ایسنا نوشت:

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی استان تهران از دستگیری جوانی که با نصب دوربین در سیستم کامپیوتر خانواده دختر مورد علاقه‌اش، از مسایل خانوادگی آنان مطلع شده بود، خبرداد.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان با بیان اینکه با حضور مرد جوانی به پلیس فضای تبادل اطلاعات پرونده‌ای تحت عنوان «ورود به حریم خصوصی» پیش روی کارآگاهان پلیس فتا گشوده شد؛ افزود: شاکی با حضور در پلیس فتا اعلام کرد که تمامی دوستانم از طریقی ناشناخته در جریان اتفاقات داخل منزلمان هستند. 

 با ثبت این شکایت و با توجه به حساسیت و مبهم‌بودن ماجرا تیمی از کارآگاهان پلیس فتا شناسایی علت این مساله را در دستور کار خود قرار دادند.

به گفته رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی استان تهران، ماموران در تحقیقات ابتدایی دریافتند که ممکن است دوستان این فرد بنا به دلایلی دوربین یا میکروفونی در خانه این فرد نصب کرده باشند اما در تحقیقات از این فرد این فرضیه رد شد.

کاکوان افزود: تحقیقات برای واکاوی زوایای پنهان این ماجرای مرموز ادامه داشت تا این که ماموران پلیس در میان سخنان شاکی متوجه شدند که وی چندی پیش رایانه‌اش را برای ارتقای سیستم ویندوز به یکی از مراکز خدمات کامپیوتری برده است.

وی با بیان اینکه کارآگاهان با کشف این سرنخ بلافاصله به بازرسی کامپیوتر خانگی این فرد پرداختند؛گفت: کارآگاهان با این فرضیه که سواستفاده کنندگان دوربین یا دستگاه شنودی برروی مانیتور این فرد نصب کرده‌اند سیستم کامپیوتری را مورد واکاوری قرار دادند اما سرانجام دوربینی که حجمی کمتر از یک دانه عدس داشت را در کنار دکمه بازکردن CD«رم» را یافتند.

کاکوان افزود: با کشف این دوربین ماموران با اخذ دستور قضایی بلافاصله صاحب خدمات کامپیوتری را به مقر پلیس فتا فراخوانده و این فرد در مواجهه با مدارک مستند؛ ضمن اعتراف به انجام این عمل گفت که چندی پیش برای خواستگاری به منزل شاکی مراجعه کرده و من خواهر این فرد را برای ادامه راه و ازدواج پسندیدم اما برای تحقیقات و چگونگی این مطلب که این دخترجوان در خانه با اطرافیان چگونه رفتار می‌کند؛ همیشه ذهنم را مشغول می‌کرد تا این که روزی برادر این فرد کیس کامپیوتر را برای ارتقا سیستم ویندوز نزد من آورد و من که منتظر فرصتی بودم تا از رفتار این فرد با خانواده‌اش باخبر شوم برروی کیس دوربینی کوچک نصب کردم.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی استان تهران افزود: این دوربین توسط برق کامپیوترشارژ شده و قادر است تصاویر و صوت را تا 48 ساعت در خود ذخیره کند و این دوربین به گونه‌ای طراحی شده که در هنگام اتصال به اینترنت خود به خود تصاویر و صوت را برای متصل‌کننده ارسال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بنابراعترافات این جوان 27 ساله، وی تنها برای تحقیقات بیشتر دست به چنین کاری زده است گفت: متهم به همراه پرونده تشکیل شده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

رییس پلیس فضایی تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی استان تهران در پایان ضمن بیان این مطلب که افراد رایانه های خود را برای تعمیر و ارتقای سیستم نزد افراد امین و آشنا ببرند توصیه کرد هنگامی که رایانه شخصی خود را به مراکز خدماتی برده، حتما در هنگام تعمیر در کنار فرد خدمات‌دهنده حضور داشته باشند و از نزدیک با فعالیت‌های فرد بر روی رایانه شخصی باخبر شوند.

56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کلافه AU ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    2 0
    میشه بگین این دوربین ها روکجا می فروشند؟ کیلویی یا بسته ای؟
  • بدون نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    2 0
    عجب چيز جالبي! مرسي از اطلاع رسانيتون . فردا ميرم دنبالش تا بخرمش!!!!
  • سیمت US ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
    2 0
    حالا دختر خوبی بوده یا نه چی شد ؟؟؟