نرم‌افزار کتاب‌های «عیسی (ع) در قرآن کریم»، «قضا و قدر از دیدگاه قرآن و روایات»، «قرآن خودمونی» شامل آیه‏‌های انتخابی برای زندگی بهتر به زبان محاوره‌ای و «خرافات، سحر و جادوگری از دیدگاه قرآن و عترت» ویژه تلفن همراه منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، نرم‌افزار کتاب‌های «عیسی (ع) در قرآن کریم» و «قضا و قدر از دیدگاه قرآن و روایات» ویژه تلفن همراه با قابلیت‌هایی مانند امکان جست‌وجو در متن، نمایش عکس‌های داخل کتاب‌ها و امکان ارسال متن کتاب از طریق پیامک به همت مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان تولید شد و برای استفاده علاقمندان در پایگاه اینترنتی خود قرار داده است.

نرم‌افزار کتاب «عیسی (ع) در قرآن کریم» تألیف زهیر لواسانی، نظارت محمد بیستونی و با همکاری و کار‌شناسی اسداللّه اسدی گرمارودی و نرم‌افزار کتاب «قضا و قدر از دیدگاه قرآن و روایات» تألیف گروه تحقیق (محمدحسن صاحبدل، طیبه زارع‌اندریان، محمد صاحب‌دل و هلن افسری) و نظارت محمد بیستونی، از جمله نرم‌ا‌فزارهای جدید بارگذاری شده در این پایگاه هستند.

عیسی در قرآن

کتاب «عیسی (ع) در قرآن کریم» دارای سه فصل با عناوین «داستان عیسی (ع)»، «صفات و وظایف عیسی (ع)» و «مسیحیت» از سوی انتشارات بیان جوان منتشر شده است. در بخشی از این کتاب با عنوان «مسیح به صلیب کشیده نشد و کشته نشد» می‌خوانیم: «مسیحیان معتقدند که عیسی به صلیب کشیده شده است و کشته شده است و بعد از چند روز از قبر بیرون می‌‏آید و بعد از مدت کمی مکث در زمین به آسمان می‌‏رود. اما قرآن این اعتقاد نصاری را رد می‌‏کند و صریحا می‌‏گوید مسیح کشته نشده است و به صلیب کشیده نشده است. «و قوْلهمْ انا قتلْنا الْمسیح عیسی ابْن مرْیم رسول الله‏ و ما قتلوه و ما صلبوه و لکنْ شبه لهمْ و ان الذین اخْتلفوا فیه لفی شک منْه ما لهمْ به منْ علْم الا اتباع الظن و ما قتلوه یقینا» (۱۵۷ / نساء)
و گفته‏شان (این بود که): همانا ما مسیح عیسی پسر مریم پیامبر خدا را کشتیم و او را نکشتند و او را به صلیب نکشیدند، بلکه برایشان مشتبه شده بود و همانا کسانی که درباره او اختلاف کردند در شکی از او هستند. به آن علمی ندارند. مگر پیروی از گمان و قطعا او را نکشتند.

بنابراین گزارش، «قرآن خودمونی» شامل آیه‏‌های انتخابی برای زندگی بهتر به زبان محاوره‌ای، تألیف حسین زمانی و نظارت محمد بیستونی و «خرافات، سحر و جادوگری از دیدگاه قرآن و عترت» نوشته گروه تحقیق (مهسان حسین‌مردی‏، مریم حسین‌مردی و اشرف سرشار) و نظارت محمد بیستونی، از دیگر کتاب‌هایی هستند که در قالب نر‌م‌افزار تولید شده و از طریق همین مرکز در اختیار علاقمندان قرار گرفته‌اند. مختارنامه، مجلدات برگزیده تفسیر نمونه (در پنج جلد)، ترجمه‌های قرآن گوناگون پیاده شده بر روی نرم‌افزارهای تلفن همراه، کتاب‌های تفسیر م‍خ‍ت‍ص‍ر مجمع‌البیان، ت‍رج‍م‍ه تفسیر المیزان، تفسیر نمونه، تفسیر راهنما، تفسیر نور و... از دیگر نرم افزارهای ارایه شده در این پایگاه است.

تمامی این کتاب‌ها به زبان فارسی است و علاقمندان می‌توانند برای مشاهده متن کتاب در کتابخانه قائمیه و یا دانلود آن برای تلفن همراه به پایگاه اینترنتی مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان مراجعه کنند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =