درحالی وزیر بهداشت از توطئه بودن رها شدن دو بیمار در بیابان حرف می زند که دادستان تهران گفته: وقتی 10 نفر بازداشت می‌ شوند، حتما اتفاقی افتاده است.

امید کریمی: موضوع رها شدن دو بیمار در بیابان، هر روز، بحثی تازه را باز می کند. دادستان تهران دیروز در پاسخ به تکذیب این موضوع توسط وزیر بهداشت، گفت: کسانی که صحبت از دروغ بودن این موضوع می‌کنند باید بدانند وقتی ما 10 نفر را بازداشت می‌کنیم حتما اتفاقی رخ داده است وگرنه ما وقت زیادی برای دستگیر کردن این 10 نفر نداریم.

با این حال، وزیر بهداشت به این حرفهای دادستان تهران پاسخ داده است. او در حاشیه جلسه هیات دولت این ماجرا را اقدامی از پیش طراحی شده توسط گروهی متخلف و خرابکار در اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) دانست.

او گفت: تکذیبیه دیروز من درباره این ماجرا، تکذیب نحوه بیان این موضوع در برخی سایت ها بود. یکی از دو بیمار رها شده در بیمارستان بستری بود که 23 فروردین دوره درمانش تکمیل و پس از تامین بسیاری از هزینه های درمانی اش از طریق مددکاری بیمارستان دستور ترخیص وی صادر شده بود.

دستجردی یک روز پیش از این گفته بود: فقط یک بیمار از بیمارستان رها شده است و رها کنندگان بیمار قصد تخریب آبروی نظام سلامت کشور را داشتند از دادستان تهران و وزارت اطلاعات درخواست کردیم آنها را به اشد مجازات محکوم کنند.

خانم وزیر اکنون در توضیح بیشتر می گوید: گروهی متخلف و خرابکار در اورژانس بیمارستان با پوشاندن لباس بیمارستان به تن این فرد او را عقب وانت اسقاطی بیمارستان سوار و با ارایه برگه سربرگ بیمارستان از مرکز درمانی خارج می کنند. بیمار دیگری که نامش در خبرها آمده است در بیمارستان بستری نشده بود، پرونده بستری نداشت و هیچ مدرکی دال بر این موضوع وجود ندارد.

اما آنطور که عباس جعفری دولت آبادی، گفته است، سرنخ های نشان نمی دهد این اقدام برای تخریب دستگاه خاصی صورت گرفته کافی باشد: اگر مسئولان در این مورد ادعایی دارند، به ما ارایه کنند تا درباره آن، تحقیقات بیشتری انجام دهیم.برخی از مسئولان مدعی شدند که اظهارات دادستانی درباره پرونده رها شدن بیماران صحت ندارد، یکی از فرض های اولیه این بود که عده ای بزرگنمایی کردند اما تا این لحظه به سرنخی در این باره نرسیده ایم.

با این حال دستجردی می گوید: حدس می زنیم فرد دیگر را از کنار خیابان برداشته و لباس بیمار تن او پوشانده بودند. فرد دیگری نیز در هماهنگی با این گروه با حضور در مکان رها کردن بیماران، فیلم و عکس تهیه و از طریق یکی از سایت ها منتشر می کند و موضوع از این طریق در دیگر سایت ها نیز منعکس می شود.

دولت آبادی درباره عکاس و فیلمبردار این اتفاق چنین اظهار نظر کرده است: درباره این ادعا تنها یک عکس وجود داشت که فیلم بردار و عکاس شناسایی شدند و تحقیقات از آنان آغاز شده است. این افراد مدعی شدند که در مقام خبرنگار افتخاری، اقدام به تهیه این عکس کردند و تاکنون 10 متهم در این باره دستگیر شده اند. تمامی بازداشت شده ها به کار خود اقرار و اعتراف کرده اند، ضمن اینکه همه آنان اقدام های خود را به مسئولان بالایی منتسب کردند.

