نرم افزاری که در نمایشگاه کتاب رونمایی شده نمایه‌ای است از مقالات منتشر شده در رسانه‌های مکتوب و الکترونیک که گفته می شود بالغ بر یک میلیون مقاله است و تنها 2هزار مقاله تمام متن با موضوع اصلی نرم‌افزار ارتباط مستقیم دارد و باقی مقالات در زمینه‌های مختلف پژوهشی تنها در این مجموعه گردآوری شده است...

به گزارش خبرآنلاین، نرم افزار «همت مضاعف، کار مضاعف» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از مسئولان فرهنگی کشور در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و در غرفه نهاد کتابخانه‌های کشور رونمایی شد.   

اگرچه مشخص نیست چگونه در کمتر از یک ماه این نرم‌افزار با حجمی بالغ بر یک میلیون مقاله تولید شده است؛ باید به همت مظاعف مسئولان مربوطه آفرین گفت!

گفته می‌شود این نرم افزار دربرگیرنده نزدیک به 2 هزار عنوان مقاله تمام متن با موضوع همت مضاعف، کار مضاعف است. منابع نرم افزار از متن قرآن، احادیث، روایات دینی، ادبیات فارسی، نظریات جامعه شناسی، مقالات تخصصی، پایان نامه های دانشگاهی و منابع پایگاه های اینترنتی استخراج شده است. هدف از تهیه این نرم افزار فراهم کردن زمینه تحقیق برای پژوهشگران در زمینه همت مضاعف و کار مضاعف عنوان شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ابراز امیدواری کرد که با تکمیل منابع اطلاعاتی این نرم افزار بتواند راه گشای محققان علاقمند به فعالیت در حوزه همت و کار مضاعف قرار گیرد.

شایان ذکر است این نرم افزار برگرفته از مقاله‌های منتشر شده در نشریات و روزنامه‌های کشور است و مقاله‌ها که در اختیار 1400 کتابخانه عمومی کشور است، از یک میلیون و 400 هزار مقاله فراتر رفته است.

در نرم‌افزار نمایه «همت مضاعف و کار مضاعف» 1930 مقاله مرتبط با این مقوله گردآوری شده است. وی از جمله مطالب این نرم‌افزار به مصاحبه، مقاله و تصاویر مرتبط با کار، انگیزه و کسب اشاره کرد.

شایان ذکر است نگارش 2هزار مقاله حرفه‌ای و آکادمیک با موضوع «همت مضاعف، کار مضاعف» حداقل زمانی برابر با یکسال و با یک تیم متمرکز نیازمند است و مشخص نیست چگونه در کمتر از یک ماه، این حجم از مقالات تولید و سپس در قالب نرم افزار طراحی و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 60899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجيد IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۰
    0 1
    بررسي كنيد طرف قرارداد تهيه اين نرم افزار كه بوده است و اجراي اين كار چقدر براي ما تمام شده است.
  • بدون نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۰
    0 1
    متاسفم برای مسئولین و به خصوص وزیر ارشاد که فکر میکنند محققین نخبه و برجسته از این مقالات استفاده می کنند! پشت این نرم افزار هم حتما سوددهی خاصی وجود داشته وگرنه تولید نمیشد.
  • جواد وطن دوست IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۱
    1 0
    چرابعضی هاهرحرکتی که صورت می گیره، باسوء ظن با آن برخورد می کنن . به نظر من هرحرکتی که درراستای تبیین این شعار مقام معظم رهبری داره صورت می گیره ، یک قدم رو به جلوست . امام علی (ع) به مااین درس رو یادداده که " نبین کی گفته ، ببین چی گفته." پیروز باشید .
  • بدون نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۳
    0 0
    خوش به حال شرکت طرف قرارداد بدون تلاش مضاعف پول مضاعف بدست اورد
  • اکبر IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
    0 0
    چرا نمیگید این نرم افزار را شرکتی که متعلق به آقای ع.ل است تولید کرده و به ازای هر مقاله مندرج 10هزار تومن گرفته؟
  • نمایه IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
    0 0
    1) شما که خبرهایتان آنلاین است کمی هم به صحت آن توجه فرمایید. اگر مدیر محترم یا خبرنگار گرامی یا کلیه عوامل بزرگوار سایت خبر از وجود نرم افزار نمایه نشریات کشور با بیش از دوازده سال فعالیت در بیش از 1000 کتابخانه کشور هنوز از آن اطلاعی ندارند تعجبی نیست.
  • نمایه IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
    0 0
    2)موارد زیادی دیده شده که تحقیقات و گزارش های افراد توسط دیگران نوشته شده.این هم یکی دیگر. اما تعجب در این است که چرا خود را خبرنگار نامیده اید در حالی که حتی یک سوال هم از سازندگان نرم افزار نپرسیده اید و صرفا بر اطلاعات موهوم خبرنگار تخیلی خود تکیه کرده اید.
  • نمایه IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
    0 0
    3) جهت استحضار عرض کنم که بانک نمایه نشریات کشور بیش از یک میلیون مقاله در موضوعات متنوع دارد که طی 12 سال گردآوری شده و نرم افزار همت و کار مضاعف تنها 1900 مقاله مرتبط با موضوع کار و همت و... را از بانک اصلی استحراج کرده که حتب به یک کاه وقت هم نیاز ندارد.شرکت تولید کننده هم موسسه نمایه و ابسته به نهاد کتابخانه های عمومی است که آن را رایگان تولید کرده و هر کسی می تواند یک نسخه از آن را در کتابخانه های عمومی رایگان مشاهده و احیانا اگر تمایل به نگارش مقاله ای با این موضوع داشت استفاده کند.
  • نمایه IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
    0 0
    4)گذاشتن علامت سوال در تیتر خبر و برجسته سازی از یک علامت سوال عظیم در ورودی صفحه نخست خبر و ایجاد چند ابهام و علامت سوال در متن خبر هم با یک سوال ساده از موسسه نمایه یا نهاد کتابخانه ها رفع میشد و شبهه افکنی مغرضانه علیه نهادهای فرهنگی را هم در پی نداشت. ای کاش کمی تقوا داشتیم.
  • ناشناس IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۱
    0 0
    تو مملكت ما به اين چرت و پرت ها اهميت مي دن. نرم افزار همت مضاعف ؟ واقعا متاسفم. وزير يك كشور مي ياد از همچين نرم افزاري رونمائي مي كنه ما به خدا آخرشيم اگه ويندوز و ما مي نوشتيم كي مي يومد واسه رونمائي خدا مي دونه