالهای 85 و 86 به فردی به نام "ک - ش" 47 فقره وام مسکن اعطا کرده که بر روی 30 فقره از آنها، وام دیگری به صورت مازاد اختصاص یافته است.

بررسی لیست مستند 47 فقره وام مسکن این فرد نشان می دهد که مجموع ارزش این وامها به بیش از 80 میلیارد ریال رسیده است، ضمن اینکه بانک مرکزی با محوریت بخش نظارت خود می تواند با بررسی اطلاعات این فرد که خبرگزاری مهر آمادگی همه نوع همکاری را در این باره دارد، به جزئیات بیشتری از پشت پرده اخذ این نوع وامهای بانکی دست یابد.

شعبه ای که اینگونه دست و دلبازانه وام اعطا کرده، یکی از اولین شعب بانکداری خصوصی در ایران است. وامهای اعطایی این بانک خصوصی به "ک - ش" در ازای در رهن گرفتن تعدادی پلاک ثبتی انجام شده است. این فرد بیشتر وامها را به صفت حقیقی دریافت کرده و برخی از آنها نیز به نام یک شرکت به مدیرعاملی وی اعطا شده است.

لیست 47 فقره وام مسکن این فرد دریافتی از یکی از بانکهای خصوصی کشور به شرح ذیل است:

وام

 

وام

 

وام

البته باید توجه داشت که این فرد موفق شده است تنها در دو سال حداقل 9 فقره وام در مجموع به مبلغ 50 میلیارد ریال از این بانک خصوصی دریافت کند که شش فقره از این وامها - در مجموع به مبلغ 30 میلیارد ریال- را "یک‌روزه" اخذ کرده است و این هم در نظام بانکی ایران رکورد کم نظیری محسوب می‌شود.

در همین حال، گزارش حاکی از آن است که این فرد در بازپرداخت وامها نیز مشتری خوبی نبوده و با بدهی کلان معوق بانکی مواجه است. به اذعان دست اندرکاران این بانک خصوصی، ترتیب وامهایی که "ک - ش" موفق به دریافت آنها شده است، معمول نیست.

 به زودی جزئیات بیشتری از پشت پرده مرد وام مسکن ایران منتشر خواهد شد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    1 0
    تا جایی که من توانستم این عکس‌های ریز را بخوانم، هیچ پلاک ثبتی دو بار تکرار نشده بود. در این صورت اشکالی ندارد. شما 100 تا هم ملک داشته باشی، 100 بار (روی هر کدام یک بار) می‌توانید وام دریافت کنید. این که غیرقانونی نیست.
  • بچه مشد IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    از قديم گفتن: "پول -شما بخوانيد پارتي- داشته باش،رو سبيل كدخدا نقاره بزن"
  • میلاد 4060 IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    منم 4،5 تا سند دارم آدرس شعبه رو هم اعلام کنید یه جوری با رئیس شعبه کنار میام!!!!
  • بدون نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    خوب اگر قسطهاش رو به موقع بده چه اشکال داره.من هیچی ندارم خوب وام هم بهم نمیدهند.این کاملا"طبیعی هست. از قدیم گفتن ثروت روی ثروت میاد نفرت روی نفرت.
  • بدون نام IT ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    اگر با وثیقه ملکی است ، غیر قانونی نیست ، تعجب آور است...
  • کوروش IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    مردم دنبال یک وام مسکن هستند حالا این 40 تا وام می گیره برای دلالی
  • سید IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    راست میگه رفیقمون غیر قانونی کجابود مملکت گل و بلبل دیگه چه عیبی داره 50تادیگه وام بگیره.ما کجاییم اینا کجا
  • اسی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    درسته که هیچ کودوم از پلاکهای ثبتی تکراری نیستن اما کودوم بانکه که برای 1دستگاه اپارتمان 230میلیون تومان وام میده؟؟؟؟ این عدالت نیست بخدا
  • علی IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    بی پول ملول است که صحبت سر پول است بی پول اگر حرف حقی زد خطا است پولدار اگر حرف خطا زد قبول است که صحبت سر پول است که بی پول ملول است خداییش شک داری؟
  • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    چرا اتفاقآ پلاک ثبتي 70450/4476 چند بار تکرار شده است(درچند مرحله وام گرفته شده)
  • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    اگر کمی بیشتر دقت می کردید می دیدید که پلاک ثبتی 446/3526 چند بار تکرار شده است. (در چند مرحله وام گرفته شده است)
  • بدون نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    باسلام/ وام گيرنده و وام دهنده هر دو آدم باانصاف و به شعبه و پول بانك رحم كردندكه مبلغ موجودي يكجا ننمانند پوسيده مي شوند
  • بدون نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    1 0
    ناز شست عدالت.......
  • بدون نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    شاید بسیار کسان دیگری هم باشند که فقط در یک فقره وام چندین برابر کل ۴۷ فقره وام فوق تسهیلات دریافت نموده باشند ومعوق هم باشد اگر مدارک کامل باشد در مورد تعداد وام غیر قانونی عمل نکرده است ولی وامها باید در محل توافق شده با بانک هزینه شود مثلا اگر برای ساخت وام گرفته می شود در طلا یا بورس سرمایه گذاری نشود