۰ نفر
۲۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴

فارس نوشت:

سخنان و مواضع جناب علی مطهری نماینده تهران در مجلس هشتم چند صباحی است صدرنشین خبرها و تحلیل‌های رسانه‌های معاند با نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت است که با اندکی تامل و بررسی اندر گفتارها و کردارهای وی آدمی در حیرت می‌ماند از این همه « خود دانا پنداری»

به بیان دیگر اینکه، علی مطهری که نام پدر شهیدش_که الگو و باعث افتخار و مبالات همه ماست- را یدک می‌کشد، گویی راه گم کرده هر روز دسته‌گلی آب می‌دهد دشمن شاد کن! لذا در این وجیزه پاره‌ای از سخنان و عملکردهای وی را یادآور می‌شوم تا شاید موثر افتد و گرد وغبار و مه از پیش دیدگان آن جناب از میان برود، ان شاالله.

بازخوانی اظهارات علی مطهری درباره اتفاقات فتنه 88 و حوادث پس از آن موجب تعجب و البته تاسف می‌شود که فرصت پرداختن به همه آنها در این مقال نیست، اما به عنوان نمونه چند وقت پیش بود که وی طی اظهارنظری گفت: "می‌توان کروبی و موسوی(فتنه‌گران) را هم جذب کرد " . البته ایشان نگفتند که چگونه با وجود اینکه بر اثر اعمال آنها و اجرای دستورات دیکته شده سوروس صهیونیست، جین شارپ و ... آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف ایران را مورد هتک قرار دادند و چندین تن از بهترین جوانان پاک این مرز و بوم در راه دفاع از راه ولایت به دست فتنه‌گران به شهادت رسیدند، این امکان وجود دارد.

در این رابطه باید یکی از آیات قرآن کریم را یادآور شد که می فرماید« "فَمَا لَکُمْ فِی الْمُنَافِقِینَ فِئَتَیْنِ وَاللّهُ أَرْکَسَهُم بِمَا کَسَبُواْ أَتُرِیدُونَ أَن تَهْدُواْ مَنْ أَضَلَّ اللّهُ وَمَن یُضْلِلِ اللّهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ سَبِیلاً " 88-نسا» چرا درباره منافقین دو دسته شده‏اید؟! در حالى که خداوند بخاطر اعمالشان، (افکار) آنها را کاملا وارونه کرده است! آیا شما مى‏خواهید کسانى را که خداوند (بر اثر اعمال زشتشان) گمراه کرده، هدایت کنید؟! در حالى که هر کس را خداوند گمراه کند(یعنی هدات خدا را نپذیرفت)، هرگز تو بر هدایت او رهی نخواهی یافت.

اظهار نظر شاذ بعدی نماینده تهران، درباره طرح نظارت بر نمایندگان مجلس بود که آن را مخالف حرّیت نمایندگان خواند که باعث دخالت قوه مقننه در امور قوه قضاییه می‌شود. چون منجر به محاکمه نمایندگان می‌شود و حریت نمایندگان را کاهش می‌دهد.

وی این طرح مورد تاکید رهبر انقلاب را به آیین‌نامه اجرایی در یک مدرسه یا دبیرستان تشبیه کرد که در شان نمایندگان نیست و گفت: اگرچنین چیزی لازم بود باید در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تدوین می‌شد! مجلس خودش ناظر است و نیازی به نظارت بر ناظر نیست. که این اظهارات «دخوگونه» با تذکر پدرانه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نمایندگان مجلس مواجه شد که به صراحت بیان داشتند:« البته در گوشه و کنار کسانی گفتند که این طرح با آزادی نمایندگان مخالف است اما واقعیت این نیست و فلسفه این طرح نظارت بر کژرفتاری احتمالی برخی نمایندگان است تا این نهاد قانونی و اساسی که امام بر جایگاه رفیع آن تأکید داشتند به علت رفتار برخی نمایندگان، بدنام نشود... طرح خودنظارتی را به گونه‌ای تنظیم کنید که رودربایستی و بده‌بستان موجب کم‌اثر شدن آن نشود».

