علی مطهری معتقد است که به جز آقایان موسوی و کروبی، شورای نگهبان نباید صلاحیت کس دیگری را در ارتباط با بحران اخیر رد کند. چه دلیلی برای این کار هست؟

وی در گفت​وگوی مشروحی که با خبرآنلاین داشت در واکنش به رد صلاحیت نمایندگان مجلس ششم در آستانه انتخابات مجلس هفتم، نیز گفت: افراط همیشه بوده و برخی افراد به صرف منتقد بودن رد صلاحیت شده اند و گاهی بعد اصلاح شده است. رهبری هم گاهی از تندروی شورای نگهبان جلوگیری کرده اند. اکنون ترکیب شورای نگهبان نسبت به گذشته عاقلتر است. به هر حال به دلیل اتفاقاتی که بعد از انتخابات سال 88 رخ داد، به صرف معترض بودن برخی افراد به نتیجه انتخابات نباید آنها را رد صلاحیت کرد. حتی تکلیف آقایان موسوی و کروبی هم باید در دادگاه صالح تعیین شود نه اینکه بدون محاکمه محصور شوند. من با این برخورد مخالفم.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، در واکنش به احتمال حضور آیت​الله جنتی در حلقه تصمیم گیران اصولگرایان برای ایجاد اجماع در انتخابات آینده هم گفت: من حضور آقای جنتی در این زمینه را به صلاح نمی​دانم، هم از نظر شخصیت حقیقی ایشان که جز افرادی که به نام اصول گرایی در بحران اخیر موجب تشدید این بحران شدند و به جایگاه ولایت فقیه لطمه وارد کردند بقیه را خارج از خانواده انقلاب می دانند و در نتیجه موجب تفرقه در این حلقه خواهند شد چون افراد روشنی مانند آیت الله مهدوی کنی این طرز فکر را نمی پذیرند، و هم از نظر شخصیت حقوقی که ایشان دبیر و عضو شورای نگهبان و برگزار کننده و داور انتخابات است. ورود ایشان به این حلقه شبیه همان اتفاقی است که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته افتاد که برخی از اعضای شورای نگهبان از یکی از نامزدها حمایت کردند و مشکلاتی به وجود آمد.

مطهری در پاسخ به سوال دیگری که جویای نظر وی در خصوص اظهارات انتخاباتی سردار جعفری بود نیز اظهار داشت: آن طور که من از توصیه امام(ره) می فهمم نظامیان نباید وابستگی حزبی داشته باشند و در انتخابات ها به عنوان نهاد یا مقام نظامی باید بی طرف باشند و دخالت نکنند. اظهار نظر کلی درباره مسائل سیاسی در جهت حراست از آرمانهای انقلاب اسلامی برای آنها بلا اشکال است بلکه وظیفه آنها خصوصا سپاه پاسداران است اما ورود آنها به مصادیق جایز نیست. البته بدنه نیروهای مسلح مثل سربازان و بسیجیان از این نظر مانند مردم عادی هستند. به نظر می رسد که امام خمینی این توصیه را به خاطر جلوگیری از پدید آمدن تفرقه در میان نظامیان ایراد کردند.

مشروح این گفت​وگو را اینجا بخوانید.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسلام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    بهتره به سیره ی استاد مطهری رجوع و عمل کنید.