او همچنین گفت: اگر دادستانی درباره فرضی که مسئولان اعلام کرده اند، به نتیجه برسد افراد را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

درحالی که پس از این اتفاق، مدیر مجتمع بیمارستانی امام خمینی از کار برکنار شد و عملا وزارت بهداشت تخلف بیمارستان را پذیرفت، اما وحید دستجردی همچنان معتقد است این اقدام را گروهی با نقشه و انگیزه ای خاص انجام داده اند: وقتی بیمارستانی به طور معمول ، کار درمانی بیمارش را انجام داده و با هزینه رایگان دستور ترخیص او را صادر کرده است بیمار باید به نشانی منزلش منتقل می شد نه این که به کنار بیابان منتقل شود و کسانی هم در آن جا فیلم و عکس تهیه کنند. 

وزیر بهداشت همچنان بر شاکی بودن دستگاه سلامت از متهمان این اتفاق تاکید کرد و گفت: به عنوان مسوول پیگیری سلامت مردم با این کار به شدت برخورد کردم و از دادستان تهران خواستم به موضوع رسیدگی جدی کند.

این درحالی است که دادستان تهران دراین باره گفته است: همان روزهای نخست از عواملی که خودسر نامیدند، طرح شکایت کردند اما شکایت آنان رافع مسئولیت نیست. البته ممکن است این اقدام با جنبه سیاسی و برای تخریب یک دستگاه باشد. این فرض هم قابل بررسی است. وقتی پرونده‌ای در دادستانی مطرح می‌شود دیگران باید صبوری به خرج دهند. برخی از دوستان در بهزیستی عجولانه صحبت‌هایی را مطرح کردند که بستری کردن مجوز می‌خواهد. آیا رها کردن هم مجوز می‌خواهد؟

دستجردی همچنین درحاشیه مراسم روز جهانی ماما گفته است: من از پیگیری جدی دستگاه قضایی در این خصوص تشکر می کنم اما آنچه در رسانه ها منتشر شده اخبار ضد و نقیضی بوده که باعث برخی سوء تفاهمات شده است. اطمینان دارم که دادستان تهران پیگیریهای لازم را در این زمینه انجام داده و سرنخها را بررسی خواهند کرد که ما هم این موضوع را پیگیری و با هرگونه تخلف در بیمارستانها و مراکز بهداشتی به شدت برخورد خواهیم کرد. همچنان بر این عقیده پابرجا هستیم تا مطلع شویم انگیزه متخلفان چه بوده و امیدواریم با پیگیریهای دادستان در آینده ای نزدیک نتایج را به اطلاع مردم برسانیم.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
    0 0
    البته منهم معتقدم که کاسه ای زیر نیم کاسه است و عده ای می خواهند خانم وزیر را بزنند ولی همانطور که دادستان گفت این مسئله رافع مسئولیت ایشان نیست. روش خانم دستجردی درست نبود ولی حق با ایشان است.
  • محمد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
    0 0
    مرگ فقرا و ننگ بزرگان بیصداست. سه سال پیش هم همین ماجرا در شیراز تکرار شدوفقط راننده آمبولانس و دونفر پرسنل خدماتی تنبیه شدند.به مسئولان وزارت بفرمایید این ماجرا بازهم تکرار میشوددر این دنیا جای تکذیب وجودداردبه فکر آخرت باشید. جهت اطلاع در شیراز بیمارستانی است که از بیمار تعهد میگیرد که اگر برای ترخیص بیمارشان مراجعه نکنند وی را در آدرس اعلام شده در برگ پذیرش رها میکنند. اگر لازم شد نام بیمارستانهای اشاره شده را در نظر بعدی اعلام خواهم کرد
  • بدون نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
    0 0
    با سلام نظارتی بر مطب های اهواز وجود ندارد مطب یک فوق تخصص مغز و اعصاب سرویس بهداشتی ندارد و پس از اعتراض به این دکتر و درخواست پیگیری ،هیچ یک از نلفن های شکایات نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی یا جواب نمی داند یا به علت بدهی قطع بودند. در اهواز به دلیل کمبود بعضی از رشته های تخصصی پزشکی انحصار ایجاد شده و نوبت ها 3 تا 6 ماهه قبل رزرو شده و این موضوع نگران کننده است. وزیر محترم بهداشت فوق تخصص کلیه 2 نفر برای جمعیت یک استان آیا کافی است؟
  • بدون نام MY ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
    0 0
    به نظر من هم دروغ و پاپوشی است برای بی عرضه نشان دادن خانم وزیر. و من از اینجا این نوید را به ایشان میدم که اصلا به خود نگیرید
  • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
    0 0
    نمی دانم که چرا ماها نمی خواهیم صورت مساله را بپذیریم؟ چرا همیشه حاشا می کنیم ایا با این وضعیت فرهنگی به جایی می رسیم؟چرا به این روز افتاده ایم که دیگر هیچ حقیقتی را تحمل نمی کنیم؟ مساله عمیق تر از این است باید جامعه شناسان وضع اسف بار کنونی را بررسی کنند
  • بدون نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
    0 0
    کار خرابکاران وکشورهای امریکا. انگلیس. فرانسه. ایتالیا. آلمان. یونان.سوئد بلژیک. بورکینافاسو.گواتمالا.کشورهای شمال آفریقا.وافرادی چون سب بلاتر رییس فیفا.مخصوصا جیمی جامپ بوده اینجا فقط وزارت بهداشت ووزیر محترم بیگناهند ومظلوم واقع شده اند.چه بلند است دیوار حاشا!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
    0 0
    خانم وزیر در ارومیه هم برای یک پیرمرد کوچولوی بیگناه که دیابت داره و فقیر وبیسرپرست.اسمش جانعلی است.و نزدیک یکماهه از بیمارستان انداختند بیرون.به خدا جواب خدا را هرگز نخواهید داد.هرکس دلش خون میشود از سنگ خون میچکد از قلب سنگ وسیاه شما هیچی.شما خانم هستید اما قلبتان از سنگ هم سفتر است.به جای دلجویی از بیماران میگید کار فلانیهاست.به خدا قسم.خداوند سریع الحساب است.
  • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
    0 0
    کاش در کشور ما به عذرخواهی این گونه نگاه نمی شد.
  • حمید IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
    0 0
    خانم وزیر به عنوان یک دوستدار شما عرض میکنم :علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد ! آیا شما از اوضاع اسفناک دانشکده ی دندانپزشکی شهید بهشتی خبر دارید؟ دربسته میگویم رییس دانشکده آبرویی برای شما باقی نگذاشته است.به داد برسید.
  • ایرانی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
    0 0
    به خاطر پست ومقام خودش عالم وآدم رو متهم میکنه!خجالت داره
  • بدون نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۶
    0 0
    دروغ یک ارزش شده و همه دروغ میگویند. این خانم وزیر باید استیضاح میشد
  • حميد رضا IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    اخه ادم چي به گه.فقط ناسف بايد بخوري.
  • گروه اجتماعی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    آقای محمد، لطفا مستندات خود را براي انتشار اين خبر ارائه دهيد
  • بي نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    سلام خانم وزير لطف كنين توي تمام استانها روسايي را كه بيشتر از دوسال هست مديريت ميكنن تعويض كنين. تا جلوي پارتي بازي و باند بازي گرفته شود. خيلي خيلي همم هستش و ضرورت داره اين عمل صورت بگيره لطفا اهميت بدهيد. و من الله التوفيق
  • محمد IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    در پاسخ به گروه اجتماعی در خصوص نام بیمارستانی که تعهد میگیرد نام بیمارستان ابن سینا است که خودتان میتوانید مراجعه کنید.بیماران فوت شده هم مربوط به بیمارستانهای نمازی و شهید فقیهی (سعدی)بودند که پرونده ایشان در مجتمع قضایی فرهنگ شهر توسط شخص معاون دادستان (اقای رحمانی)که مسئول ستاد پیشگیری از نیز میباشد رسیدگی شده