مجموعه شعر «بچه‌ها دلم برایتان تنگ می‌شود» با اشعاری همچون «روی تخته سیاه»، «نامه اول»، «در کلاس» و ... از عزت‌الله الوندی برای کودکان و نوجوانان برای سومین بار منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «بچه ها دلم برایتان تنگ می‌شود» در 36 صفحه و 8 عنوان شعری تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با قیمت 1900 به چاپ سوم رسیده است. الوندی در این کتاب یک موضوع قابل لمس در دوران دفاع مقدس را برای دانش‌آموزان با زبان شعر بیان کرده است. موضوع از این قرار است که معلمی برای حضور در سنگرهای مقاومت در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به جبهه رفته و دانش‌آموزان کلاسش دلتنگ او شده‌اند. در این کتاب احساسات جاری بین معلم و دانش‌آموزان در قالب شعر و در شکل نامه‌هایی که بین آنها رد و بدل می‌شود، تعریف شده است.

شعرهای این مجموعه در 8 بخش با عناوین «روی تخته سیاه»، «نامه اول»، «در کلاس»، «نامه نماینده کلاس»، «نامه دوم»، «موضوع انشا»، «نامه سوم» و «روی تخته سیاه 2» تهیه شده است.

بچه ها دلم برایتان تنگ می شود

در بخشی از شعر«روی تخته سیاه2» آمده: آفتاب ساکت و خجول/ روی شاخه‌های خیس پشت پنجره/ سرخ می شود.../ روی تخته سیاه جمله‌ای نوشته است/ باگچ سفید و سرخ: بچه ها! تسلیت!/ معلم کلاس پنجم الف شهید شد/ اشک توی چشم‌های بچه‌ها/ حلقه بسته است!

کتاب «بچه‌ها دلم برایتان تنگ می‌شود» نشان کتاب‌های طلایی را از آن خود کرده است. کتاب «طلایی» نشان ویژه گروه کودک ونوجوان برای کتابهایی است که موفق به کسب جوایز معتبری شده‌اند.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =