حوادث و سرگرمی های دوشنبه 13 تیر ایران و جهان

هزینه کلاس رقص در پایتخت؛ 20 تا 40 هزار تومان برای 4 جلسه
برنا نوشت:ایروبیک موزون یا حرکات موزون از جمله ورزش‌هایی‌ هستند که در مجموعه‌های ورزشی آموزش داده می‌شوند. یکی از این باشگاه‌های ورزشی که در خیابان آیت‌الله کاشانی قرار دارد، کلاس‌های ایروبیک و حرکات موزون ایرانی، عربی، اسپانیایی، ترکی، تکنو، هندی، hip hop و باله برگزار می‌کند و هزینه‌ آن به صورت ماهانه و در هفته یک جلسه برگزار می‌شود و هزینه آن مبلغی حدود 25 هزار تا 40 هزار تومان خواهد بود.

مجموعه ورزشی دیگری در مرکز شهر و در خیابان فاطمی برای ایروبیک موزون که متشکل از عربی، ایرانی، کلاسیک و hip hop است، به صورت ماهانه و هفته‌ای یک جلسه، مبلغ 30 هزار تومان را دریافت می‌کند. در این مجموعه ایروبیک معمولی هم برای آقایان و خانم‌ها برگزار می‌شود که برای آقایان 25هزار تومان و برای خانم‌ها 30 هزار تومان هزینه خواهد داشت.

 

مردم فقیر 70 درصد بیشتر از ثروتمندان سکته می‎کنند
برنا نوشت:محققان استرالیایی با تحقیق در آمار سکته در کشورهای استرالیا و نیوزلند دریافتند احتمال سکته در کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند 70 درصد بیشتر از کسانی است که در مناطق مرفه زندگی می‌کنند.

به گزارش هرالدسان، محققان با بررسی سه هزار و 77 نفر از مناطق پِرس نیوزلند و ملبورن و آکلند استرالیا در بین سال‌های 1995 تا 2003 دریافتند، سن سکته در کسانی که در مناطق فقیرنشین زندگی می‌کنند پایین‌تر و به طور میانگین 68 سال است این درحالی است که این سن در بین مردم مرفه به 77 سال می‌رسد.

به گفته این محققان، با بهبود وضعیت اقتصاد اجتماعی می‌توان یک پنجم سکته‌ها را در مناطق محروم کاهش داد.

طبق آمار در منطقه فقیرنشین، نرخ ریسک فاکتورهایی که موجب سکته می‌شود همچون فشارخون 58 درصد در مقابل 52 درصد، دیابت 22 درصد در مقابل 12 درصد و بیماری‌های ناشی از سیگار 23 درصد در مقابل 8 درصد در مناطق مرفه بوده است.

بنا بر این گزارش، محققان هنوز نتوانسته‌اند رابطه‌ای بین منطقه زندگی و شانس مرگ بیابند. با این حال آن‌ها اساسی‌ترین دلیل سکته را افزایش سن و ابتلا به بیماری‌های سخت دانسته‌اند.


روزانه 7 هزار نفر در جهان مبتلا به ایدز می‌شوند

برنا نوشت: محمدحسین نیکنام در تشریح نتایج اجلاس سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در زمینه بیماری HIV‌ برگزار شد، اظهار داشت: از مهم‌ترین اهداف این نشست، به صفر رساندن ابتلای جدید به بیماری HIV‌ و همین‌طور جلوگیری از مبتلا شدن جنین از مادر آلوده به ایدز بود.

قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل ادامه داد: در این اجلاس که در آن مقامات عالی‌رتبه کشورها حضور داشتند، جمهوری اسلامی ایران نیز گزارش جامعی از اقدامات انجام شده در بحث ایدز ارائه کرد که شامل مراکز گذری، بحث کلینیک‌های مثلثی، مراکز مشاوره کاهش آسیب و ده ها طرح دیگر بود که مورد توجه کشورها قرار گرفت.

