پرونده زنی که از سوی شوهر سابقش با شکایت آدم‌ربایی به 15 سال زندان محکوم شده است با دستور رئیس قوه قضاییه در شعبه 32 دادگاه تجدیدنظر تهران بازگشایی شد.

رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران قرار گرفت که ساعت 22 روز دوم خرداد سال گذشته مردی با حضور کلانتری با ارائه شکایتی عنوان کرد که سرنشینان یک خودرو پراید و موتورسیکلت 3 ساعت پیش به من حمله‌ور شدند و دختر خردسال مرا ربودند. با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، موضوع به بازپرس شعبه 9 دادسرای جنایی تهران گزارش شد و روز بعد از شکایت تحقیق از مرد شاکی آغاز شد.
شاکی در تحقیقات به بازپرس پیرگزی گفت: موقع حمله مهاجمان آدم‌ربا در یک لحظه همسرم را مشاهده کردم که دستور ربودن فرزندم را می‌داد. وقتی قاضی از وی پرسید، چرا در شکایت اولیه از همسرت نام نبرده‌ای، شاکی تنها سکوت کرد.
با دستور تحقیق و پیگیری مشخص شد، دادگاه حضانت فرزندان شاکی را پس از جدایی از همسرش به مادر آنها که از سوی شوهرش در مظان اتهام قرار گرفته، واگذار کرده است.
پس از تحقیقات تکمیلی، قاضی جنایی دستور منع تعقیب را صادر کرد که با اعتراض شاکی و وکلای مدافع وی پرونده به شعبه 1148 دادگاه بعثت ارسال و قاضی این شعبه حکم به 15 سال زندان را صادر کرد که 10 سال از مدت محکومیت را به جزای نقدی تبدیل کرد.
با صدور این حکم غیابی برای مادر 2 کودک که نقشی در آدم‌ربایی نداشت، وی با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه از وی درخواست کمک کرد و آیت‌الله آملی لاریجانی دستور ویژه‌ای را صادر کرد تا آوایی، رئیس کل دادگستری استان همدان پیگیر پرونده این مادر باشد.
بنابراین گزارش، با ارجاع پرونده به شعبه 32 دادگاه تجدیدنظر، محاکمه این زن به اتهام ربودن فرزندش آغاز شد.
در این جلسه وکیل مدافعان متهم با اشاره به 30 مورد از تناقضات پرونده و ارائه استدلال و دلایل حقوقی خواستار بررسی پرونده و رفع اتهام از مادری شدند که با تهمت آدم‌ربایی از سوی همسر سابق اکنون در فراق فرزندانش به سر می‌برد.
پس از دفاعیات متهم وکلای مدافع وی و اظهارات شاکی پرونده قاضی طوسی دستور ختم رسیدگی به این پرونده را صادر کرد تا حکم قانونی را صادر کند.
/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • lحمد IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
    1 0
    سلام به نظرمن كه مادره حق داشته بچه خودش رو پس بگيره. لطفا بگيد اخر پرونده به كجا رسيده؟