همچنین در ادامه مواضع و عملکردهای سئوال‌بر‌انگیز آقای مطهری، وی اخیراً در مصاحبه‌ای با یک سایت گفته است که نمایندگان "نیازمند روحیه هستند " و "وقتی احساس می‌کنند که دست هیات رئیسه در موضوعی می‌لرزد، تصور می‌کنند که نکند ندایی از سوی رهبری آمده است که هیات رئیسه سست شده است و به این ترتیب نمایندگان هم سست می‌شوند ".نمایندگان "دائما برای هر کاری از دفتر رهبری سوال می‌کنند و به صورت شاخه‌ای از دفتر رهبری درآمده‌اند! "

سوال اینجاست، جناب علی مطهری که همیشه مدعی بوده است نوشته‌ها و کتاب‌های ارزشمند پدر را بعد از شهادت جمع آوری و تدوین کرده است، چرا اینگونه با اظهاراتش خوراک تبلیغاتی برای یاوه‌گویی و سوءاستفاده دشمن آشکار خارجی و فریب‌خوردگان داخلی فراهم می‌کند، حال آنکه اگر نظری منطقی و مستدل دارد می‌توانست آنرا با شیوه‌ای کم هزینه و بدون امید دادن به دشمن پیگیری کند. البته چرایی سقوط افراد و چگونگی آن پاسخی به اندازه تاریخ بشریت دارد که عوامل مختلفی سبب آن می‌شود. اما بد نیست نظرات همکاران و اطرافیان جناب مطهری را درباره وی بخوانیم تا یک طرفه به قاضی نرفته باشیم. البته انتقادات افراد دلسوز سیاسی به جناب مطهری آنقدر زیاد است که نمی‌‌توان همه آنها را در این مقال آورد و اینها گزیده‌ای از آنهاست.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    من بعضی حرفهای آقای مطهری را قبول ندارم اما اینکه یک نماینده ای تا حرف زد عده ای به او حمله کنند نه علمی است نه اخلاقی و نه دینی.
  • منصور IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    تحلیل و اظهار نظر در مطبوعات و رسانه ها در مسائل و موضوعات حساس که صرفا به یک عده روزنامه نگار و سیاسیون حرفه ای محدود شده است ، خود عملکرد آقای علی مطهری جای خیلی بحث و تحلیل ها دارد و من با خیلی از مواضع ایشان بخصوص در حمله های بی مورد به دولت مخالفم اما این هم کار درستی نیست که تا نماینده ای حرفی زد متر و اندازه بر داریم ببینیم درست گفته یا غلط. نماینده ها تنوع نظرات و عقاید داشته باشند بهتر است که همه یک حرف و نظر را ابراز کنند.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    1 0
    خداوند دست اندرکاران فارس را به راه راست هدایت کند.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    1 0
    تو اين چند موضع گيري كه فارس نوشته واقعا كه علي مطهري خيلي مرده و يك نماينده شجاع و مسلمان واقعيست. نفسش گرم..
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    چكار به حرفاي خارجيها داريد مطهري نماينده ملت است و از طرف ملت حرف مي زند حالا يه عده اي هر چه مي خواهند بگويند مگه در مورد حرفهاي مشايي احمدي نژاد هاشمي و... نمي گفتند
  • عضو هیئت علمی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    تا کی باید رفتارمون رو بر اساس نظر خارج نشین ها تنظیم کنیم؟ واقعا نباید بخاطر اینکه ممکنه بعضیها خوششون بیاد از اصلاح مشکلات صرفنظر کرد؟ حالا یک وکیل تمام عیار پیدا شده که وظیفش رو درست بلده اگه تونستید تحملش کنید؟
  • بدون نام CA ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    ایشان به نظام ضربه می زند. حفظ نظام اوجب واجبات است.
  • بدون نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    این که نمیشه هر کسی اندکی بر خلاف مواضع ما حرف زد ازش انتقاد کنیم و یک آیه از قرآن را هم ضمیمه اش کنیم، در باطن حرفهای ایشان عموما کلیدهایی قرار داره که توجه به آن آینده بهتری را متوجه نظام خواهد کرد.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    یک نفر پیدا میشه حرف دل مردم رو میزنه اینطوری تخریبش میکنن اگه حق رو نگه که فرزنش شهید مطهری نیست درود بر مطهری و فرزند برومدنش
  • مجيد IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    همين كه فارس و كيهان و دوستان بهش حمله مي كنند نشان از حقانيت سخنش دارد
  • کاظم IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    مگر قرار است همه یک رنگ باشند ضمنا چرا ما عادت کردیم هر کس انتقاد کند برچسبی به آن بزنیم
  • عابد IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    همیشه حرف حق تلخ بوده وهست
  • سيد حسن IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 1
    نماينده ملت بايد مستقل باشد نه مثل طوطى ! مطهرى نماينده مستقل و شجاعى است.
  • بدون نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 1
    بي مورد با آبروي خانواده شهيد مطهري وفرزند او بازي نكنيد
  • jh IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    درود بر مطهری
  • بدون نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    سلام:حرف حق تلخه؟آیافقط کسانی کدروغ میگویندومردم فریبندانقلابی ودرستکارند.یکنفرکه ازحق وخواست مردم حرفزندفریب خورده وضدنظام است؟
  • م الف IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    0 0
    درودبر حسین شریعتمداری حقیقتا عجب خط شکنیست