نیکنام افزود: در ارتباط با ایدز کارهای خوبی در سطح جهان صورت گرفته است، ولی شرایط جهانی به گونه‌ای است که ایدز هنوز به عنوان بیماری خطرناک مطرح است.

وی یادآور شد: 33 میلیون نفر در جهان مبتلا به ایدز هستند و روزانه 7 هزار نفر نیز به این تعداد افزوده می‌شود.

 

بیشتر کاربران فیس بوک اهل کجا هستند؟

برنا نوشت: کشورهایی همچون برزیل، مکزیک، اندونزی، آرژانتین و فیلیپین قسمت اعظم کاربران فیس بوک را به خود اختصاص داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد به دلیل افزایش استقبال از این شبکه اجتماعی، در برزیل و هند نیز تعداد کاربران این شبکه اجتماعی افزایش تصاعدی یافته است. کشورهایی همچون برزیل، مکزیک، اندوزی، آرژانتین و فیلیپین قسمت اعظم کاربران فیس بوک را به خود اختصاص داده‌اند؛ نیمی از مردم آمریکا یعنی 149 میلیون نفر عضو فیس بوک هستند و اندونزی نیز با 37 میلیون کاربر در رده دوم بیش‌ترین کار بر فیس بوک قرار دارد. اما مقامات این شبکه بزرگ اجتماعی مدعی شدند از راهکارهای جدید امنیتی برای افزایش سطح امنیت کاربران استفاده کرده‌اند. طبق تحقیقات جدید، سه چهارم از کودکان اروپا در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند و این در حالی است که یک نفر از پنج نفر که دارای سن زیر 13 سال است، که این موضوع محدودیت‌های سنی فیس بوک را نقض کرده است.

نظرسنجی جدیدی که از سوی کمیسیون اروپا انجام شده نشان می‌دهد که 77 درصد از کودکان 13 تا 16 ساله و 38 درصد از کودکان 9 تا 12 ساله در اروپا در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند. نتیجه این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که یک چهارم از آن‌ها پروفایل خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند، بدین معنا که هر فردی می‌تواند به اطلاعات آ‌ن‌ها دسترسی داشته باشد که همین امر آن‌ها را در خطر سوء استفاده از سوی برخی افراد قرار داده است.

یکی از مقامات کمیسیون اروپا که مسوول امور اینترنتی در این کمیسیون است، از شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی خواست تا پروفایل کودکان را تنها در دسترس افراد تایید شده قرار دهند و این پروفایل‌ها را در موتورهای جست‌وجوگر ناپدید کنند.

اما موضوع قابل توجه این است که تعداد پروفایل‌های نوجوانان 13 تا 16 ساله در شبکه‌های اجتماعی در غرب اروپا بسیار زیاد است، به طور مثال هلند با 70 درصد دارای بیش‌ترین کودک زیر 13 سال عضو در یک شبکه اجتماعی است و فرانسه با 25 درصد در انتهای جدول قرار دارد. این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که فیس بوک محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی در 17 کشور از 25 کشور اروپایی است و 57 درصد از افراد 9 تا 16 ساله عضو این شبکه اجتماعی هستند. با وجود محدودیت‌های سنی، 20 درصد از کودکان 9 تا 12 ساله که تحت نظرسنجی قرار گرفتند، اظهار کردند دارای یک اشتراک فیس بوک هستند.

/5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وج GB ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    مگر نمی دانید که فیس بوک ممنوع النام است؟ باید بنویسید یک شبکه اجتماعی معروف و ی
  • امیر IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    تو ایرانم فیلتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • قناری IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    0 0
    لطفا هزینه کلاسهای آموزش مداحی برای خانمها وآقایان را هم اگر جرات دارید وتوهین به شخصی نیست بزنید (هردوره بین 200تا300هزارتومن برای 8تا 10جلسه)تازه برای دوره های عمومی
  • hossein IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    1 0
    آقایون رقص خانمها دست حالا برعکس
  • monir IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    1 0
    خوبه كه تو ايران ازاين كلاساي رقص وجود داره مجوز هم دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