کتاب «رفاقت با سازهای ایرانی» نوشته فاطمه ملکی که برای آشنایی کودکان با سازهای ایرانی نوشته شده است، همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب منتشر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، در این کتاب سعی شده، با زبان کودکانه معرفی بیش از بیست ساز به همراه یک لوح فشرده، شامل صدای سازها ارائه شود. نویسنده این اثر که دارای مدرک کارشناسی ارشد انیمیشن سازی است سعی کرده برای علاقه مندی خردسالان در لوح فشرده‌ای که ضمیمه کتاب است، بازیهای کودکانه و تمرین‌های موسیقایی را نیز بگنجاند.

فاطمه ملکی درباره تدوین این کتاب گفت: از آنجاکه به سازهای ایرانی علاقه‌مندم و با ساز سه تار هم قرین هستم و همچنین به دلیل تاثیرپذیری کودکان از موسیقی، تصمیم گرفتم مطالعاتی را درباره سازهای ایرانی برای این گروه سنی داشته باشم.

وی ادامه داد: بعد از مطالعه کتاب «از متد ارف تا چارگاه» نوشته مهدی آذرسینا که در حوزه آموزش موسیقی برای کودکان است و برقراری ارتباط با مرکز موسیقی حوزه هنری کار تدوین این کتاب را شروع کردم.

کتاب «رفاقت با سازهای ایرانی» تولید مرکز موسیقی حوزه هنری در 92 صفحه، از سوی سوره مهر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه می شود.

191/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
    0 1
    بهتره بدونین بر اساس نظر مراجع آموزش اشاعه و ترویج موسیقی حرام است
  • بدون نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    از بزرگترين‌ امتيازات‌ اسلام‌ اين ‌است‌ كه‌ بگوييم‌: دين‌، فطرت‌ است‌. فطرت‌ يعني‌ چه‌؟ موسیقی از دیدگاه امام خمینی: موسیقی اگر انسان را از یاد خدا و معنویت غافل کند و به ابتذال، گناه و بیکارگی بکشاند، حرام است.»